Διαταραχές ακόμα κι ένα χρόνο μετά στους περισσότερους ασθενείς με κορωνοϊό που νοσηλεύθηκαν σε ΜΕΘ

31 Ιανουαρίου 2022, 17:19
Χρόνος ανάγνωσης 3 λεπτά

Οι περισσότεροι ασθενείς με COVID-19 που χρειάστηκε να νοσηλευτούν σε ΜΕΘ, παρουσιάζουν σωματικές, ψυχολογικές ή γνωσιακές διαταραχές ένα χρόνο μετά τη νοσηλεία τους, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο έγκριτο ιατρικό περιοδικό JAMA.

Η μελέτη συμπεριέλαβε 246 ασθενείς από 11 νοσοκομεία στην Ολλανδία, 1 χρόνο μετά από νοσηλεία σε ΜΕΘ λόγω νόσου COVID-19. Οι Ιατροί της Θεραπευτικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Ελένη Κορομπόκη και Θάνος Δημόπουλος (Πρύτανης ΕΚΠΑ) αναφέρουν ότι το 74.3% των ασθενών που επιβίωσαν ανέφεραν σωματικά συμπτώματα, 26.2% συμπτώματα σχετιζόμενα με την ψυχική τους υγεία και 16.2% συμπτώματα που αφορούσαν τη γνωσιακή τους λειτουργία.

Επιπλέον, σχεδόν 60% από τους ασθενείς οι οποίοι εργάζονταν πριν εισαχθούν στο νοσοκομείο, ανέφεραν προβλήματα στην εργασία τους, ένα χρόνο αργότερα, όπως ανάγκη να εργάζονται λιγότερες ώρες ή ανάγκη παράτασης της αναρρωτικής τους άδειας.

Τα δύο τρίτα των ασθενών ανέφεραν νέα σωματικά συμπτώματα ως αποτέλεσμα της νοσηλείας τους στη ΜΕΘ. Μεταξύ των ασθενών που ανέφεραν συμπτώματα από την ψυχική σφαίρα, το 17,9% ανέφερε άγχος και το 18,3% ανέφερε κατάθλιψη, ενώ το 9,8% των επιζώντων ανέφεραν συμπτώματα μετατραυματικού στρες, ένα χρόνο μετά τη νοσηλεία τους.

Η μελέτη αναδεικνύει τις σοβαρές επιπτώσεις που έχει η εισαγωγή στη ΜΕΘ λόγω COVID-19 ακόμα και ένα χρόνο μετά από την νοσηλεία. Με βάση τα ευρήματα αυτά φαίνεται ότι είναι απαραίτητο οι ασθενείς που διατρέχουν υψηλό κίνδυνο για μακροπρόσθεσμες επιπλοκές να ξεκινούν αποκατάσταση ήδη κατά τη διάρκεια της νοσηλείας τους στις ΜΕΘ.

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Νόσος Alzheimer: Διαθέσιμη και στην Ελλάδα η πρώτη εξέταση αίματος που μπορεί να συμβάλει στον αποκλεισμό της νόσου

Η Roche Diagnostics Hellas ανακοίνωσε ότι είναι πλέον διαθέσιμη η

Η κατανάλωση ζαχαρούχων ροφημάτων στην παιδική ηλικία σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο για υπέρταση στην ενήλικη ζωή, σύμφωνα με μελέτη στις ΗΠΑ

Η συστηματική κατανάλωση ζαχαρούχων ροφημάτων και χυμών φρούτων κατά την

Όταν ο πόνος δεν φαίνεται

Μιλώντας ανοιχτά για τον αυτοτραυματισμό των νέων. Κάθε μέρα συναντάμε

Ειρήνη Αγαπηδάκη: Δωρεάν το εμβόλιο HPV για αγόρια και κορίτσια 9-18 ετών – Έρχονται υπενθυμιστικά SMS στους γονείς και η πλατφόρμα «Healthflix»

Στα «όπλα» που επιστρατεύει η χώρα μας για την πλήρη

Ωνάσειο: Στη 2η θέση των πιο ελκυστικών εργοδοτών της χώρας σύμφωνα με την έρευνα Randstad Employer Brand

Στη 2η θέση της κατάταξης των πιο ελκυστικών εργοδοτών στην