Το 44% άγγιξε το 2024 η απορροφητικότητα του υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας στα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης

23 Ιανουαρίου 2025, 15:10
Χρόνος ανάγνωσης 7 λεπτά

Στα 176,5 εκατ. ευρώ ανήλθε συνολικά η αξία των συμβάσεων που υπογράφηκαν και των προσκλήσεων που προκηρύχθηκαν από το υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας το 2024, για έργα και δράσεις που έχουν ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Οι ανειλημμένες νομικές δεσμεύσεις που έχει αναλάβει το ΥΚΟΙΣΟ έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024 ανεβάζουν την απορροφητικότητα του στο 43,7% καθώς ο συνολικός προϋπολογισμός των έργων που έχει αναλάβει το υπουργείο από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας ανέρχεται σε 404 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).

Όσον αφορά τις δαπάνες/πληρωμές έως 31 Δεκεμβρίου 2024 για τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας ευθύνης ΥΚΟΙΣΟ, αυτές ανήλθαν στο ύψος των 118,9 εκατ. ευρώ, ήτοι ποσοστό 29,43%, επί του συνολικού προϋπολογισμού. Επισημαίνεται ότι ο στόχος που είχε τεθεί από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για το ΥΚΟΙΣΟ για το έτος 2024 είχε προσδιοριστεί σε 128 εκατ. ευρώ, ως εκ τούτου ο στόχος καλύφθηκε κατά 92,89%.

Για το 2025 ο στόχος που έχει τεθεί από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για τις πληρωμές του ΥΚΟΙΣΟ ανέρχεται σε 100 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, η ηγεσία του υπουργείου σε συνεργασία με τους δικαιούχους των προγραμμάτων, εκτιμά ότι οι πληρωμές στο τέλος αυτής της χρονιάς θα φθάσουν τα 149. εκατ. ευρώ. Συνεπώς, στην περίπτωση υπερκάλυψης του στόχου, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΥΚΟΙΣΟ, το συνολικό ποσό των δαπανών που θα έχει απορροφηθεί στις 31 Δεκεμβρίου 2025 προβλέπεται να διαμορφωθεί στα 264,2 εκατ. ευρώ, ποσοστό 65,40%, επί του προϋπολογισμού.

Εξάλλου, εκτιμάται ότι η ανάληψη νέων νομικών δεσμεύσεων στο τέλος του 2025 θα διαμορφωθεί στο ύψος των 389,5 εκατ. ευρώ, ποσοστό 96,4% του συνολικού προϋπολογισμού.

Η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογενείας Σοφία Ζαχαράκη δήλωσε: «Τη χρονιά που πέρασε κατορθώσαμε να συμβασιοποιήσουμε έργα και δράσεις που έχουν ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης ύψους 176,5 εκατ. ευρώ. «Κλειδώσαμε» δηλαδή περίπου το 43,4% των πόρων που αναλογούν στο Υπουργείο μας. Η επίδοση αυτή είναι ικανοποιητική αν λάβουμε υπόψη ότι το ΥΚΟΙΣΟ είναι ένα νεοσύστατο υπουργείο, το οποίο μετρά μόλις δύο χρόνια ζωής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη δομή και τη λειτουργική του συγκρότηση. Παρά ταύτα μέσα σε αυτό το μικρό χρονικό διάστημα απορροφήσαμε από το Ταμείο Ανάκαμψης πόρους περίπου 119 εκατ. ευρώ, οι οποίοι αντιστοιχούν στο 29,43% του συνολικού προϋπολογισμού για το υπουργείο μας. Φέτος αξιοποιώντας την εμπειρία που αποκτήσαμε έχουμε βάλει πιο ψηλά τον πήχη προβλέποντας ότι στο τέλος του 2025 η απορροφητικότητα του ΥΚΟΙΣΟ από το Ταμείο Ανάκαμψης θα φθάσει το 65,4%. Κάνουμε έτσι πράξη τον στόχο που έχει θέσει ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης να μην πάει χαμένο ούτε ένα ευρώ από το ΤΑΑ».

Όπως είναι γνωστό, οι δράσεις/παρεμβάσεις του υπουργείου αφορούν κατά κύριο λόγο στην κοινωνική αλληλεγγύη και την καταπολέμηση της φτώχειας (κοινωνικές παροχές μέσω προπληρωμένων καρτών, επανένταξη ευάλωτων ομάδων, ψηφιακή εκπαίδευση, υποδομές προσβασιμότητας για ΑμεΑ, ψηφιακή εκπαίδευση και ενδυνάμωση ηλικιωμένων και ΑμεΑ, ενίσχυση της ανεξάρτητης διαβίωσης ατόμων με αναπηρία, ενίσχυση παιδικής και βρεφικής προστασίας, κοινωνική στέγαση κλπ.), καθώς και στην ισότητα και τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης συνάντησε τον πρώτο Έλληνα αστροναύτη και επιστράτευσε ατάκα από το Toy Story

Με μια άκρως νεανική και χιουμοριστική διάθεση επέλεξε ο πρωθυπουργός

Στ. Καλαφάτης: «Πρότυπο σύγχρονου Ιεράρχη ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος που δεν διστάζει να διαλεχθεί με την επιστήμη»

“Πρόκειται για μια σπουδαία αναγνώριση για τον θρησκευτικό ηγέτη των

Μ. Χαρακόπουλος: Ο κ. Τσίπρας άφησε πίσω του σωρεία δεινών – Έφυγε ως ένας αποτυχημένος πρωθυπουργός

«Θεωρώ ότι είναι εθνικό κεφάλαιο ο Κώστας Καραμανλής και πιστεύω

Βουλή: Ολοκληρώθηκε η πρώτη επεξεργασία του νομοσχεδίου για ίση αμοιβή μεταξύ ανδρών και γυναικών και ένταξη υγειονομικών στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα

Ολοκληρώθηκε στην επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής, η πρώτη επεξεργασία

Χρ. Δήμας: Ξεκινά η δημοπράτηση του πρότυπου σχολικού γυμναστηρίου, στο 22ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας

Προσθήκη Γυμναστηρίου στο 22ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας-Γιαννιτσάνικα, ανακοίνωσε ο υπουργός