Toyora GR Yaris: Ανανέωση ισχύος

Την ανανεωμένη έκδοση του κορυφαίου GR Yaris αποκάλυψε η Toyota στο Tokyo Auto Salon 2024.


Οι αλλαγές του ανανεωμένου μοντέλου, δεν αφορούν ωστόσο μόνο στην αυξημένη ισχύ του κινητήρα, αλλά και σε άλλα μηχανικά μέρη, όπως το νέο αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων και τις νέες επιλογές στο σύστημα τετρακίνησης.

Επιπροσθέτως, επεμβάσεις έχουν γίνει και στο πλαίσιο που είναι πλέον πιο στιβαρό, όπως και στο ανασχεδιασμένο εσωτερικό με πιο «πολεμική» θέση οδήγησης.

Ξεκινώντας από τον καταξιωμένο κινητήρα, οι μηχανικοί της Gazoo Racing με τις αλλαγές στον κινητήρα, που περιλαμβάνουν πιο ενισχυμένες βαλβίδες, με νέα υλικά στις βαλβίδες εξαγωγής, αυξημένη πίεση καυσίμου και πιο ενισχυμένα έμβολα, κατάφεραν να αυξήσουν την ισχύ του τρικύλινδρου, υπερτροφοδοτούμενου συνόλου των 1.6 λίτρων στους 280 ίππους, (από 261) και τη ροπή στα 390 Nm (από 360).

Στο ανανεωμένο GR Yaris, εκτός από το κλασικό, χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων, υπάρχει και η επιλογή του ολοκαίνουριου αυτόματου Direct Automatic της Gazoo Racing που υπόσχεται ταχύτατες αλλαγές ταχυτήτων, που δεν λειτουργεί σαν τα κλασικά αυτόματα που γνωρίζουμε.


Το κυριότερο στοιχείο του είναι πως διαισθάνεται τις επιθυμίες του οδηγού για το χρόνο αλλαγής ταχύτητας, μέσω ενός βελτιστοποιημένου λογισμικού, αντί να λαμβάνει μόνο τις παραμέτρους των υπόλοιπων λειτουργιών του αυτοκινήτου. Προσαρμόζεται δηλαδή στο οδηγικό στιλ του οδηγού, αντί να βασίζεται μόνο στους διάφορους αισθητήρες του αυτοκινήτου.


Σε δοκιμές δε που έγιναν σε πίστα, το αυτόματο GR Yaris «έγραψε» καλύτερους χρόνους σε σχέση με το χειροκίνητο, με τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις να είναι καλύτερες, αφού οι οκτώ σχέσεις είναι προφανώς πιο «κοντές» σε σχέση με τις έξι του χειροκίνητου.

Το νέο αυτόματο κιβώτιο, διαθέτει τρεις διαφορετικές επιλογές, Sport Normal και Eco για τον τρόπο λειτουργίας του, ανάλογα με τις συνθήκες, ενώ και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με τα δύο διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης, έχει επίσης τρεις διαφορετικές επιλογές, Normal Sport και Track, με το τελευταίο να προορίζεται για την πίστα.

Σημαντικές είναι και οι αλλαγές στο εσωτερικό, με τον οδηγό να έχει πλέον καλύτερη ορατότητα και πιο αγωνιστική θέση οδήγησης, μετά από συμβουλές και των οδηγών αγώνων του GR Yaris, με τους διακόπτες για παράδειγμα του ψεκασμού του intercooler και του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης VSC, να βρίσκονται σε πιο κοντινή απόσταση από τον οδηγό.

Στην εξωτερική εμφάνιση υπάρχουν κάποιες τροποποιήσεις, που εστιάζονται κυρίως στη νέα μπροστινή, μεταλλική γρίλια που είναι πιο ελαφριά, ενώ στο πίσω μέρος βελτιωμένος είναι ο διαχύτης, μειώνοντας τις αεροδυναμικές αντιστάσεις και τους στροβιλισμούς.


Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *