Κυρ. Μητσοτάκης για οδικό άξονα «Άκτιο – Αμβρακία»: Θα προσελκύσει επενδύσεις, θα ανοίξουν νέες θέσεις εργασίας

Στην εκδήλωση των εγκαινίων του νέου οδικού άξονα «Άκτιο – Αμβρακία» παρευρέθηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη Βόνιτσα, όπου απηύθυνε χαιρετισμό.


«Οι κάτοικοι του τόπου γνωρίζουν καλά το πρόβλημα και γνωρίζουν πόσο αγωνίστηκε η κυβέρνηση για να ξεμπλοκάρει το έργο και να παραδίδουμε σήμερα στην ώρα του το έργο, πάγιο αίτημα τριών περιφερειών», ανέφερε στην αρχή του χαιρετισμού του ο πρωθυπουργός.

Επίσης, σημείωσε ότι ο καινούργιος δρόμος περιορίζει κατά 45 λεπτά την πρόσβαση στη Λευκάδα, την Πρέβεζα και ανοίγει καινούργιες αναπτυξιακές στην περιοχή και ότι μέσα στο 2025 θα είναι έτοιμος και ο δρόμος Πάτρα-Πύργος.

Παράλληλα, ο πρωθυπουργός τόνισε τη σημασία του έργου όσον αφορά το επίπεδο της οδικής ασφάλειας στέλνοντας το μήνυμα ότι «η κυβέρνηση αυτή θα εξακολουθεί να δρομολογεί το σημαντικό έργο της ενίσχυσης των υποδομών».

«Καλοτάξιδος ο δρόμος και να συνεχίσουμε να παραδίδουμε με τον ίδιο ρυθμό έργα που βελτιώνουν την καθημερινότητα των Ελλήνων» κατέληξε ο πρωθυπουργός στον χαιρετισμό του για τον οδικό άξονα που θα παραδοθεί στο κοινό μέσα στο Σαββατοκύριακο.


Παρακολουθήστε τα εγκαίνια του αυτοκινητοδρόμου «Άκτιο – Αμβρακία» από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη:


Ολόκληρη η ομιλία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην εκδήλωση για την παράδοση του νέου οδικού άξονα Άκτιο-Αμβρακία

«Κύριοι Περιφερειάρχες, κύριοι Δήμαρχοι, Σεβασμιότατε, αγαπητοί συνάδελφοι στην κυβέρνηση και στη Βουλή, κυρίες και κύριοι,

Πράγματι, όταν αναχωρήσαμε σήμερα από την Αθήνα μάς συνόδευε χιονόνερο, για να φτάσουμε εδώ στη Δυτική Ελλάδα, στο αεροδρόμιο του Ακτίου, και να αντικρίσουμε μία ηλιόλουστη χειμερινή μέρα. Όπως ηλιόλουστες είναι και οι προοπτικές αυτού του ευλογημένου τόπου, προοπτικές οι οποίες αναδεικνύονται ακόμα περισσότερο με την παράδοση αυτού του πολύ σημαντικού οδικού έργου για το οποίο αναλυτικά μίλησαν και οι προλαλήσαντες.

Γνωρίζετε καλά, οι κάτοικοι του τόπου, την πονεμένη ιστορία της Αμβρακίας Οδού και γνωρίζετε επίσης με πόση συστηματικότητα η κυβέρνησή μας αγωνίστηκε για να ξεμπλοκάρει το έργο αυτό, μέσα από καινούργιες διαγωνιστικές διαδικασίες, για να φτάσουμε σήμερα στο σημείο να παραδίδουμε στην ώρα του έναν υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο σχεδόν 50 χιλιομέτρων -πάγιο, διαχρονικό αίτημα τριών Περιφερειών: της Δυτικής Ελλάδος, της Ηπείρου, αλλά και των Ιονίων Νήσων.

Νομίζω ότι δεν θα μπορούσαμε να διαλέξουμε καλύτερο σημείο για να κάνουμε αυτή τη σεμνή τελετή από αυτό εδώ, όπου φαίνεται η σύγκριση: ο παλιός δρόμος από κάτω μας, πλάτους εφτά μέτρων -τον γνωρίζετε εξάλλου πολύ καλά κι εγώ, έχοντας επισκεφτεί πολλές φορές την περιοχή, έχω διατρέξει αυτά τα πολύ επικίνδυνα χιλιόμετρα- και βέβαια ο καινούργιος δρόμος, σύγχρονος, πρωτίστως ασφαλής. Περιορίζει κατά 45 λεπτά την πρόσβαση στη Λευκάδα, αλλά και στην Πρέβεζα, και ταυτόχρονα ανοίγει και τελείως καινούριες αναπτυξιακές προοπτικές για μία περιοχή της Ελλάδος η οποία σε πολύ μεγάλο βαθμό παρέμενε αναξιοποίητη.


Έβλεπα με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον τις επενδύσεις οι οποίες δρομολογούνται στην ευρύτερη περιοχή και πιστεύω ότι η ύπαρξη αυτού του δρόμου θα συνεισφέρει καθοριστικά, έτσι ώστε μία τόσο όμορφη, πλην όμως ανεξερεύνητη, γωνιά της πατρίδας μας να κεντρίσει περισσότερο επενδυτικό ενδιαφέρον. Κατά συνέπεια, να δημιουργηθούν περισσότερες θέσεις απασχόλησης και καλύτερα εισοδήματα για όλους τους πολίτες.

Και βέβαια θέλω να σταθώ, όπως πάντα, στην ειδική διάσταση που όλα αυτά τα οδικά έργα έχουν στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας: για τις ζωές που χάθηκαν σε επικίνδυνους δρόμους και για την τεράστια πρόοδο που επιδεικνύουν όλοι οι δείκτες οδικής ασφάλειας κάθε φορά που εγκαινιάζουμε έναν σύγχρονο κλειστό ασφαλή αυτοκινητόδρομο.

Για όλους αυτούς τους λόγους το έργο αυτό έχει τη δική του ξεχωριστή σημασία και με πολύ μεγάλη χαρά θα το παραδώσουμε και επίσημα στην κυκλοφορία το ερχόμενο Σαββατοκύριακο.

Θέλω επίσης, κυρίες και κύριοι, να τονίσω την πολύ μεγάλη σημασία την οποία η κυβέρνησή μας έχει αποδώσει συνολικά στη δρομολόγηση έργων υποδομής τα οποία χρόνιζαν εδώ και δεκαετίες. Και να υπερθεματίσω αυτό το οποίο είπε και ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών: τη δυνατότητά μας να συνεργαστούμε με τις μεγάλες τεχνικές εταιρείες της χώρας με όρους ειλικρίνειας, συνέπειας και προβλεψιμότητας.

Γι’ αυτό σήμερα είμαστε στο ευχάριστο σημείο το 2024 να είναι μια πολύ σημαντική χρονιά, όχι για τη δρομολόγηση νέων έργων αλλά πια για την παράδοση έργων τα οποία κατασκευάζονται εδώ και πολύ καιρό.

Ο Ε65, όλο το τμήμα από τη Λαμία μέχρι την Καλαμπάκα θα έχει παραδοθεί μέχρι τον Μάιο. Το Μετρό της Θεσσαλονίκης, τόσο πολύπαθο, ένα έργο με απίστευτα πολύ μεγάλες δυσκολίες, θα παραδοθεί στους Θεσσαλονικείς τον Νοέμβριο του 2024. Και μέσα στο 2025, αγαπητέ μου Περιφερειάρχα, μια ακόμα μεγάλη εκκρεμότητα που έρχεται από το παρελθόν, ο δρόμος Πατρών-Πύργου, θα είναι και αυτός έτοιμος. Θέλω να εκφράσω την ικανοποίησή μου γιατί και το έργο αυτό προχωράει με πολύ γρήγορους ρυθμούς και θα μπορέσουμε και στην περίπτωση αυτή να τηρήσουμε τα συμφωνημένα χρονοδιαγράμματα.

Είμαι εξαιρετικά υπερήφανος για το γεγονός ότι στην πατρίδα μας πια έχουμε κατασκευαστικές εταιρείες υψηλοτάτου επιπέδου, που μπορούν να εκτελούν τέτοια έργα, δίνοντας ταυτόχρονα δουλειές σε δεκάδες χιλιάδες συμπολίτες μας και μπορούν επίσης να εξάγουν την τεχνογνωσία τους στο εξωτερικό, ούσες πια εταιρείες οι οποίες είναι ανταγωνιστικές, όχι μόνο σε εθνική αλλά και σε παγκόσμια κλίμακα.

Και πρέπει, τέλος, να γνωρίζετε ότι η κυβέρνηση αυτή θα εξακολουθεί να δρομολογεί το σημαντικό έργο της ενίσχυσης των υποδομών της πατρίδας μας, αντιμετωπίζοντας και απρόβλεπτες καταστάσεις όπως η περίπτωση του «Daniel». Αλλά θα το κάνουμε πάντα με όρους συνέπειας και με όρους ειλικρίνειας, χωρίς να υποσχόμαστε έργα τα οποία μπορεί να υπάρχουν μόνο στα χαρτιά ή στη φαντασία κάποιων, έχοντας εξασφαλίσει μελετητική και χρηματοδοτική ωριμότητα.

Έτσι σφυρηλατούνται, κυρίες και κύριοι, οι σχέσεις εμπιστοσύνης πολιτείας και πολιτών. Διότι όλοι αναλάβαμε ένα στοίχημα: όταν βρεθήκαμε στη θέση να ξαναμιλήσουμε για το έργο αυτό, έπρεπε και εμείς και η εταιρεία να τηρήσουμε τις δεσμεύσεις μας και τα χρονοδιαγράμματα τα οποία είχαμε θέσει. Είναι πάντα μεγάλη ικανοποίηση όταν αυτό μπορούμε και το κάνουμε.

Είμαι σίγουρος, λοιπόν, ότι αυτός ο δρόμος θα αλλάξει πράγματι την όψη όλης της Δυτικής Ελλάδας. Θα ξεκλειδώσει νέες σημαντικές αναπτυξιακές ευκαιρίες, θα εξυπηρετεί όμως, πρώτα και πάνω απ’ όλα, τους κατοίκους της περιοχής, που χωρίς διόδια -να το τονίσουμε και αυτό-, σε έναν απολύτως ασφαλή δρόμο θα μπορούν επιτέλους να κινούνται χωρίς κάθε φορά που μπαίνουν στο αυτοκίνητο, όπως το λέμε λαϊκά, «να τρέμει το φυλλοκάρδι τους».

Καλοτάξιδος, λοιπόν, ο καινούργιος δρόμος και πραγματικά όλα τα καλά. Και να συνεχίσουμε με τον ίδιο ρυθμό να εγκαινιάζουμε και να παραδίδουμε σημαντικά έργα τα οποία βελτιώνουν την καθημερινότητα όλων των Ελλήνων.

Να είστε καλά. Ευχαριστώ πολύ».

Σημειώνεται ότι ο νέος αυτοκινητόδρομος Άκτιο – Αμβρακία, μήκους περίπου 49 χιλιομέτρων, αποτελεί συνδετικό κρίκο ανάμεσα σε μεγάλα οδικά έργα στη Δυτική Ελλάδα, καθώς διασφαλίζει την απευθείας σύνδεση της Ιόνιας Οδού, της υποθαλάσσιας σήραγγας του Ακτίου, του λιμανιού της Ηγουμενίτσας και του κόμβου προς Λευκάδα.

Το έργο συμβάλλει επίσης στην ουσιαστική βελτίωση της οδικής ασφάλειας, στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας 2021-2030, ενώ παράλληλα θα μειώσει την επιβάρυνση του περιφερειακού οδικού δικτύου και θα περιορίσει δραστικά το πολύπλευρο αποτύπωμα της κίνησης οχημάτων στους τοπικούς οικισμούς.

Η λειτουργία του νέου αυτοκινητοδρόμου θα τονώσει και την αναπτυξιακή δυναμική της ευρύτερης περιοχής, διευκολύνοντας και επιταχύνοντας μετακινήσεις και μεταφορές, ενώ ταυτόχρονα θα βελτιώσει τη σύνδεση με την υπόλοιπη χώρα, με τη διάρκεια της διαδρομής μεταξύ της Αθήνας και της Λευκάδας να μειώνεται κατά 45 λεπτά.

Ο οδικός άξονας αποτελεί ένα σημαντικό έργο τόσο για την συγκοινωνιακή ασφάλεια όσο και για την μείωση της περιβαλλοντικής ρύπανσης σε Αμφιλοχία και Βόνιτσα, καθώς πρόκειται για έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο διεθνών προδιαγραφών. Ο πρωθυπουργός εγκαινιάζει ένα έργο πνοής όχι μόνο για τις γύρω περιοχές αλλά και για οδηγούς και επιβάτες.

O αυτοκινητόδρομος, ο οποίος ανήκει στο Ελληνικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο «Α52», συνδέει απευθείας την Ιόνια Οδό (από τον Α.Κ Αμβρακίας) με το Αεροδρόμιο του Ακτίου, την υποθαλάσσια σήραγγα του Ακτίου και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας (μέσω της οδού Πρέβεζας -Ηγουμενίτσας) και τον κόμβο προς Λευκάδα παρακάμπτοντας την πόλη της Αμφιλοχίας.

Μειώνεται κατά 45 λεπτά η διαδομή Αθήνα-Λευκάδα με τον οδικό άξονα «Άκτιο – Αμβρακία»

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, σε δήλωσή του τονίζει ότι «διασφαλίζουμε την επιτάχυνση των μετακινήσεων, αλλά κυρίως, την οδική ασφάλεια των πολιτών.
Με την κατασκευή των νέων σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων, όπως του άξονα Άκτιο – Αμβρακία, αλλάζει ο οδικός χάρτης της Δυτικής Ελλάδας, η οποία αποκτά ένα σημαντικό αναπτυξιακό πρόσημο, προς όφελος των τοπικών κοινωνιών, αλλά και της εθνικής οικονομίας.
Με την παράδοση του έργου μειώνεται κατά 45 λεπτά ο χρόνος διαδρομής από την Αθήνα έως τη Λευκάδα και, πλέον, οι οδηγοί θα μπορούν να φτάνουν στο νησί του Ιονίου σε 3 ώρες και 20 λεπτά. Μέσα στο 2025 πρόκειται να ολοκληρωθεί και η κατασκευή του νέου οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος. Με αποτελεσματικότητα, σχέδιο και σκληρή δουλειά, επιταχύνουμε και υλοποιούμε έγκαιρα τα μεγάλα έργα της χώρας μας».

Ο οδικός άξονας Άκτιο Αμβρακια χωροθετείται εξ’ ολοκλήρου μέσα στον νομό Αιτωλοακαρνανίας, ενώ λόγω του γεγονότος ότι συνδέει δύο τόσο μεγάλα και σημαντικά έργα (Ιόνια οδό – Υποθαλάσσια Σήραγγα Ακτίου) της Δυτικής Ελλάδας, η σπουδαιότητα του είναι τέτοια που, μετά την παράδοση του έργου, η επηρεαζόμενη περιοχή θα αποτελεί μια μεγάλη γεωγραφική ενότητα, η οποία θα περιλαμβάνει την Ήπειρο, την Αιτωλοακαρνανία και τη Λευκάδα, ενώ θα αυξηθεί η εμβέλεια του λιμανιού της Ηγουμενίτσας σε ολόκληρη την περιοχή.

Βελτίωση ποιότητας ζωής για Αμφιλοχία και Βόνιτσα – Μείωση Ατυχημάτων

Η αποτίμηση των ωφελειών συνοψίζεται, κυρίως, στην αύξηση του επιπέδου προσφερόμενης συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης και ασφάλειας, με άμεσες επιπτώσεις στη:

Μείωση των ατυχημάτων και ιδίως των σοβαρών, λόγω του γεγονότος ότι το οδικό μεταφορικό έργο θα γίνεται, πλέον, σε αυτοκινητόδρομο. Σημαντικό είναι το κοινωνικό όφελος που αναμένεται να προκύψει από τη μείωση των ατυχημάτων στο σημερινό οδικό δίκτυο Στάνος – Αμφιλοχία -Σπάρτο – Λουτράκι – Δρυμός – Παλιάμπελα -Βόνιτσα, που είναι Επαρχιακές Οδοί μιας λωρίδας κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ενιαίο οδόστρωμα, ισόπεδους κόμβους και χωρίς έλεγχο προσβάσεων. Το όφελος αυτό έχει ιδιαίτερη βαρύτητα για της αστικές περιοχές της Αμφιλοχίας και της Βόνιτσας αλλά για και της λοιπές αστικοποιημένες περιοχές διέλευσης της σημερινής Επαρχιακής Οδού, που πλέον παρακάμπτονται.

Μείωση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης, λόγω της μείωσης των δυσμενών περιβαλλοντικών επιπτώσεων των οδικών μεταφορών. Προκύπτει βελτίωση της ποιότητας αστικού περιβάλλοντος των πόλεων της Αμφιλοχίας και της Βόνιτσας, καθώς και των λοιπών ημιαστικών περιοχών (Στάνος, Σπάρτο, Παλιάμπελα κλπ), καθώς με την υλοποίηση του νέου αυτοκινητόδρομου εκτρέπεται η διαμπερής κυκλοφορία από το σημερινό οδικό δίκτυο (θόρυβος, εκπομπές καυσαερίων, οπτική ρύπανση κ.λπ.).

Βελτίωση ασφάλειας των αστικών περιοχών, λόγω της εκτροπής της «βαριάς» κυκλοφορίας και αποσυμφόρησης του υπάρχοντος οδικού δικτύου.

Αξιοπιστία χρόνου διαδρομής,

Αύξηση προσπελασιμότητας και άμεση συμβολή στην περιφερειακή ανάπτυξη και σύγκλιση με ευρύτερες και προνομιούχες περιοχές με αύξηση του οικονομικού – αναπτυξιακού δυναμικού της περιοχής.

Τουριστική δραστηριότητα.

Μείωση λειτουργικού κόστους οχημάτων των διαφόρων κατηγοριών (συμπεριλαμβανομένης και της οικονομίας καυσίμων).
Δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης, λόγω ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής στην ζώνη επιρροής του έργου.

Ο αυτοκινητόδρομος Άκτιο – Αμβρακία, συνολικού μήκους 49,5 χλμ., αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,5 μ. εκάστη, μία λωρίδα καθοδήγησης ανά κατεύθυνση, πλάτους 0,5μ. και κεντρική διαχωριστική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης πλάτους 2 μ., δηλαδή είναι συνολικού πλάτους 17 μ.

Το έργο περιλαμβάνει, επίσης, την κατασκευή:

Παράπλευρων και κάθετων δρόμων.
Δύο μεγάλων κοιλαδογεφυρών περίπου 200 μέτρων εκάστη και τριών μικρότερων γεφυρών για ρέματα.
9 κόμβους (8 ανισόπεδους και 1 ισόπεδο), καθώς και άνω & κάτω διαβάσεων.

Επιπλέον, με την παρούσα εργολαβία κατασκευάστηκε και το οδικό τμήμα που συνδέει την απόληξη του οδικού άξονα Άκτιο – Αμβρακία με την Ιόνια Οδό, μήκους περίπου 500 μέτρων, στην αρχή του υπόψη οδικού άξονα.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 150 εκατ. ευρώ, είναι συγχρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ 2014 – 2020, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορές Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξης» (ΥΜΕΠΕΡΑΑ) και υλοποιείται από την ανάδοχο Μυτιληναιος

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *