Mercedes “παγόδα”: Καλλονή πολλών Μαίων

Την 60η επέπτειο της θρυλικής 230 SL, γιορτάζει φέρος η Mercedes.


H πρεμιέρα της είχε μεγάλη σημασία για την Mercedes, καθώς αποστολή της νέας 230 SL ήταν να αντικαταστήσει ταυτόχρονα δυο μοντέλα, την 300 SL Roadster (W 198) και την 190 SL (W 121).

O επικεφαλής σχεδίασης της Mercedes εκείνη την εποχή, Friedrich Geiger, δημιούργησε ένα άνετο, cabrio, διθέσιο, υψηλών επιδόσεων μοντέλο, το οποίο έμελλε να αφήσει ανεξίτηλο το στίγμα του στο ντιζάιν. Σημείο αναφοράς αναμφισβήτητα υπήρξε η προαιρετική σκληρή αποσπώμενη οροφή, την οποία σχεδίασε ο Paul Bracq, με τη κεντρική καμπυλωτή επιφάνεια που θύμιζε κτίρια ασιατικών ναών. Για το λόγο αυτό η 230 SL απέκτησε το παρατσούκλι «παγόδα».

Ο εξακύλινδρος κινητήρας της 230 SL βασίζονταν στον κινητήρα (M 180) της 220 SE, όμως η χωρητικότητα του είχε αυξηθεί στα 2.306 κ.εκ. Απέδιδε 150 ίππους, ενώ επέτρεπε τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα εντός 11,1 δευτ.

Στα τέλη του 1966 η 250 SL αντικατέστησε την 230 SL. Ο εξακύλινδρος κινητήρας (M 129) των 2.496 κ.εκ. απέδιδε επίσης 150 ίππους, ενώ επέτρεπε και αυτός μέγιστη ταχύτητα 200 χλμ./ώρα. Ωστόσο, η υψηλότερη ροπή μείωσε τον χρόνο που χρειαζόταν για την επιτάχυνση 0-100 χλμ../ώρα, κατά 1,1 δευτερόλεπτα.


Το Μάρτιο του 1967 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης η Mercedes μας σύστησε την 250 SL με coupe αμάξωμα και πίσω σειρά καθισμάτων. Ακολούθησε το 1968 η 280 SL με εξακύλινδρο κινητήρα (M 130) 2.778 κ.εκ. H ισχύς αυξήθηκε στους 170 ίππους, ο χρόνος της επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα μειώθηκε στα 9 δευτ. και η μέγιστη ταχύτητα διατηρήθηκε στα 200 χλμ./ώρα.


Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *