Αναγκαίες χαρακτήρισε τις συνέργειες μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου στις άγονες γραμμές, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης, αναφερόμενος στην απανθρακοποίηση της ναυτιλίας την οποία χαρακτήρισε ως τη μεγαλύτερη πρόκληση.
Μιλώντας σε ναυτιλιακό φόρουμ του Ελληνογαλλικού Επιμελητηρίου είπε ότι η Ελλάδα εφαρμόζει ήδη το μοντέλο Σύμπραξης Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα στον ακτοπλοϊκό κλάδο για τις άγονες γραμμές, παρέχοντας στους επενδυτές ισχυρή προβλεψιμότητα ταμειακών ροών, αλλά και καθιστώντας την πράσινη επένδυση οικονομικά βιώσιμη.
Αναφερόμενος στη στρατηγική της Ελλάδας για την από-ανθρακοποίηση, την χαρακτήρισε ως τη μεγάλη πρόκληση στον τομέα της ναυτιλίας για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, ενώ επεσήμανε την ανάγκη για παγκόσμιες λύσεις, βιώσιμες, πρακτικές και αποτελεσματικές που μπορούν να εφαρμοστούν “στο πεδίο”, πάντα με ριζοσπαστισμό αλλά και σε ρεαλιστικό πλαίσιο.
«Μαζί με τους συναδέλφους μου στην ΕΕ, η Ελλάδα διαμορφώνει τις σχετικές προτάσεις της ΕΕ, συνδυάζοντας το Πρότυπο Καυσίμων Θερμοκηπίου (GFS) με έναν μηχανισμό τιμολόγησης των αερίων του θερμοκηπίου» είπε ο κ.Χρήστος Στυλιανίδης ενώ αναφέρθηκε και στη στρατηγική του ΙΜΟ που θέτει ως στόχο τις καθαρές μηδενικές εκπομπές στη διεθνή ναυτιλία ως το 2050.
Αναφέρθηκε εξάλλου για την απαιτούμενη χρηματοδότηση της ενεργειακής μετάβασης – από πράσινα λιμάνια και “coldironing” έως την παραγωγή και χρήση πράσινων ναυτιλιακών καυσίμων διαβεβαιώνοντας ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας και ο ίδιος προσωπικά θα εργαστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για να υποστηρίξουν τον ναυτιλιακό τομέα στο πλαίσιο της ΕΕ και του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ.