Τάκης Θεοδωρικάκος: «Στηρίζουμε τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, μειώνουμε τη γραφειοκρατία»

30 Μαΐου 2025, 20:30
Χρόνος ανάγνωσης 10 λεπτά

Την στρατηγική προτεραιότητα της κυβέρνησης για τη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και τη μείωση της γραφειοκρατίας υπογράμμισε από την Κοζάνη ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος, μιλώντας στην 1η Τακτική Γενική Συνέλευση της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας στη Στέγη Ποντιακού Ελληνισμού.

Παρόντες ήταν ο βουλευτής Κοζάνης της ΝΔ, Ευστάθιος Κωνσταντινίδης, εκπρόσωποι των επιμελητηρίων όλης της χώρας, της αυτοδιοίκησης και του επιχειρηματικού κόσμου.

Ο υπουργός Ανάπτυξης συνεχάρη τον νέο πρόεδρο της ΚΕΕΕ, Ιωάννη Βουτσινά, αλλά και όλους τους προέδρους των επιμελητηρίων, τους οποίους χαρακτήρισε “στενότερους συνεργάτες του υπουργείου Ανάπτυξης” και προανήγγειλε νομοθετική πρωτοβουλία για τον εκσυγχρονισμό του πλαισίου λειτουργίας τους. “Θα φτιάξουμε μαζί έναν σύγχρονο, λειτουργικό νόμο, σε απόλυτη συνεργασία με τον επιμελητηριακό κόσμο” είπε ο υπουργός.

Αναφερόμενος στο ευμετάβλητο διεθνές περιβάλλον, ο Υπουργός Ανάπτυξης υπογράμμισε ότι “ζούμε σε έναν κόσμο που μεταβάλλεται με ιλιγγιώδη ταχύτητα” και αναφέρθηκε στις επιπτώσεις ενός, ενδεχόμενου, παγκόσμιου εμπορικού πολέμου. “Χρειάζεται ετοιμότητα και σχέδιο. Η ελληνική οικονομία πάει καλά, αλλά δεν έχουμε την πολυτέλεια του εφησυχασμού”, τόνισε ο κ. Θεοδωρικάκος.

Σχετικά με τις πρόσφατες ανακοινώσεις για μείωση της ανεργίας στο 8,3%, επεσήμανε πως “είναι αποτέλεσμα σοβαρής πολιτικής, αλλά και της δουλειάς του επαγγελματικού κόσμου. Τώρα πρέπει να πάμε παρακάτω, να αλλάξουμε το παραγωγικό μας πρότυπο”.

Για το νέο Αναπτυξιακό νόμο, μέσω του οποίου θα κινητοποιηθούν πόροι 1 δισ. ευρώ την επόμενη διετία, ο κ. Θεοδωρικάκος σημείωσε ότι αποτελεί το βασικό εργαλείο για την ενίσχυση της παραγωγής και την προσέλκυση νέων επενδύσεων, και επεσήμανε ότι δίνει έμφαση στη βιομηχανία, στη μεταποίηση, στην καινοτομία και πως στηρίζει τόσο τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, όσο και τις μεγαλύτερες επενδύσεις “που δημιουργούν πολλαπλασιαστικά οφέλη και πολλές θέσεις εργασίας”. “Θα υπάρξουν καθεστώτα που αφορούν σχεδόν αποκλειστικά μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις ή και αυτόνομα φυσικά πρόσωπα. Ακόμη και παραδοσιακές μορφές οικονομίας μπορούν να ενισχυθούν, από τη χειροτεχνία και την κεραμική, μέχρι τη νέα κοινωνική επιχειρηματικότητα”, σημείωσε.

Ο υπουργός ανέφερε ότι το επόμενο διάστημα θα προκηρυχθούν τα τρία πρώτα καθεστώτα του Αναπτυξιακού Νόμου: για τη μεταποίηση, τις μεγάλες επενδύσεις και ένα ξεχωριστό καθεστώς για όλους τους παραμεθόριους νομούς και τις περιοχές της χώρας με εισόδημα κάτω του 70% του εθνικού μέσου όρου.

“Οι τέσσερις νομοί της Δυτικής Μακεδονίας εντάσσονται στο ειδικό αυτό καθεστώς και συμμετέχουν κανονικά και στα υπόλοιπα καθεστώτα. Στόχος είναι να ξαναμπούν οι περιοχές αυτές στον παραγωγικό χάρτη της χώρας”, δήλωσε, υπενθυμίζοντας ότι οι νομοί της Δυτικής Μακεδονίας αξιοποιούν και τα πολύ σημαντικά κονδύλια της Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης. Υπογράμμισε μάλιστα πως τα τελευταία χρόνια υλοποιούνται έργα που ξεπερνούν τα 22 δισ. ευρώ σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα.

Ο υπουργός αναφέρθηκε και στη μεταρρύθμιση για τη νέα Ανεξάρτητη Αρχή εποπτείας της αγοράς και προστασίας του καταναλωτή. “Προχωράμε σε μια βαθιά μεταρρύθμιση. Κάποτε, το κράτος αποφάσισε για το θέμα των φόρων και της φοροδιαφυγής, αυτός που θα το ελέγχει, θα είναι η ανεξάρτητη αρχή που λέγεται ΑΑΔΕ. Έτσι και στο κομμάτι της προστασίας του καταναλωτή και της εποπτείας του εμπορίου, η νέα ισχυρή ανεξάρτητη Αρχή θα έχει την ευθύνη της παρακολούθησης, των ελέγχων, της προστασίας του καταναλωτή και της σωστής λειτουργίας του ανταγωνισμού στην αγορά. Και θα ζητήσω τη συμβολή όλων”, υπογράμμισε.

Ο κ. Θεοδωρικάκος έκανε ειδική αναφορά και στο νομοσχέδιο για την εθνική πολιτική ποιότητας, που κατατίθεται το επόμενο διάστημα στη Βουλή. Όπως τόνισε, “πρόκειται για ένα πολύ σοβαρό νομοσχέδιο που αφορά το σύνολο της επιχειρηματικότητας και ενισχύει την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεών μας, μέσα από την αναβάθμιση του συστήματος διαπίστευσης, πιστοποίησης και ελέγχων. Στόχος είναι “να προλαβαίνουμε και να εγγυόμαστε την ποιότητα και την ασφάλεια των προϊόντων πριν συμβούν αρνητικά γεγονότα, όχι να κινητοποιούμαστε εκ των υστέρων”.

Κλείνοντας, ο υπουργός σημείωσε: “Το 2026 είναι μια χρονιά με πολλή δουλειά: επενδύσεις, Αναπτυξιακός Νόμος, νέα Αρχή, νέο νομοσχέδιο για την πολιτική ποιότητας. Πάμε να προλάβουμε και να χτίσουμε ισχυρή, βιώσιμη ανάπτυξη. Σας θεωρώ συνεργάτες και αρωγούς στην κοινή προσπάθεια να ισχυροποιήσουμε την ελληνική οικονομία”.

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Ραγδαίες πολιτικές εξελίξεις στη Σερβία με την ανακοίνωση παραίτησης του Αλεξάνταρ Βούτσιτς

Ραγδαίες πολιτικές εξελίξεις δρομολογούνται στη Σερβία, καθώς ο πρόεδρος της

Σδούκου σε Τσουκαλά: Το γαρ πολύ της δημοσκοπικής θλίψεως γεννά παραφροσύνη στο ΠΑΣΟΚ

Η εκπρόσωπος τύπου της Νέας Δημοκρατίας, Αλεξάνδρα Σδούκου, έστρεψε τα

Δημοσκόπηση GPO: Η ΝΔ ανοίγει τη διαφορά – Άνοδος στο 29,4% και πρωτιά Μητσοτάκη στην καταλληλότητα

    Ανεβαίνει στα ποσοστά η Νέα Δημοκρατία, σύμφωνα με

Θανάσης Κοντογεώργης: Μέτρο σύγκρισης για εμάς είναι η προσδοκία των Ελλήνων για μια καλύτερη πατρίδα, όχι η περίοδος Τσίπρα

«Για μας βασικός ‘αντίπαλος’ είναι οι προκλήσεις που έχουμε, και

Επίσκεψη κλιμακίου Νέας Δημοκρατίας στην Κορινθία υπό τον Μαργαρίτη Σχοινά: «Η Νέα Δημοκρατία η πιο αξιόπιστη πρόταση για τη διακυβέρνηση της χώρας – Μόνη μας έγνοια τα προβλήματα του τόπου»

Στο πλαίσιο των περιοδειών της Νέας Δημοκρατίας στην Πελοπόννησο, κλιμάκιο