Το ΣτΕ έκρινε ότι και με τις παλαιού τύπου αστυνομικές ταυτότητες μπορεί να εκδίδονται ή ανανεώνονται τα διαβατήρια και η ΕΛΑΣ δεν μπορεί να αρνηθεί την έκδοσή τους

30 Ιανουαρίου 2026, 18:40
Χρόνος ανάγνωσης 7 λεπτά

Σύμφωνα με το Συμβούλιο της Επικρατείας, δεν μπορεί η διεύθυνση Διαβατηρίων του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ. να αρνηθεί την έκδοση ή ανανέωση διαβατηρίου, επειδή η αστυνομική ταυτότητα είναι παλαιού τύπου και η επισυναπτόμενη σ΄ αυτήν φωτογραφία εμφανίζει σημαντικές διαφορές από την σημερινή εικόνα του κατόχου της.

Ειδικότερα, πολίτης το περασμένο έτος ζήτησε την ανανέωση του διαβατηρίου του και προσκόμισε την αστυνομική του ταυτότητα που έχει εκδοθεί τον Μάιο του 1972, δηλαδή πριν 54 χρόνια. Όμως, η Διεύθυνση Διαβατηρίων του αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ. απέρριψε το αίτημα ανανέωσης του διαβατηρίου με το αιτιολογικό ότι το δελτίο ταυτότητας «πρέπει να αντικατασταθεί, καθόσον έχει παρέλθει το χρονικό διάστημα των 15 ετών από την ημερομηνία έκδοσής του με αποτέλεσμα να καθίσταται αδύνατη η ταυτοπροσωπία του εικονιζόμενου σε αυτό προσώπου με το άτομο το οποίο απεικονίζεται στην επικολληθείσα φωτογραφία στην κατατεθείσα αίτηση του διαβατηρίου».

Ο ενδιαφερόμενος άσκησε προσφυγή στην αρμόδια διεύθυνση της ΕΛ.ΑΣ. κατά της άρνησης ανανέωσης διαβατηρίου, η οποία όμως απορρίφθηκε, ενώ επισημάνθηκε στον πολίτη, ότι «εφόσον επιθυμεί να εφοδιαστεί με ελληνικό διαβατήριο θα πρέπει να επανυποβάλει αίτημα, αντικαθιστώντας το δελτίο ταυτότητάς του με νέο».

Στην συνέχεια, προσέφυγε στο ΣτΕ ζητώντας να ανασταλεί η απόφαση της ΕΛ.ΑΣ., επικαλούμενος ότι η απορριπτική απόφαση της ΕΛ.ΑΣ., πλέον του ότι έχει πλημμελή αιτιολογία, θα του προκαλέσει δυσεπανόρθωτη βλάβη, καθώς θέλει να ταξιδεύσει στο εξωτερικό για προσωπικούς λόγους και λόγους υγείας της γυναίκας του.

Η Επιτροπή Αναστολών του ΣτΕ με πρόεδρο τον αντιπρόεδρο Ηλία Μάζο και εισηγήτρια την πάρεδρο Χάιδω Ευαγγελίου, επισημαίνουν ότι από το 2021 το δικαστήριο έχει κρίνει: «Ότι σε περίπτωση κατά την οποία έχει παρέλθει ο χρόνος ισχύος του δελτίου ταυτότητας (15 έτη) και μέχρι να αντικατασταθεί αυτό θεωρείται ισχυρό. Πριν από τη χορήγηση του διαβατηρίου οι αρμόδιες υπηρεσίες υποχρεούνται να ελέγχουν μόνο αν υποβλήθηκαν τα απαιτούμενα κατά νόμο δικαιολογητικά, μεταξύ δε αυτών και το δελτίο αστυνομικής ταυτότητας του αιτούντος την έκδοση διαβατηρίου, το οποίο οφείλουν να δεχτούν εφόσον δεν συντρέχει βάσιμη αμφιβολία περί τη γνησιότητα του, όχι δε και να διενεργούν έλεγχο ταυτοπροσωπίας του αιτούντος».

Παράλληλα, το ΣτΕ έκανε δεκτή την αίτηση αναστολής, αφού έλαβε υπόψη τους ότι: 1) η ΕΛ.ΑΣ. δεν επικαλείται την συνδρομή λόγων δημοσίου συμφέροντος που να επιβάλλουν τη μη ανανέωση του διαβατηρίου στον αιτούντα, στον οποίο άλλωστε έχει χορηγηθεί διαβατήριο το έτος 2015 και μάλιστα με την υποβολή αντιγράφου της ίδιας αστυνομικής ταυτότητας ως δικαιολογητικού και 2) η άρνηση της ΕΛ.ΑΣ. να ανανεώσει το διαβατήριο πιθανολογείται ότι θα του προκαλέσει δυσχερώς επανορθώσιμη βλάβη στην οικογενειακή του ζωή».

Αναφέρει ακόμα το ΣτΕ ότι η Διεύθυνση Διαβατηρίων της ΕΛ.ΑΣ. «υποχρεούται να λάβει υπόψη το προσκομισθέν ως κατά νόμον απαιτούμενο δικαιολογητικό, φωτοαντίγραφο του υπ΄ αριθμόν … δελτίου ταυτότητας του αιτούντος, για την εξέταση του αιτήματος ανανέωσης του διαβατηρίου του».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

ΟΠΕΚΕΠΕ: Ένοχοι οι 57 από τους 58 κατηγορούμενους Κρητικούς αγρότες για παράνομες επιδοτήσεις – Δήλωναν εκτάσεις στην Καστοριά

Ένοχοι κρίθηκαν από το τριμελές πλημμελειοδικείο οι 57 από τους

Δίκη ΟΠΕΚΕΠΕ: Απολογήθηκαν οι Δημήτρης Μελάς και Αθανασία Ρέππα – «Επιχειρήθηκε δολοφονία χαρακτήρα σε βάρος μου» λέει ο πρώην πρόεδρος του Οργανισμού

Αρνούμενοι τις κατηγορίες που τους αποδίδονται, απολογήθηκαν ενώπιον του τριμελούς

Θεσσαλονίκη: Ελεύθερη υπό όρους η 29χρονη που τραυμάτισε με μαχαίρι τον σύντροφο της

Ελεύθερη με περιοριστικούς όρους αφέθηκε, μετά την απολογία της στον

Άδωνις Γεωργιάδης: «Ομόφωνα ΑΘΩΟΙ ο Σταμάτης Πουλής και η σύζυγός του – Οι ιστορίες Πολάκη για το ΚΕΕΛΠΝΟ τελείωσαν δικαστικά με την συντριπτική του ήττα»

Ο Άδωνις Γεωργιάδης έκανε αναφορά στη νέα πανηγυρική δικαίωση του

Θεσσαλονίκη: Καταδίκη τριών σωφρονιστικών υπαλλήλων με φόντο επισκεπτήριο, εν μέσω κορονοϊού, στις φυλακές Νιγρίτας

Τρεις σωφρονιστικοί υπάλληλοι καταδικάστηκαν σε ποινές φυλάκισης 3 και 4