Volvo EX30: Τεχνολογικό άλμα

Ένα ακόμα βήμα στην πορεία για πλήρη τον εξηλεκτρισμό των προϊόντων της μέχρι το 2030, αποτελεί για τη Volvo η αποκάλυψη του πιο μικρού ηλεκτρικού μοντέλου της, του EX30.


Το νέο Volvo EX30 έρχεται να τοποθετηθεί ακριβώς κάτω από το C40 Recharge.

Μέχρι σήμερα η Volvo είχε φροντίσει να μας ενημερώσει μέσα από teasers για τα σημεία του νέου EX30 στα οποία έχει δώσει ιδιαίτερη προσοχή. Το πρώτο από αυτά αφορά στο αποτύπωμα άνθρακα το οποίο είναι το χαμηλότερο που έχει πετύχει ποτέ σε αυτοκίνητό της.

Η μάρκα ισχυρίζεται ότι οι εκπομπές CO2 του EX30, καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής (που περιλαμβάνει την παραγωγή και τον χρόνο του στο δρόμο), είναι 25% χαμηλότερες από τα XC40 και C40. Μάλιστα το πάει ένα βήμα πιο μακριά και αναφέρει ότι μετά από 200.000 km κάθε EX30 θα έχει παράγει λιγότερους από 30 τόνους CO2.

Σε πρώτο πλάνο έχουν μπει και τα καινοτόμα τεχνολογικά συστήματα τα οποία αναβαθμίζουν σημαντικά το κομμάτι της οδικής ασφάλειας.


Το ΕΧ30 διαθέτει σύστημα Door Opening Alert που βάζει τέλος στους τραυματισμούς πεζών ή ποδηλατών από το άνοιγμα της πόρτας, προειδοποιώντας τους επιβάτες μέσω οπτικών και ακουστικών ενδείξεων.


Το συγκεκριμένο σύστημα εντάσσεται στην ομπρέλα του Safe Space Technology που ενσωματώνει το EX30, καταδεικνύοντας τον τρόπο με τον οποίον εφαρμόζει η Volvo τα υψηλά πρότυπα ασφαλείας στο μικρό SUV.

Το νέο μοντέλο σχεδιάστηκε για να είναι ασφαλές στην πόλη, με τεχνολογία που αποσκοπεί ειδικά στην προστασία των ανθρώπων στα πολυσύχναστα αστικά περιβάλλοντα. Η προστασία των επιβατών μέσα στο αυτοκίνητο σε περίπτωση σύγκρουσης είναι πάντα κορυφαία προτεραιότητα της εταιρείας. Η δομική σχεδίαση του EX30 αντανακλά αυτή τη δέσμευση, μέσω ενίσχυσης στον κλωβό ασφαλείας, στις κολόνες Α, B και C, καθώς και στην οροφή.

Σημαντική δουλειά έχει γίνει και στην ενσωμάτωση της μπαταρίας. Το πλαίσιο και ο κλωβός ασφαλείας είναι φτιαγμένα από διάφορους τύπους χάλυβα υψηλής αντοχής που αντισταθμίζουν με αποτελεσματικό τρόπο την επίπτωση μίας πιθανής σύγκρουσης.

Το EX30 περιλαμβάνει επίσης έναν αερόσακο στην εσωτερική πλευρά του καθίσματος του οδηγού, σχεδιασμένο έτσι ώστε να συμβάλλει στη μείωση των τραυματισμών στον θώρακα και στο κεφάλι σε περίπτωση μίας πλευρικής σύγκρουσης.


Σχεδιαστικά έχει ακολουθήσει την γραμμή του μεγάλου αδελφού EX90 με το μήκος του να είναι 4.233 mm, το πλάτος 1.837 mm, το ύψος 1.555 mm και το μεταξόνιο 2.650 mm. Η Volvo ισχυρίζεται ότι το πλαίσιο εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις compact διαστάσεις του αυτοκινήτου απογειώνοντας τους εσωτερικούς χώρους, ενώ την ίδια στιγμή το ομοιόμορφα κατανεμημένο βάρος του φτάνει τα 1.830 kg.

Αυτοί που αναζητούν τη μέγιστη αυτονομία μπορούν να επιλέξουν την έκδοση Single Motor Extended Range και συνδυάζεται με μπαταρία NMC (λίθιο, νικέλιο, μαγγάνιο, κοβάλτιο) προσφέροντας μέγιστη αυτονομία 480 km.

Τέλος όσοι βάζουν σε πρώτο πλάνο τις επιδόσεις μπορούν να επιλέξουν το σετάρισμα με τους δύο ηλεκτροκινητήρες (Twin Motor Performance), όπου συνολικά αποδίδουν 428 ίππους και 543 Nm ροπής. Ο κατασκευαστής αναφέρει ότι σε αυτή την περίπτωση έχουμε το πιο γρήγορο αυτοκίνητο παραγωγής που έχει παρουσιάσει ποτέ, αφού μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε μόλις 3,6 sec.

Η στάνταρ φόρτιση γίνεται στα 134kW, ωστόσο στην περίπτωση των δύο ηλεκτροκινητήρων φτάνει τα 152 kW. Αυτό σημαίνει ότι η στάθμη της μπαταρίας μπορεί να φτάσει από το 10% στο 80% μέσα σε μόλις 25 λεπτά.

Στο εσωτερικό η εικόνα που αντικρίζει κανείς μπορεί να χαρακτηριστεί minimal και την παράσταση κλέβει η μεγάλη κεντρική οθόνη του συστήματος πολυμέσων των 12,3 ιντσών με τον κατακόρυφο προσανατολισμό (θυμίζει λίγο Ford Mustang Mach-E). Την ίδια στιγμή λάμπει δια της απουσίας του ο πίνακας οργάνων αφού όλες οι σημαντικές πληροφορίες για τον οδηγό εμφανίζονται στην κεντρική οθόνη.

Το Volco EX30 διαθέτει μπάρα ήχου η οποία θα καλύπτει όλο το πλάτος του ταμπλό. Μάλιστα, η φίρμα αναφέρει ότι μπορεί να μην είναι, καν, αντιληπτή, καθώς είναι τοποθετημένη κάτω από το παρμπρίζ και ενσωματώνεται άψογα στο σχεδιασμό του cockpit.

Μαζί με την αποκάλυψη του μοντέλου άνοιξαν και οι παραγγελίες σε μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, με την τιμή του Volvo EX30 στη Γερμανία να ξεκινά από τις 36.590 ευρώ, ενώ οι πρώτες παραδόσεις υπολογίζονται να έρθουν λίγο πριν το κλείσιμο του έτους.

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *