Toyota C-HR: Πολύ μοντέρνο και νεανικό

Το ανατρεπτικό design υπήρξε ανέκαθεν σημείο αναφοράς στο C-HR, με το οποίο η Toyota πήρε το εξής ρίσκο, να γοητεύσει ή να διχάσει το κοινό.


Με περισσότερες από 840.000 πωλήσεις στην Ευρώπη (14.000 πωλήσεις στην Ελλάδα), από το λανσάρισμα του το 2017, στη δεύτερη πλέον γενιά του, το C-HR έπρεπε όχι απλά να διατηρήσει το αντισυμβατικό στυλ που το καθιέρωσε, αλλά να το εξελίξει.

Οι μεταλλικές του επιφάνειες με άφθονες ακμές, σε πολλά σημεία μοιάζουν να έχουν χαραχτεί όπως τα διαμάντια, ενώ διατήρησε την coupe αισθητική με την ελαφριά κλίση της οροφής, το μαύρο χρώμα της οποίας επεκτείνεται πλέον στο πίσω τμήμα του οχήματος (bi-tone+) δημιουργώντας μια ιδιαίτερη διχρωμία.

Παράλληλα βλέπουμε ότι απέκτησε «χωνευτές» εξωτερικές χειρολαβές θυρών, full Led εμπρός φωτιστικά σώματα σχήματος “C” με ενσωματωμένα φλας, ενώ τα πίσω είναι οριζόντια, στενόμακρα, διαιρούμενα και στο κέντρο τους αναγράφεται φωτιζόμενο το πλήρες όνομα του μοντέλου.

Σύμφωνα με την Toyota το νέο C-HR είναι 35 χλστ. πλατύτερο, πατώντας σε ζάντες από 17 έως 20 ιντσών, ενώ ο μπροστινός πρόβολος είναι 25 χλστ. μικρότερος. 


Σημαντικές είναι οι αλλαγές και στα ενδότερα του νέου C-HR, όπου η ποιότητα έχει ανέβει επίπεδο με μαλακά πλαστικά στο μεγαλύτερο τμήμα του ταμπλό και στα πάνελ των εμπρός θυρών.


Ο στάνταρ ψηφιακός πίνακας οργάνων, σε οριζόντια διάταξη, προβάλει στην οθόνη των 12,3 ιντσών ευανάγνωστες πληροφορίες ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού, ενώ υπάρχουν τρία προκαθορισμένα μενού ενδείξεων, τα οποία εξατομικεύονται από ενσωματωμένα στο τιμόνι χειριστήρια.

To σύστημα πολυμέσων “Toyota Smart Connect” συνδυάζεται με κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών, υποστηρίζοντας πλοήγηση, το ηχοσύστημα της JBL, φωνητικές εντολές και ασύρματη σύνδεση του smartphone μέσω Apple CarPlay ή Android Auto. Το μέγεθος της κεντρικής οθόνης αφής μεγαλώνει στις 12,3 ιντσών με το σύστημα πολυμέσων “Toyota Smart Connect+”.

Οι πίσω επιβάτες έχουν απλά επαρκή χώρο για τα πόδια (μεταξόνιο 2.640 χλστ.) και ικανοποιητικό για τα κεφαλιά τους (παρά την κλίση της οροφής), ενώ το πορτμπαγκάζ προσφέρει 388 λίτρα στο C-HR 1.8 HEV και 364 λίτρα στο C-HR 2.0 ΗΕV.

Πλήρως εξηλεκτρισμένη η γκάμα του νέου C-HR, καθώς εκτός από υβριδικά σύνολα περιέχει για πρώτη φορά και plug-in υβριδικό σύστημα (διαθέσιμο από τον ερχόμενο Φεβρουάριο).


Με υβριδικό σύστημα πέμπτης γενιάς υπάρχουν δυο σχετικές εκδόσεις, με κινητήρες 1.8 και 2.0 λίτρων, ενώ η ισχυρότερη διατίθεται και με σύστημα έξυπνης τετρακίνησης (AWD-i), χάρη στο δεύτερο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα.

Η πρώτη παράγει συνδυαστικά 140 ίππους, επιτρέπει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 9,9 δευτ., μέγιστη ταχύτητα 170 χλμ../ώρα, μέση κατανάλωση καυσίμου 4,7 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 105 γρ./χλμ.

Η δεύτερη παράγει 197 ίππους, ενώ ο πίνακας των επιδόσεων της αναγράφει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα εντός 8,1 δευτ. (στην τετρακίνητη έκδοση 7,9 δευτ.) και η τελική ταχύτητα είναι σταθερή στα 180 χλμ./ώρα. H προσθιοκίνητη υβριδική έκδοση με το δίλιτρο κινητήρα καταναλώνει 4,8 λίτρα/100 χλμ. και εκπέμπει 108 γρ./χλμ. CO2, ενώ οι αντίστοιχοι αριθμοί για την τετρακίνητη είναι 5,0 λίτρα/100 χλμ. και 113 γρ./χλμ. CO2.

Μια νέα μπαταρία ιόντων λιθίου βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα, είναι πιο συμπαγής και ζυγίζει 1,5 κιλό λιγότερο από την προηγούμενη, αλλά παρέχει 14% υψηλότερη απόδοση. Μια νέα μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU) συμβάλλει στην απόδοση καυσίμου μέσω βελτιωμένης ψύξης και χαμηλότερων ηλεκτρικών απωλειών. Το αυτόματο κιβώτιο πολλαπλών σχέσεων (e-CVT) επιτυγχάνει εξοικονόμηση βάρους 15%, χάρη στη χρήση νέων υλικών, ενώ ταυτόχρονα παρέχει έως και 30 ίππους επιπλέον ισχύ.

Η νέα plug-in υβριδική έκδοση  φέρει 2λιτρο θερμικό κινητήρα 152 ίππων που συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα 120 kW (163 ίπποι), συνολικής απόδοσης 223 ίππων. Επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 7,3 δευτ. και φτάνει έως τα 180 χλμ./ώρα. Η επίσημη μέση κατανάλωση καυσίμου είναι μόλις 0,9 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές C02 στα 19 γρ./χλμ. με ηλεκτρική αυτονομία 66 χλμ. έπειτα από μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας.

Η αρχική τιμή του νέου C-HR στην ελληνική αγορά διαμορφώνεται στα 29.300 ευρώ για την έκδοση 1.8 ΗΕV, από τα 35.270 ευρώ για την έκδοση 2.0 HEV, από τα 37.270 ευρώ για την 2.0 HEV AWD-I και από τα 39.470 ευρώ για την 2.0 PHEV. 

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *