Η διατροφή που μπορεί να καθυστερήσει την εμμηνόπαυση

1 Φεβρουαρίου 2026, 11:51
Χρόνος ανάγνωσης 5 λεπτά

Η κληρονομικότητα παίζει ρόλο στην ηλικία στην οποία μπαίνει στη ζωή μας η εμμηνόπαυση, αλλά δεν είναι ο μοναδικός παράγοντας που την καθορίζει. Και η διατροφή επηρεάζει αυτό το χρονοδιάγραμμα, όπως διαβεβαιώνει η διατροφολόγος Lauren Manaker σε άρθρο της στο περιοδικό Self. Ανάμεσα στα στοιχεία που μπορούν να καθυστερήσουν την έλευσή της είναι τα αντιοξειδωτικά, όπως επισημαίνει η ειδικός.

Πρόσφατη μελέτη που βασίστηκε σε στοιχεία από 4.500 μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες και δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Scientific Reports κατέληξε στο συμπέρασμα ότι όσες καταναλώνουν περισσότερα αντιοξειδωτικά, ιδιαίτερα βιταμίνες Α, C και E, όπως και σελήνιο, ψευδάργυρο και καροτενοειδή, διατρέχουν 27% χαμηλότερο κίνδυνο πρόωρης εμμηνόπαυσης (όπως ορίζεται εκείνη που έρχεται πριν από τα 45).

Οι γυναίκες που καταναλώνουν περισσότερα αντιοξειδωτικά, ιδιαίτερα βιταμίνες Α, C και E, όπως και σελήνιο, ψευδάργυρο και καροτενοειδή, διατρέχουν 27% χαμηλότερο κίνδυνο πρόωρης εμμηνόπαυσης

Οι ειδικοί παρατήρησαν επίσης ότι έχουμε οφέλη μόνο μέχρι μία συγκεκριμένη ποσότητα αντιοξειδωτικών και όχι από την υπερκατανάλωσή τους. Τα αντιοξειδωτικά που συνδέονται κυρίως με την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία αναπαραγωγική υγεία είναι η βιταμίνη C και τα καροτενοειδή.

Μερικές από τις συστάσεις που προέκυψαν από τη μελέτη;

Βιταμίνη C: ≥90 mg/ημερησίως (π.χ. 1 φλιτζάνι φράουλες και μία κόκκινη πιπεριά)

Καροτενοειδή: ≥6 mg/ημερησίως (π.χ. 1 φλιτζάνι μαγειρεμένη γλυκοπατάτα και ένα μάνγκο)

Ψευδάργυρος: ≥11 mg/ημερησίως (π.χ. 100 γραμμάρια άπαχο μοσχάρι και 1 φλιτζάνι φακές).

Γενικά, καλές πηγές αντιοξειδωτικών θεωρούνται οι κόκκινες πιπεριές, οι φράουλες, τα πορτοκάλια και το kiwi (για βιταμίνη C), τα ψητά καρότα, οι γλυκοπατάτες, το σπανάκι και το κέιλ (για καροτενοειδή), η βρόμη, οι κολοκυθόσποροι, τα καρύδια και τα ρεβύθια (για ψευδάργυρο και σελήνιο).

Να σημειωθεί εδώ ότι τα συμπεράσματα της μελέτης προέκυψαν κατόπιν παρατήρησης, επομένως δείχνουν απλά έναν συσχετισμό και δεν επιβεβαιώνουν μια σχέση αιτίας-αιτιατού. Σε κάθε περίπτωση, μια διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά έχει πολλά οφέλη για την υγεία μας και την καθυστέρηση της γήρανσης. Γι’ αυτό, ο κανόνας «φρούτα, λαχανικά, ξηροί καρποί και σπόροι» παραμένει σταθερή αξία.

 

 

 

Επιμέλεια: Συντακτική ομάδα

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Τι συμβαίνει στο σώμα σας όταν τρώτε γιαούρτι κάθε μέρα – Τα οφέλη για την υγεία

Αν αναζητάτε μια απλή και θρεπτική προσθήκη στην καθημερινή σας

Δίαιτα αποτοξίνωσης 3 ημερών: Διώχνει το φούσκωμα και «καθαρίζει» το οργανισμό

Η δίαιτα αποτοξίνωσης αφορά σε μια διατροφή που στοχεύει στην

Τι είναι το περπάτημα 6-6-6 που έγινε viral: Τα οφέλη στην ψυχική υγεία και τον οργανισμό μας

Τα social media «γεννούν» συνεχώς trends είτε έχουν να κάνουν

Μία κουταλιά της σούπας την ημέρα από αυτή την τροφή λιώνει το λίπος στην κοιλιά

Για να χάσει κανείς βάρος και να αποκτήσει επίπεδη κοιλιά,

Τα πέντε πιο συνηθισμένα παράπονα των γυναικών για τους συντρόφους τους

Πολλοί και διαφορετικοί λόγοι μπορεί να ενώνουν μία γυναίκα με