Νέο Dacia Duster: Για πρώτη φορά υβριδικό 

Την 3η γενιά του Duster, παρουσίασε η Dacia.


Απο το 2010 το αυτοκίνητο που αποτελεί success story για την εταιρία, έχει πουλήσει περισσότερα από 2,2 εκατ. αντίγραφα ενώ έχει κατακτήσει περισσότερα από 40 βραβεία.

«Περισσότερο Duster, αλλά παραμένει Duster», είναι το σλόγκαν με το οποίο η Dacia χαρακτηρίζει το μοντέλο. Η σχεδίασή του είναι πιο δυναμική και παραπέμπει στο concept Bigster, βασισμένη στην πλατφόρμα CMF-B του Ομίλου Renault, η τετρακίνησή του εξελιγμένη, τα υλικά περισσότερο βιώσιμα, ενώ αποκτά υβριδικά κινητήρια σύνολα και προηγμένες τεχνολογίες, για μεγαλύτερα επίπεδα άνεσης και ασφάλειας.

Εξωτερικά διατηρεί το συμπαγή και στιβαρό χαρακτήρα ενός SUV, αλλά διαθέτει αδρές γραμμές, με κάθετη μάσκα, τονισμένους θόλους, μεγάλη θύρα πορτμπαγκάζ και μεγάλα παράθυρα. 

Η εσωτερική σχεδίαση του νέου Duster απηχεί αυτή του εξωτερικού.


Η Dacia έριξε το βάρος στην εργονομία, με την κεντρική οθόνη του καινούριου συστήματος infotainment 10,1 ιντσών (από την έκδοση Expression) να είναι τοποθετημένη στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι 7 ιντσών (επίσης από την έκδοση Expression και πάνω), ενώ επανασχεδιασμένος είναι ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων (ασφαλώς είναι διαθέσιμο και με χειροκίνητο), αλλά και το τιμόνι, έχοντας τετραγωνισμένο σχήμα στο πάνω και κάτω τμήμα του, με το νέο σήμα της Dacia στο κέντρο του.


Βασισμένο στη νέα πλατφόρμα CMF-B του Renault Group, το νέο Duster διαθέτει περισσότερο χώρο για επιβάτες, μικροαντικείμενα και αποσκευές (472 lt στις προσθιοκίνητες εκδόσεις) σε σχέση με τη 2η γενιά, όντας οριακά μεγαλύτερο σε μήκος, ενώ σύμφωνα με την εταιρεία μεταφέρει λιγότερους θορύβους και κραδασμούς στο εσωτερικό του.

Ωστόσο, το σημαντικότερο, ίσως, βήμα είναι η υιοθέτηση, για πρώτη φορά, υβριδικών κινητήριων συνόλων, mild και full-hybrid. Το πλήρως υβριδικό σύστημα HYBRID 140 του Jogger «έρχεται» πλέον και στο νέο Duster, με την έκδοση HYBRID 140, αποτελούμενο από 4κύλινδρο κινητήρα 1.6 L απόδοσης 94 PS και δύο ηλεκτροκινητήρες (ο βασικός απόδοσης 49 PS και μία γεννήτρια υψηλής τάσης), ενώ συνοδεύεται από ένα ηλεκτρικά ελεγχόμενο αυτόματο κιβώτιο multi-mode με 4 σχέσεις που συνδέονται με τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως και 2 σχέσεις που συνδέονται με τον ηλεκτροκινητήρα.

Το σύστημα αναγεννητικής πέδησης και η μεγάλη δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας της μπαταρίας 1,2 kWh δίνουν τη δυνατότητα ηλεκτρικής κίνησης έως και 80% εντός πόλης, με αποτέλεσμα να μειώνεται η κατανάλωση από 20% έως και 40% σε σχέση με ένα αμιγώς θερμικό κινητήριο σύνολο με παρόμοια ισχύ.

Επιπλέον, στην έκδοση Duster TCe 130, η Dacia αξιοποιεί για πρώτη φορά το ήπια υβριδικό κινητήριο σύνολο 48V που έχει ως βάση τον 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,2 L νέας γενιάς.


Η μπαταρία του υβριδικού συστήματος έχει ενεργειακή χωρητικότητα 0,9 kWh, ενώ η ύπαρξη του ηλεκτροκινητήρα περιορίζει τη μέση κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων κατά περίπου 10%. Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει 6 σχέσεις τόσο στις προσθιοκίνητες όσο και στις τετρακίνητες εκδόσεις.

Τέλος, υπάρχει και η έκδοση διπλού καυσίμου Duster ECO-G 100, με βενζίνη και υγραέριο (LPG), που μπορεί να διανύσει μέχρι 1.300 km όταν και τα δύο ρεζερβουάρ – από 50 lt το καθένα – είναι πλήρως γεμισμένα. Μάλιστα, το ρεζερβουάρ του υγραερίου είναι κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ οπότε δεν επηρεάζει τη χωρητικότητά του.

Το νέο Duster έρχεται «ενισχυμένο» σε θέματα ασφάλειας. Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, διαθέτει cruise control, σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης, σύστημα ανίχνευσης οχημάτων, πεζών και ποδηλατών, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, πίσω υποβοήθηση στάθμευσης, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας και προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, σύστημα επιτήρησης οδηγού, αλλά και ένα κουμπί «My Safety» με το οποίο ο οδηγός μπορεί να διαμορφώσει εύκολα τα συστήματα υποβοήθησης που επιθυμεί.

Το νέο Dacia Duster θα είναι διαθέσιμο σε 4 εκδόσεις, τις Essential, Expression, Extreme και Journey. Σύμφωνα με τους Ρουμάνους, μετά τις Essential και Expression, ουσιαστικά υπάρχουν δύο διαφορετικές φιλοσοφίες. Όσοι είναι λάτρεις της έντονης οδήγησης και της περιπέτειας, θα επιλέξουν την Extreme, ενώ όσοι προτιμούν χαμηλών τόνων κομψότητα, άνεση και ευεξία, θα κινηθούν προς την Journey. Αμφότερες θα έχουν παραπλήσια τιμή.

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *