Το περιοδικό Science χαρακτηρίζει «επίτευγμα της χρονιάς» φάρμακο που προλαμβάνει τη μόλυνση από τον ιό HIV

12 Δεκεμβρίου 2024, 21:45
Χρόνος ανάγνωσης 2 λεπτά

Η ανάπτυξη ενός πολλά υποσχόμενου νέου ενέσιμου φαρμάκου, της λενακαπαβίρης, που προλαμβάνει τη μόλυνση από τον ιό HIV χαρακτηρίζεται από το περιοδικό Science ως «το επίτευγμα της χρονιάς» για το 2024.

Παρά τις εξελίξεις δεκαετιών ο HIV εξακολουθεί να μολύνει περισσότερα από ένα εκατομμύριο άτομα ετησίως. Το νέο φάρμακο προσφέρει ελπίδα παρέχοντας έξι μήνες προστασίας έπειτα από κάθε ένεση.

Οι κλινικές δοκιμές απέδειξαν την αξιοσημείωτη αποτελεσματικότητα του φαρμάκου, παρέχοντας 100% προστασία σε έφηβες και γυναίκες στην Αφρική και 99,9% σε ομάδες διαφορετικών φύλων σε όλες τις ηπείρους.

Η επιτυχία του συγκεκριμένου φαρμάκου οφείλεται σε πρωτοποριακή έρευνα σχετικά με την πρωτεΐνη καψίδιο του HIV, η οποία προστατεύει το γενετικό υλικό του ιού. Κάνοντας άκαμπτη αυτή την πρωτεΐνη, το φάρμακο εμποδίζει βασικά στάδια της αντιγραφής του ιού. Σημειώνεται ότι αυτός ο μηχανισμός θα μπορούσε να εμπνεύσει θεραπείες και για άλλες ιογενείς ασθένειες.

Ωστόσο, την ώρα που η κανονιστική έγκριση του φαρμάκου αναμένεται μέχρι το 2025, υπογραμμίζεται ότι η παγκόσμια επιτυχία του εξαρτάται από την οικονομική προσιτότητα, τις συμφωνίες παραγωγής του και τις ισχυρές υποδομές υγείας.

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Προχωρούν τα έργα στο νέο Γενικό Νοσοκομείο Κομοτηνής – Φιλοδοξεί να αλλάξει τα δεδομένα στη δημόσια υγεία

Το πρώτο πράγμα που αντιλαμβάνεται κανείς φτάνοντας στο εργοτάξιο του

Άδ. Γεωργιάδης: Απαντά στο ΠΑΣΟΚ για το «Σωτηρία» – «Το έργο που λένε ότι “απεντάχθηκε” εγκαινιάζεται σε λίγους μήνες»

Ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης απάντησε σε αναφορές του ΠΑΣΟΚ

Επικεφαλής ΠΟΥ μετά τον εντοπισμό του πρώτου κρούσματος Έμπολα στη Γαλλία: «Ο κίνδυνος για τη δημόσια υγεία σε παγκόσμιο επίπεδο παραμένει χαμηλός»

Παρά τον εντοπισμό του πρώτου κρούσματος του ιού Έμπολα στο

Όμιλος ΒΙΑΝΕΞ: Νέα εποχή για την έρευνα και την καινοτομία με το νέο Κέντρο Έρευνας & Ανάπτυξης στην Πάτρα

Ο Όμιλος ΒΙΑΝΕΞ εγκαινίασε την Τρίτη 23 Ιουνίου στη Βιομηχανική

Λ. Τσαβδαρίδης: Το νέο Ερευνητικό Κέντρο της ΒΙΑΝΕΞ στην Πάτρα καθιστά τη Δυτική Ελλάδα κόμβο καινοτομίας στην Υγεία

Το νέο Ερευνητικό Κέντρο του Ομίλου ΒΙΑΝΕΞ στην Πάτρα εγκαινιάστηκε