Άδωνις Γεωργιάδης: «Ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος να μην υλοποιήσει την απόφασή του για διακοπή της συνταγογράφησης – Ελπίζω να το ξανασκεφτούν»

24 Ιουλίου 2024, 19:40
Χρόνος ανάγνωσης 14 λεπτά

Απάντηση στον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο, που κάλεσε τα μέλη του να μην εκτελούν ηλεκτρονική συνταγογράφηση, ενόψει της ψήφισης της διάταξης για ενίσχυση των δημοσίων δομών υγείας από ιδιώτες ιατρούς όταν υφίσταται κίνδυνος για τη δημόσια υγεία, έδωσε ο υπουργός Υγείας ‘Αδωνις Γεωργιάδης.

Μιλώντας σήμερα στη Βουλή, ο κ. Γεωργιάδης είπε πως «λυπούμαι σφόδρα, για την απόφαση του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου, να καλέσει τα μέλη του να μην εκτελούν ηλεκτρονική συνταγογράφηση από την Παρασκευή και έως ότου ψηφιστεί το νομοσχέδιο. Θεωρώ ότι αυτή η απόφαση δεν πρέπει να εφαρμοστεί και πιστεύω ότι εάν εφαρμοστεί δεν θα έχει πραγματική συμμετοχή από τους γιατρούς», είπε ο υπουργός Υγείας. «Θα ισοδυναμούσε με εκβιασμό εκατομμυρίων ασθενών, οι οποίοι θα έμπαιναν ή θα μπουν σε μια πολύ μεγάλη ταλαιπωρία, εάν παίρνουν έγχαρτη συνταγή, να πρέπει να πάνε σε μια δημόσια δομή και να την κάνουν ηλεκτρονική για να μπορεί να εκτελεστεί, ειδάλλως να εκτελούν την συνταγή από την τσέπη τους. Θεωρώ λοιπόν ότι η απόφαση του ΠΙΣ, αν πράγματι εφαρμοστεί, θα είναι τραγική. Ελπίζω να το ξανασκεφτούν».

Θέλω να δηλώσω σε όλους τους γιατρούς που ανησυχούν, είπε ο ‘Αδωνις Γεωργιάδης, ότι η ρύθμιση έχει έκτακτο και προσωρινό χαρακτήρα μόνο για όπου τυχόν χρειαστεί. «Σήμερα είχα επικοινωνία με τους προέδρους των Ιατρικών Συλλόγων της Ξάνθης, της Δράμας, της Σπάρτης, και σε αυτές τις πόλεις οι γιατροί δήλωσαν συμμετοχή, οπότε φαίνεται ότι θα έχουμε ομαλή εξέλιξη των εφημεριών. Περιμένω απάντηση από τους προέδρους των ιατρικών συλλόγων του Κιλκίς, του Ρεθύμνου, της Κω. Πιστεύω ότι στο τέλος δεν θα χρειαστεί να εφαρμοστεί πουθενά η ρύθμιση και ήδη έχουμε και προτάσεις γιατρών για να μετακινηθούν προς τις περιοχές αυτές, ώστε να καλύψουμε την τρίμηνη, τετράμηνη αυτή περίοδο, έως ότου γίνουν νέες προσκλήσεις με τα νέα κίνητρα και τα νέα μισθολόγια που θεσπίσαμε».

Ο υπουργός Υγείας απευθύνθηκε με «πνεύμα σεβασμού και καλοπιστίας», όπως χαρακτηριστικά είπε, στον ΠΙΣ και στους ιατρικούς συλλόγους και τους κάλεσε να μην προχωρήσουν στην απόφαση που ανακοίνωσαν, διότι είναι μια απόφαση «επιζήμια» για τους ασθενείς. «Δεν μπορώ να πιστέψω ότι το σύνολο του ιατρικού κόσμου της χώρας θα κάνει κάτι τέτοιο. Ενημερώνω το Σώμα ότι δεν πρόκειται να συμμετάσχουν οι νοσοκομειακοί γιατροί σε αυτή την κινητοποίηση και οι δημόσιες δομές θα συνταγογραφούν κανονικά, ακόμη κι αν ο ΠΙΣ επιμείνει σε αυτή την κινητοποίηση. Η ρύθμιση δεν θα αποσυρθεί. Είναι ένας κρίκος μιας συνολικής πολιτικής. Πρώτα θεσπίζουμε οικονομικά κίνητρα, αυξάνουμε το επίδομα της νησιωτικότητας, αυξάνουμε τα άγονα – η Λακωνία μπαίνει στα άγονα και μάλιστα με την αυξημένη χρηματοδότηση – ελπίζω να μην εφαρμοστεί. Η ρύθμιση, ακόμη κι αν κάποτε εφαρμοζόταν, θα ήταν προσωρινού χαρακτήρα. Δεν υπάρχει λόγος λοιπόν, τόσο μεγάλης σύγκρουσης. Πιστεύω ότι οι γιατροί, τους οποίους σέβομαι πραγματικά, και οι κατά τόπους ιατρικοί σύλλογοι, θα συναισθανθούν τις ευθύνες τους έναντι των ασθενών και δεν θα προχωρήσουν σε αυτή την πράξη» είπε ο κ. Γεωργιάδης.

Την αντίθεσή τους στις διατάξεις για την «ενίσχυση των δημοσίων δομών υγείας από ιδιώτες παρόχους και ιδιώτες ιατρούς, για την αντιμετώπιση αναγκών που μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία», εξέφρασαν ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία και η Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών. Οι συγκεκριμένες διατάξεις έχουν περιληφθεί στο σχέδιο νόμου για την ψυχιατρική μεταρρύθμιση, που συζητείται στην επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής.

Κατά τη διαδικασία της ακρόασης φορέων, ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου, Αθανάσιος Εξαδάχτυλος, χαρακτήρισε «απαράδεκτη και επικίνδυνη τη διάταξη που ορίζει, πως όταν το κράτος θα ζητάει τη βοήθεια από τους γιατρούς του ιδιωτικού τομέα, εάν δεν δέχονται, θα τους επιβάλλονται ποινές».

«Είναι άρθρο επικίνδυνο για το ΕΣΥ, διότι θα καταστήσει τις νησιωτικές και τις άγονες περιοχές ακόμα λιγότερο ελκυστικές», είπε ο κ. Εξαδάχτυλος και προειδοποίησε ότι θα δημιουργηθούν αντικίνητρα για όσους θέλουν να εγκατασταθούν, εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα. Θα λειτουργήσει επίσης ως μείζον αντικίνητρο για την επιλογή των ειδικοτήτων για τις οποίες υπάρχει έλλειψη γιατρών, όπως η παθολογία, η αναισθησιολογία, η ακτινολογία. Ο πρόεδρος του ΠΙΣ είπε ότι θα γίνουν ακόμα λιγότερο ελκυστικές οι συμβάσεις με τον ΕΟΠΥΥ, γιατί αυτοί είναι οι πρώτοι που θα καλούνται, όπως και οι συμβάσεις των προσωπικών γιατρών. «Αν αυτή η διάταξη ενεργοποιηθεί, τότε εκείνο που θα συμβεί, θα είναι το απόλυτο black out με ευθύνη της κυβέρνησης. Φανταστείτε η Κως να μείνει χωρίς συνταγογράφηση», είπε ο κ. Εξαδάχτυλος.

Ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία – ΠΟΕΔΗΝ, Μιχάλης Γιαννάκος, είπε πως ούτε με το φιλότιμο, ούτε με το ζόρι είναι δυνατόν να επιλυθούν οι σοβαρές ελλείψεις προσωπικού που αντιμετωπίζει το ΕΣΥ. «Οι ιδιώτες γιατροί, όταν κλήθηκαν με το καλό ή επιτάχθηκαν στη διάρκεια της πανδημίας, δεν έβαλαν πλάτη. Πολλοί επικαλέστηκαν την ηλικία τους, προβλήματα υγείας, και τους περιμέναμε στα νοσοκομεία να βάλουν πλάτη σε μια δύσκολη περίοδο, και δεν έβαλαν. Όμως αυτά δεν είναι λύσεις. Αν θέλουμε να ανακόψουμε το κύμα φυγής των υγειονομικών, και αν θέλουμε να προσελκύσουμε προσωπικό στο ΕΣΥ, πρέπει να το ξανακάνουμε ελκυστικό. Ελκυστικό θα γίνει αν δοθούν περισσότερα χρήματα και σταδιακά οι δαπάνες για την υγεία να πάνε στον μέσο όρο της Ευρώπης και να αυξηθούν οι μισθοί, να ενταχθούν στα βαρέα και ανθυγιεινά, να μονιμοποιηθούν οι συμβασιούχοι», είπε ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ.

Η Αφροδίτη Ρέτζιου, πρόεδρος της ΟΕΝΓΕ, είπε ότι η κυβέρνηση επιδίδεται το τελευταίο διάστημα σε λεονταρισμούς και επικοινωνιακά πυροτεχνήματα και κουνάει το δάχτυλο στους ιδιώτες, σε μια προσπάθεια να τους ενοχοποιήσει για τις τραγικές ελλείψεις στα νοσοκομεία. «Η κυβέρνηση προτείνει μέτρα που εφαρμόζονται εδώ και χρόνια και δεν έχουν επιλύσει το πρόβλημα», είπε η πρόεδρος της ΟΕΝΓΕ και προέβλεψε ότι οι προωθούμενες διατάξεις μπορεί να φέρουν αποτελέσματα αντίθετα από τα επιδιωκόμενα. «’Αγονη και προβληματική για την δημόσια υγεία είναι η πολιτική της υποχρηματοδότησης και υποστελέχωσης που εφαρμόζει η κυβέρνηση», είπε η κ. Ρέτζιου.

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Λαοθάλασσα στο Peñarrubia Lounge: Πάνω από 3.000 άνθρωποι στην εντυπωσιακή εκδήλωση του Τάκη Θεοδωρικάκου στο Καλαμάκι

Με πρωτοφανή επιτυχία και μια πραγματικά εντυπωσιακή προσέλευση που ξεπέρασε

Μητσοτάκης από το στρατόπεδο Παπάγου: Προτεραιότητα η θωράκιση της χώρας απέναντι σε υβριδικές απειλές

Μήνυμα ότι η ασφάλεια της χώρας δεν κρίνεται πλέον μόνο

ΣΥΡΙΖΑ: Η Νέα Δημοκρατία είναι πινάκιο δικαστηρίου με γαλάζιο λογότυπο

Στο ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης που εκδόθηκε για τον Δημήτρη Αβραμόπουλο

Δείτε live την ομιλία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην εκδήλωση του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας

Στο παρακάτω link θα μπορείτε να παρακολουθήσετε την ομιλία του

Το πρόγραμμα των επισκέψεων κλιμακίων της Νέας Δημοκρατίας στην Πελοπόννησο

Στην Πελοπόννησο συνεχίζονται αυτήν την εβδομάδα οι επισκέψεις κλιμακίων της