Lotus Type 66: Θα κατασκευαστούν μόνο δέκα!

27 Σεπτεμβρίου 2023, 21:52
Χρόνος ανάγνωσης 4 λεπτά

Πενήντα τρία χρόνια από την αρχική ιδέα χρειάστηκε η Lotus Type 66 για να φτάσει στη γραμμή παραγωγής.

O ιδρυτής της Lotus, Κόλιν Τσάπμαν, είχε ζητήσει κάποτε από τον σχεδιαστή της ομάδας, Τζεφ Φέρις, να εξετάσει ένα όχημα, με το οποίο θα συμμετείχαν στο πρωτάθλημα Can-Am. Ωστόσο ο Κόλιν Τσάπμαν είχε επικεντρωθεί στη Formula 1 και έτσι η εκκολαπτόμενη Type 66 έμεινε στα «χαρτιά».

Μετά από σχεδόν μισό αιώνα όμως η Type 66 πήρε «σάρκα και οστά», καθώς αποκαλύφτηκε στην εκδήλωση “The Quail, A Motorsport Gathering” στο πλαίσιο της Εβδομάδας Αυτοκινήτου στο Μοντερέι της Καλιφόρνιας.

Το «κλειδί» για την ολοκλήρωση της Type 66 κρατούσε ο Κλάιβ Τσάπμαν, γιος του ιδρυτή της Lotus, καθώς είχε τα σχετικά έγγραφα και σχέδια που του εμπιστεύτηκε ο πατέρας του. Μπορεί σχεδιαστικά η Type 66 να ακολουθεί την ένδοξη κληρονομία της Lotus στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, όμως ενσωματώνει σύγχρονη τεχνολογία αιχμής. Μάλιστα βάφτηκε στα χρώματα (κόκκινο, λευκό και χρυσό) που είχε τότε το μονοθέσιο Type 72 της Lotus στη Formula 1.

Oι πλευρικές εισαγωγές αέρα βοήθησαν στη μείωση της μπροστινής οπισθέλκουσας, στην αύξηση της μπροστινής κάθετης δύναμης και στη διοχέτευση της ροής αέρα μέσα και πάνω από το αυτοκίνητο. Παράλληλα η «ουρά» μοιάζει με τα οχήματα που συμμετείχαν τότε στον αγώνα αντοχής του Λε Μαν. Έτσι επιτυγχάνεται σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες και γρηγορότεροι γύροι στην πίστα.

Αξίζει να αναφέρουμε ακόμα ότι αν είχε κατασκευαστεί η Type 66 στην ώρα της, θα την είχε οδηγήσει πιθανότατα ο Έμερσον Φιτιπάλντι. Ο Βραζιλιάνος πρώην πιλότος της Formula 1 ήταν επίσημος καλεσμένος στην παγκόσμια πρεμιέρα της νέας Type 66.

Η χρήση της Type 66 περιορίζεται εντός της πίστας, ενώ μόλις δέκα αντίτυπα θα κατασκευαστούν, αριθμός φόρος τιμής στους αγώνες που θα συμμετείχε τη σεζόν του 1970, αν τελικά είχε δημιουργηθεί. Η τιμή της κάθε Type 66 αγγίζει το 1 εκατομμύριο λίρες Βρετανίας. Τροφοδοτείται από V8 κινητήρα, απόδοσης πάνω από 830 ίππους.


Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Το 93% όσων κινούνται στους δρόμους… φοβάται την επικίνδυνη συμπεριφορά των υπολοίπων, σύμφωνα με ευρωπαϊκή έρευνα της VINCI Autoroutes

Σχεδόν όλοι οι χρήστες του οδικού δικτύου φοβούνται την επικίνδυνη

To smart 2 ξεκινά δοκιμές στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα ECA

Η smart επιταχύνει την επιστροφή του εμβληματικού της αυτοκινήτου πόλης,

Η F1 ανακοίνωσε νέες ορολογίες για το 2026

Οι λάτρεις της F1 θα ακούσουν πολλές φορές μέσα στο

Οι αντιδράσεις οργανισμών και αυτοκινητοβιομηχανιών στην αναθεώρηση του στόχου για απαγόρευση πώλησης κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035

Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για αναθεώρηση του στόχου για

Η Bolt λανσάρει μηχανισμό αναφοράς επικίνδυνης οδήγησης σε πραγματικό χρόνο

Η Bolt, η κορυφαία ευρωπαϊκή πλατφόρμα αστικής κινητικότητας, διευρύνει το