Γεραπετρίτης σε τριμερή Ελλάδας- Κύπρου-Ισραήλ: Προσβλέπουμε στην ενίσχυση συνεργασίας 3+1 με ΗΠΑ

13 Μαρτίου 2025, 16:36
Χρόνος ανάγνωσης 6 λεπτά

«Η Ελλάδα εργάζεται με γνώμονα την εμπεδωση της ειρήνης και της ασφάλειας με πυξίδα το διεθνές δίκαιο», τόνισε ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης στις κοινές δηλώσεις με τους ομόλογους του της Κυπριακής Δημοκρατίας Κωνσταντίνου Κόμπου και του Ισραήλ Γκίντεον Σαάρ, στο Υπουργείο Εξωτερικών αμέσως μετά την λήξη της τριμερούς συνάντησης Ελλάδος, Κύπρου, Ισραήλ.

«Στηρίζουμε την ενεργοποίηση του τριμερούς συνεργασίας και των κοινών μας δράσεων και ενεργειακή συνεργασία και τη συνδεσιμότητα», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Γεραπετρίτης.

«Η προώθηση της περιφερειακής συνεργασίας μέσω της διασυνδεσιμότητας καθιστά την περιοχή μας πιο ασφαλή και ανθεκτική σε ένα περιβάλλον γενικότερης αστάθειας», εξήγησε ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης.

Όπως υπογράμμισε, στηρίζουμε «την ενεργοποίηση της Μόνιμης Γραμματείας του Τριμερούς Σχήματος Συνεργασίας με έδρα τη Λευκωσία για τον καλύτερο συντονισμό μας».

Ακόμη, «προσβλέπουμε στη διεύρυνση του σχήματος με την επανενεργοποίηση του ”3+1” και τη συμμετοχή των Ηνωμένων Πολιτειών», ενώ προσέθεσε πως το θέμα έθεσε ο ίδιος στον Αμερικανό υπουργό Εξωτερικών, Μάρκο Ρούμπιο, κατά την πρόσφατη συνάντησή τους στην Ουάσιγκτον, από τον οποίο μάλιστα είχε «καταρχήν θετική ανταπόκριση».

«Προωθούμε την ενίσχυση της συνεργασίας και των κοινών μας δράσεων στον τομέα του εμπορίου, της οικονομίας, της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος, της πολιτικής προστασίας και της κυβερνοασφάλειας», επισήμανε και προσέθεσε: «Ιδιαίτερη σημασία αποδίδουμε στη μεταξύ μας ενεργειακή συνεργασία και διασυνδεσιμότητα, η οποία αναγνωρίζεται και ενθαρρύνεται από το Διεθνές Δίκαιο».

«Η Κύπρος θα πρέπει και πάλι να ενωθεί»

Σε ότι αφορά το Κυπριακό είπε ότι η Ελλάδα είναι σε σύμπνοια με τη Λευκωσία και ότι εξήντλησε όλους τους διπλωματικούς διαυλους, ώστε να τεθεί το θέμα στον ΟΗΕ.

«Η Κύπρος θα πρέπει και πάλι να ενωθεί, είναι απαίτηση των καιρών», είπε ο κ. Γεραπετρίτης σε ερώτηση που τέθηκε κατά την διάρκεια συνέντεξης Τύπου.

«Στηρίζουμε δίκαιη και βιώσιμη λύση για μια διζωνική δικοινοτική ομοσπονδία. Η διαίρεση δεν μπορεί να είναι λύση, αλλά η σύνθεση», υπογράμμισε.

«Η Ελλάδα εργάζεται με γνώμονα την εμπεδωση της ειρήνης και της ασφάλειας με πυξίδα το διεθνές δικαιο. Η χώρα μας αποτελεί γέφυρα μεταξύ Βορά και Νότου, Ανατολής και Δύσης», πρόσθεσε.

Σε ότι αφορά τις εξελίξεις στη Συρία είπε πως η σταθερότητα στη χώρα είναι προς το συμφέρον της περιοχής τονίζοντας πως η Ελλάδα παρακολουθεί στενά τη διαδικασία μετάβασης της ηγείας που πρέπει να γίνει όπως είπε «απαλλαγμένη από εξωτερική επιρροή».

«Ζητήσαμε η άρση των κυρώσεων να γίνει με τρόπο σταδιακό, υπό προυποθέσεις και σε κάθε περίπτωση να είναι αναστρέψιμη», σημείωσε ο κ. Γεραπετρίτης.

 

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Λαοθάλασσα στο Peñarrubia Lounge: Πάνω από 3.000 άνθρωποι στην εντυπωσιακή εκδήλωση του Τάκη Θεοδωρικάκου στο Καλαμάκι

Με πρωτοφανή επιτυχία και μια πραγματικά εντυπωσιακή προσέλευση που ξεπέρασε

Μητσοτάκης από το στρατόπεδο Παπάγου: Προτεραιότητα η θωράκιση της χώρας απέναντι σε υβριδικές απειλές

Μήνυμα ότι η ασφάλεια της χώρας δεν κρίνεται πλέον μόνο

ΣΥΡΙΖΑ: Η Νέα Δημοκρατία είναι πινάκιο δικαστηρίου με γαλάζιο λογότυπο

Στο ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης που εκδόθηκε για τον Δημήτρη Αβραμόπουλο

Δείτε live την ομιλία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην εκδήλωση του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας

Στο παρακάτω link θα μπορείτε να παρακολουθήσετε την ομιλία του

Το πρόγραμμα των επισκέψεων κλιμακίων της Νέας Δημοκρατίας στην Πελοπόννησο

Στην Πελοπόννησο συνεχίζονται αυτήν την εβδομάδα οι επισκέψεις κλιμακίων της