Οδεύουν προς το τέλος τους τα δωρεάν απογευματινά χειρουργεία – Γιατί το πρόγραμμα δεν απέδωσε

27 Ιουνίου 2026, 11:30
Χρόνος ανάγνωσης 5 λεπτά

Ολοκληρώνεται, όπως όλα δείχνουν, το πρόγραμμα των δωρεάν απογευματινών χειρουργείων, καθώς λήγει η χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Στόχος του προγράμματος ήταν η ταχύτερη μείωση των λιστών αναμονής στα πρωινά χειρουργεία, ωστόσο η συμμετοχή των πολιτών παρέμεινε περιορισμένη.

Οι ιδιωτικές κλινικές που συμμετείχαν μέσω του συστήματος voucher έχουν ήδη ενημερωθεί ότι θα αποζημιωθούν για τους ασθενείς που θα χειρουργηθούν και θα λάβουν εξιτήριο έως τις 30 Ιουνίου.

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, μέχρι τον προηγούμενο μήνα περίπου 19.800 πολίτες υποβλήθηκαν σε δωρεάν απογευματινά χειρουργεία. Ο αριθμός αυτός θεωρείται χαμηλός σε σχέση με τον αρχικό στόχο, ο οποίος υπολογιζόταν σε περίπου 37.000 επεμβάσεις κατά την έναρξη του προγράμματος.

Οι λόγοι για τους οποίους τα απογευματινά χειρουργεία, είτε δωρεάν είτε αμειβόμενα στο ΕΣΥ, δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα συνδέονται τόσο με τους ασθενείς όσο και με το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό.

Πολλοί ασθενείς που βρίσκονταν ήδη σε λίστα αναμονής με τον θεράποντα γιατρό τους δεν αποδέχθηκαν τη δυνατότητα άμεσης επέμβασης σε ιδιωτική κλινική από διαφορετική ιατρική ομάδα, επιλέγοντας να περιμένουν τον γιατρό που τους παρακολουθεί για λόγους εμπιστοσύνης και ασφάλειας.

Παράλληλα, έχουν διατυπωθεί καταγγελίες ότι ασθενείς που αρνήθηκαν να χειρουργηθούν σε ιδιωτικές μονάδες διαγράφηκαν από τις επίσημες λίστες αναμονής του ΕΣΥ.

Όσον αφορά τα απογευματινά χειρουργεία στα δημόσια νοσοκομεία, βασικό πρόβλημα αποτελεί η έλλειψη διαθέσιμου προσωπικού. Οι γιατροί και οι υγειονομικοί εργάζονται ήδη σε απαιτητικά ωράρια, λόγω των ελλείψεων προσωπικού, γεγονός που δυσκολεύει την επιπλέον απασχόληση κατά τις απογευματινές ώρες.

Οι νοσοκομειακοί γιατροί επισημαίνουν ότι τα οικονομικά κίνητρα παραμένουν περιορισμένα. Η αμοιβή ενός χειρουργού για μικρή επέμβαση ξεκινά από περίπου 120 ευρώ και αυξάνεται ανάλογα με τη δυσκολία του χειρουργείου. Οι αναισθησιολόγοι αμείβονται από περίπου 90 ευρώ, ενώ οι νοσηλευτές και το παραϊατρικό προσωπικό λαμβάνουν περίπου 15 ευρώ ανά επιπλέον ώρα εργασίας.

Οι νοσοκομειακοί γιατροί χαρακτηρίζουν το πρόγραμμα ανεπαρκές και ζητούν ουσιαστική ενίσχυση του ΕΣΥ, με περισσότερες προσλήψεις προσωπικού και καλύτερες συνθήκες εργασίας.

 

Επιμέλεια: Συντακτική Ομάδα 

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Χατζηδάκης και Κυρανάκης στην Αρκαδία: «Η κυβέρνηση Μητσοτάκη μιλά με έργο» – Μήνυμα ανάπτυξης και από τους δύο

Στο πλαίσιο των περιοδειών του κόμματος στην Πελοπόννησο, κλιμάκιο με

Πήγαινε «σφαίρα» στην Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας αλλά έπεσε στη φάκα της Αστυνομίας: Συνελήφθη 21χρονος οδηγός που έτρεχε με 210 χλμ  στο ύψος της Κηφισιάς  

Από αστυνομικούς των Ομάδων Ελέγχου & Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (Ο.Ε.Π.Τ.Α)

ΣΤΑΣΥ: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη Γραμμή 3 του Μετρό λόγω έργων – Από αύριο Κυριακή 28/6 ως Πέμπτη οι σταθμοί «Μέγαρο Μουσικής», «Αμπελόκηποι», «Πανόρμου» και «Κατεχάκη» θα κλείνουν στις 21:40

Από αύριο Κυριακή 28/06 οι σταθμοί «Μέγαρο Μουσικής», «Αμπελόκηποι», «Πανόρμου»

Εξαρθρώθηκε συμμορία γυναικών που είχε «κατακλέψει» με την μέθοδο της απασχόλησης καταστήματα, εμπορικά κέντρα και αγορές στη Νέα Φιλαδέλφεια – Συνελήφθησαν 51χρονη και 55χρονη

Εξαρθρώθηκε από το Τμήμα Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Νέας Φιλαδέλφειας

Πανελλαδικές Εξετάσεις 2026: Οι πρώτες εκτιμήσεις για τις βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ

Με την ανακοίνωση των βαθμολογιών των υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις