Κυριάκος Πιερρακάκης: «Δεν θέλουμε εμπορικό πόλεμο με τις ΗΠΑ, πιστεύουμε ότι θα πρέπει να διαπραγματευτούμε μια αμοιβαία ωφέλιμη λύση»

12 Απριλίου 2025, 14:54
Χρόνος ανάγνωσης 5 λεπτά

Δεν θέλουμε εμπορικό πόλεμο με τις Ηνωμένες Πολιτείες. Πιστεύουμε ότι θα πρέπει να διαπραγματευτούμε μια αμοιβαία ωφέλιμη λύση», δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης, κατά την έναρξη σήμερα του άτυπου ECOFIN στη Βαρσοβία. Επισημαίνοντας, παράλληλα, ότι «ωστόσο, υπάρχουν συγκεκριμένες επιλογές πολιτικής που θα πρέπει να ακολουθήσουμε σε οποιοδήποτε ενδεχόμενο σενάριο. Θα πρέπει να διευρύνουμε τις εμπορικές μας συμφωνίες με χώρες όπως η Ινδία».

Αναλυτικά, δήλωση του υπουργού έχει ως εξής:

«Χθες, κατά το πρώτο Eurogroup στο οποίο συμμετείχα, τόνισα ότι η ελληνική κυβέρνηση είναι επικεντρωμένη σε μια πολιτική δημοσιονομικής σύνεσης, ενώ ταυτόχρονα, η εστίασή μας στις μεταρρυθμίσεις θα ξεκλειδώσει πλήρως τις δυνατότητες της ελληνικής οικονομίας.

Βεβαίως, συζητήσαμε την τρέχουσα κατάσταση της διεθνούς και ευρωπαϊκής οικονομίας, δίνοντας προφανώς έμφαση στους δασμούς των ΗΠΑ και τον αντίκτυπο στις ευρωπαϊκές οικονομίες, καθώς και στη βέλτιστη απάντηση που θα πρέπει να έχει η ΕΕ σε αυτή τη συγκεκριμένη πολιτική των Ηνωμένων Πολιτειών.

Πιστεύουμε ότι μια δίκαιη διεθνής τάξη βασισμένη σε κανόνες είναι η απόλυτη επιλογή της Ευρωπαϊκής Ένωσης και θα πρέπει να είναι η πολιτική όλων των διεθνών εταίρων.

Δεν θέλουμε εμπορικό πόλεμο με τις Ηνωμένες Πολιτείες. Πιστεύουμε ότι θα πρέπει να διαπραγματευτούμε μια αμοιβαία ωφέλιμη λύση, όπως έχει περιγράψει ο Έλληνας πρωθυπουργός. Ωστόσο, υπάρχουν συγκεκριμένες επιλογές πολιτικής που θα πρέπει να ακολουθήσουμε σε οποιοδήποτε ενδεχόμενο σενάριο. Θα πρέπει να διευρύνουμε τις εμπορικές μας συμφωνίες με χώρες όπως η Ινδία και ταυτόχρονα θα πρέπει να ακολουθήσουμε όλο το φάσμα των λύσεων που πρότειναν οι εκθέσεις Draghi και Letta, αφαιρώντας το πλήρες εύρος των φραγμών που υπάρχουν ήδη στις ευρωπαϊκές οικονομίες.

Σήμερα, στο ECOFIN συζητάμε ένα ακόμα σημαντικό θέμα: τον τρόπο χρηματοδότησης των ευρωπαϊκών προτεραιοτήτων ασφάλειας και άμυνας. Η Ελλάδα έχει υποστηρίξει εδώ και καιρό την ανάγκη για περαιτέρω αμυντική συνεργασία μεταξύ των κρατών- μελών της ΕΕ.

Από αυτήν την άποψη, χαιρετίζουμε την πρωτοβουλία ReArm Europe της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, χαιρετίζουμε την ενεργοποίηση της ρήτρας διαφυγής. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι στην ενότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης βρίσκονται οι λύσεις σε όλες τις προκλήσεις που έχουμε μπροστά μας».

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Πάνω από 15 εκατομμύρια ευρώ για έργα ύδρευσης και αφαλάτωσης σε 9 νησιά από το ΥΠΕΝ

Υπεγράφη σήμερα σε ειδική εκδήλωση στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας,

Ο Κ. Μητσοτάκης στο Ellinikon Sports Park οδήγησε αγωνιστικό αυτοκίνητο στην υπερειδική του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2026

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε το απόγευμα το Ellinikon Sports

ΥΠΕΝ: 10 έργα ύψους 15 εκατ. ευρώ για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας σε 9 νησιωτικούς δήμους

Υπεγράφη σήμερα σε ειδική εκδήλωση στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας,

Σταύρος Καλαφάτης: “Η επένδυση στη γνώση δεν είναι πολυτέλεια είναι εθνική προτεραιότητα και εργαλείο ισχύος για τη χώρα μας”

“Η σημερινή τελετή υπογραφής του Μνημονίου Συναντίληψης και Συνεργασίας μεταξύ

Δημήτρης Μαρκόπουλος: Σήμερα είναι μια ημέρα ιστορική για τη διαχείριση του Ιδιωτικού Χρέους των Ελλήνων – Ημέρα δικαίωσης για πάνω από 100.000

«Η κυβέρνηση δεν “παίζει” ούτε “πετάει την μπάλα στην εξέδρα”