Δ. Χατζηγεωργίου – ΕΟΔΥ: Επέκταση των επιτηρητών λοιμώξεων με ορίζοντα τα 120 νοσοκομεία

16 Απριλίου 2025, 10:24
Χρόνος ανάγνωσης 5 λεπτά

Για τους 92 επιτηρητές λοιμώξεων στη μάχη κατά των πολύ ανθεκτικών μικροβίων μίλησε το πρωί της Τετάρτης ο λοιμωξιολόγος-παθολόγος και δ/νων σύμβουλος του ΕΟΔΥ, Δημήτρης Χατζηγεωργίου, στην εκπομπή «Συνδέσεις» του ΕΡΤΝews, σημειώνοντας ότι σκοπός του προγράμματος είναι να επεκταθεί σταδιακά σε 120 νοσοκομεία και διευκρίνισε ποιες θα είναι οι αρμοδιότητες των επιτηρητών.

Ο ίδιος υπογράμμισε πως όλοι οι γιατροί στα νοσοκομεία έχουν έναν «μεγάλο εφιάλτη που δεν είναι άλλος από τη μικροβιακή αντοχή», δηλαδή η μη θανάτωση των μικροοργανισμών από τα αντιβιοτικά. Υπενθυμίζεται ότι και ο λοιμωξιολόγος κ. Σύψας είχε τονίσει πως είμαστε από τις πρώτες χώρες στη χρήση αντιβιοτικών.

Σημείωσε δε πως είναι «σημαντική επιταγή για την Ελλάδα, να γίνει κάτι σε αυτόν τον τομέα», αναφέροντας πως ο «ΕΟΔΥ μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας έχει πάρει ένα μεγάλο πρόγραμμα, στο επίκεντρο του οποίου είναι η αντιμετώπιση του προβλήματος της μικροβιακής αντοχής».

Το εν λόγω πρόγραμμα έχει και κάποια υποέργα. Το πρώτο αφορά την ενίσχυση του έργου των νοσηλευτικών λοιμώξεων στα νοσοκομεία με την πρόσληψη αυτών των νοσηλευτών που είναι επιτηρητές κατά κάποιο τρόπο και ενισχύουν το έργο των νοσηλευτών που ήδη υπάρχουν.

Οι συγκεκριμένοι άνθρωποι «θα ελέγχουν στα νοσοκομεία το πρόβλημα της μικροβιακής αντοχής και των νοσοκομειακών λοιμώξεων», δηλαδή θα εξετάζουν ποιοι ασθενείς εντός του νοσοκομείου παρουσιάζουν κάποια λοίμωξη. Μάλιστα, ο κ. Χατζηγεωργίου ανέφερε ότι «το πρόγραμμα θα επεκταθεί σε 55 νοσοκομεία της χώρας και σταδιακά θα αυξηθεί στα 120».

Ο κ. Χατζηγεωργίου τόνισε πως αυτό είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό βήμα, καθώς κάθε κλινική και κάθε νοσοκομείο αντιμετωπίζει το δικό του πρόβλημα.

Πιλοτικές δράσεις του προγράμματος, μία ευρωπαϊκή και μία με το Ίδρυμα Νιάρχου, έδειξαν ότι όταν υπήρχε αυτή η επιτήρηση βελτιωνόταν η κατάσταση στα νοσοκομεία.

Το δεύτερο υποέργο αφορά τη συγγραφή συγκεκριμένων οδηγιών και πρωτοκόλλων για το πως γίνεται ο έλεγχος των λοιμώξεων στα νοσοκομεία και πως γίνεται η συνταγογράφηση έτσι ώστε να διαφυλάσσονται τα αντιβιοτικά που είναι χρήσιμα, να μην χρησιμοποιούνται σαν πρώτη γραμμή και «φυλάγονται» για εκεί που πρέπει.

Σε ερώτηση γιατί υπάρχει τόσο μεγάλο πρόβλημα με τις νοσοκομειακές λοιμώξεις, ο κ. Χατζηγεωργίου διευκρίνισε ότι το ζήτημα είναι πολυπαραγοντικό. Σχετίζεται με το βάρος που έχουν να αντιμετωπίσουν τα νοσοκομεία, με τον αριθμό των νοσηλευτών/γιατρών που βρίσκονται στα νοσοκομεία και με την εκπαίδευση γιατρών και νοσηλευτών.

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.


ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Άδωνις Γεωργιάδης για δηλώσεις Λευτέρη Καρχιμάκη για την κατάσταση στο νοσοκομείο «Αττικόν»: «Έγραψε ψέματα πράγμα που δεν μου κάνει καμμία εντύπωση»

Απάντηση έδωσε ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης σε καταγγελίες του

Μάριος Θεμιστοκλέους: «Μέσα στους επόμενους μήνες ενισχύεται το ΕΚΑΒ με επιπλέον 250 νέα ασθενοφόρα»

Απαντήσεις στις καταγγελίες εργαζομένων του ΕΚΑΒ για μειωμένο αριθμό ασθενοφόρων

Άδωνις Γεωργιάδης: Η ανάρτηση-απάντηση για το ΕΣΥ με την επιστολή ασθενούς από το Νοσοκομείο Γιαννιτσών – «Λίγα λέει ο Άδωνης…»

Μια ιδιαίτερη δημόσια τοποθέτηση έκανε μέσω των προσωπικών του λογαριασμών

Στο πλευρό ογκολογικών ασθενών και φροντιστών τους η «Αίγλη»

Όταν πριν από τρία χρόνια η Κωνσταντία Μαρίνου έκανε την

Άδωνις Γεωργιάδης στο ERTnews: Πάνω από 2.100 αιτήσεις για 1.131 θέσεις γιατρών

Στην πορεία ενίσχυσης του ΕΣΥ, με αιχμή τις προσλήψεις γιατρών