Κώστας Νεμπής – ΟΤΕ: Δεν μπορεί να υπάρξει AI-ready οικονομία χωρίς AI-ready τηλεπικοινωνιακές υποδομές

24 Ιουνίου 2026, 19:55
Χρόνος ανάγνωσης 7 λεπτά
ΦΩΤΟ ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τον καθοριστικό ρόλο των ψηφιακών υποδομών για την αναπτυξιακή πορεία της χώρας στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης ανέδειξε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΟΤΕ, Κώστας Νεμπής, στο πλαίσιο της συμμετοχής του στο Growthfund Investor Summit 2026.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του ομίλου ΟΤΕ, ο κ. Νεμπής σημείωσε ότι οι δικτυακές υποδομές αποτελούν τη βάση για την ανάπτυξη στην ΑΙ εποχή. Όπως χαρακτηριστικά είπε, «δεν μπορεί να υπάρξει AI-ready οικονομία χωρίς AI-ready δικτυακές υποδομές. Τα δίκτυα είναι η προϋπόθεση της εξέλιξης, οι λεωφόροι πάνω στις οποίες τρέχουν όλες οι εφαρμογές».

Ο επικεφαλής του ΟΤΕ επισήμανε ότι οι ανάγκες των εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης πολλαπλασιάζονται διαρκώς και απαιτούν δίκτυα με ελάχιστο latency, αυξημένες δυνατότητες upload, δυναμικό slicing, υψηλή ασφάλεια και υπολογιστική ισχύ. Όπως ανέφερε, ο ΟΤΕ διασφαλίζει ότι στη νέα ΑΙ πραγματικότητα, η χώρα διαθέτει τη συνδεσιμότητα που χρειάζεται.

Στην κινητή, τα δίκτυα του ΟΤΕ κάνουν τη χώρα να ξεχωρίζει σε παγκόσμιο επίπεδο. Ειδικότερα, η πανελλαδική πληθυσμιακή κάλυψη του 5G δικτύου του ξεπερνά το 99% και του 5G SA το 82%. Χάρη σε αυτό το 5G SA δίκτυο, η Ελλάδα αναδείχτηκε 1η στην Ευρώπη και 4η στον κόσμο όσον αφορά στις ταχύτητες download, σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της Ookla. Η συμβολή του ΟΤΕ είναι καθοριστική και στη σταθερή, με τις επενδύσεις του να ανεβάζουν την Ελλάδα όλο και ψηλότερα στον ψηφιακό χάρτη. Έμπρακτη απόδειξη αποτελεί πρόσφατη έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σύμφωνα με την οποία, το 2025, τα δίκτυα οπτικών ινών στην Ελλάδα αναπτύχθηκαν με ρυθμό τετραπλάσιο σε σύγκριση με τον μέσο όρο της Ευρώπης. Σήμερα, ο όμιλος διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο οπτικών ινών στη χώρα, με την υποδομή του να καλύπτει πάνω από 2,2 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις και συνεχώς να επεκτείνεται, με στόχο να φτάσει τα 3,5 εκατ. έως το 2030.

 Σε ερώτηση σχετικά με την υιοθέτηση του AI, ο κ. Νεμπής τόνισε ότι ο ΟΤΕ δεν ανακαλύπτει τώρα την τεχνητή νοημοσύνη, καθώς την αξιοποιεί εδώ και χρόνια, ενώ πρόσφατα έχει αναχθεί σε πυλώνα της στρατηγικής του ομίλου. «Στόχος μας είναι να εξελιχθούμε σε μια digital first και σταδιακά σε μία AI native εταιρεία, με παραδειγματική αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης», επισήμανε.

 Σε αυτή την κατεύθυνση, το ΑΙ έχει γίνει ήδη μέρος του DNA του ΟΤΕ, με την εταιρεία να έχει βάλει το ΑΙ στην καθημερινότητα των ανθρώπων του, αλλά και των πελατών του.

Ειδικότερα, ο όμιλος αναπτύσσει AI Assistants σε διαφορετικές λειτουργίες, αξιοποιεί Conversational AI στην εξυπηρέτηση πελατών και διαθέτει στους ανθρώπους του το AskT, έναν καινοτόμο AI βοηθό που βασίζεται στην τεχνολογία της OpenAI. Όπως ανέφερε ο κ. Νεμπής, ήδη πάνω από το 25% των διαδικασιών της εταιρείας είναι AI augmented, με στόχο το ποσοστό αυτό να φτάσει το 40% έως το τέλος της χρονιάς. 

Παράλληλα, ο ΟΤΕ μεταφέρει την τεχνογνωσία που αποκτά από τον δικό του μετασχηματισμό σε όλους τους πελάτες του. Για τις επιχειρήσεις, η εταιρεία, με τη συνδρομή της μητρικής TELEKOM, χτίζει ένα portfolio εξειδικευμένων λύσεων για όλες τις ανάγκες. Μεταξύ άλλων, έχει λανσάρει νέες υποδομές Data Center για υπηρεσίες Business Cloud, συμπεριλαμβανομένων λύσεων GPU-as-a-Service για εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης. Με αυτόν τον τρόπο, οι επιχειρήσεις αποκτούν πρόσβαση σε υψηλή υπολογιστική ισχύ για εφαρμογές AI, χωρίς να χρειάζεται να δημιουργήσουν από την αρχή δικές τους υποδομές.

 Σε ό,τι αφορά το ευρύ κοινό, ο επικεφαλής του ΟΤΕ μίλησε για «εκδημοκρατισμό του ΑΙ». Όπως ανέφερε, «ο ΟΤΕ προσφέρει κορυφαία AI εργαλεία (π.χ. Perplexity, ElevenLabs, Picsart) μέσα από το Magenta AI που είναι διαθέσιμο στο COSMOTE TELEKOM app. Στόχος μας είναι να φέρουμε το ΑΙ στα χέρια όλων».

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
 

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Όμιλος ΒΙΑΝΕΞ: Νέα εποχή για την έρευνα και την καινοτομία με το νέο Κέντρο Έρευνας & Ανάπτυξης στην Πάτρα

Ο Όμιλος ΒΙΑΝΕΞ εγκαινίασε την Τρίτη 23 Ιουνίου στη Βιομηχανική

ΔΕΗ: Η αλήθεια για την απολιγνιτοποίηση και το αναπτυξιακό μέλλον της Δυτικής Μακεδονίας

Η ΔΕΗ, με αφορμή τις εργασίες για την αποκατάσταση εδαφών

Eurosatory 2026: Τεθωρακισμένα, drones και νέες βιομηχανικές συνεργασίες ανέδειξαν την ελληνική παρουσία

Με ενισχυμένη παρουσία, νέες συνεργασίες και συμμετοχή σε προγράμματα υψηλής

THEON: Νέες παραγγελίες 70 εκατ. ευρώ και ενίσχυση της παρουσίας στα συστήματα του «στρατιώτη του μέλλοντος»

Νέες παραγγελίες ύψους περίπου 70 εκατ. ευρώ ανακοίνωσε η THEON

Μάνος Μανουσάκης: Αλλάζει πίστα ο ΑΔΜΗΕ μετά την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου

Στην ολοκλήρωση της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου του ΑΔΜΗΕ, ύψους 1