Πώς το πρόγραμμα έργων που υλοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στη Θεσσαλονίκη τα επόμενα χρόνια θα αναδείξει την πόλη σε success story εξήγησε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, σε συνέντευξή του στον δημοτικό ραδιοφωνικό σταθμό FM100.
Ο κ. Καραγιάννης προανήγγειλε τη θεσμοθέτηση για πρώτη φορά της διοικητικής Αρχής Γεφυρών. Η ρύθμιση αναμένεται να κατατεθεί την επόμενη εβδομάδα και αποτελεί μία σημαντική πρωτοβουλία του Υπουργείου καθώς η Αρχή θα επιβλέπει και θα ελέγχει την ασφάλεια των γεφυρών.
Ειδικότερα για τη γέφυρα του Αλιάκμονα, τα έργα ανακατασκευής της οποίας επιθεώρησε ο Πρωθυπουργός την Τρίτη, ο κ. Καραγιάννης τόνισε πως: «Με την επίσκεψη στο εργοτάξιο θέλαμε να στείλουμε και ένα πολιτικό μήνυμα, ότι οι γηρασμένες υποδομές αποτελούν ζήτημα στο οποίο δίνουμε ιδιαίτερο βάρος».
Υπογράμμισε ότι η συγκεκριμένη γέφυρα είναι από τις μεγαλύτερες στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ και στόχος είναι η ανακατασκευή της να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2022, ενώ θα ακολουθήσει και ο αριστερός κλάδος.
Σε ό, τι αφορά την οδική σύνδεση του 6ο προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό, ο Υφυπουργός τόνισε ότι κατασκευή έχει ήδη ξεκινήσει και βρίσκεται σε εξέλιξη για ένα έργο που βρισκόταν για χρόνια στον «αέρα».
«Παράλληλα προκηρύξαμε διαγωνισμό και για τη σιδηροδρομική σύνδεση με στόχο να μετατρέψουμε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης σε εμπορευματικό κόμβο μεταφορών και logistics» σημείωσε και πρόσθεσε ότι «η ανάπτυξη του λιμανιού σημαίνει ανάπτυξη της πόλης, σημαίνει μεγάλες επενδύσεις και θέσεις εργασίας».
Σχετικά με την κατασκευή του υπερσύγχρονου αυτοκινητοδρόμου FlyOver, έργο το οποίο έχει ήδη προσωρινό ανάδοχο, ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι «ο διαγωνισμός έτρεξε σε χρόνο ρεκόρ όπως πολύ γρήγορα θα προχωρήσουν και οι διαδικασίες για να στηθούν τα πρώτα εργοτάξια και να αρχίσουν τα έργα το 2022».
Επισήμανε ότι, το Υπουργείο Υποδομών έχει δώσει σημασία σε όλες τις υποδομές της Θεσσαλονίκης και η δουλειά που έχει γίνει είναι πάρα πολύ ουσιαστική.
Μάλιστα, έφερε σαν παράδειγμα το τμήμα Θέρμη-Γαλάτιστα που θα παραδοθεί νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα, στις αρχές του φθινοπώρου, ενώ ήδη έχουν δοθεί στην κυκλοφορία τα πρώτα χιλιόμετρα, καθώς και το λεγόμενο «ορφανό» χιλιόμετρο στην Ποτίδαια που παραδίδεται στις αρχές του καλοκαιριού. Και τα δύο είναι έργα που θα κάνουν ταχύτερες και ασφαλέστερες τις μετακινήσεις από και προς τη Χαλκιδική.
Ερωτηθείς για την εξέλιξη των εργασιών για το Μετρό της Θεσσαλονίκης ο Υφυπουργός σημείωσε ότι τελειώνει η απόσπαση των αρχαιοτήτων από τον σταθμό της Βενιζέλου.
Όπως έκανε γνωστό τις επόμενες ημέρες θα γίνει και η παραλαβή του 18ου συρμού, ενώ παράλληλα προχώρησε ο διαγωνισμός για την προμήθεια των 15 επιπλέον νέων, υπερσύγχρονων, driverless συρμών.
Ξεκαθάρισε ότι κύριο μέλημα της κυβέρνησης είναι να προχωρήσει και με Μετρό και με αρχαία, ενώ επανέλαβε ότι «το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα έχει τελειώσει στα τέλη του 2023».