«Ανυπομονούμε να καλωσορίσουμε τον Μητσοτάκη στο Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας», είπε ο Tούρκος πρέσβης σε εκδήλωση στην τουρκική πρεσβεία

29 Οκτωβρίου 2025, 21:00
Χρόνος ανάγνωσης 5 λεπτά

“Οι ομοιότητές μας είναι συχνά μεγαλύτερες από τις διαφορές μας. Και η γειτνίασή μας δεν φέρνει μόνο προκλήσεις, αλλά και μεγάλες ευκαιρίες για συνεργασία” τόνισε ο πρέσβης της Τουρκίας στην Αθήνα Τσαγατάι Ερτσιγιές κατά την αποψινή εκδήλωση για την 102η επέτειο της ίδρυσης της Τουρκικής Δημοκρατίας.

Αναφερόμενος στις ελληνοτουρκικές σχέσεις είπε ότι η Τουρκία και η Ελλάδα είναι κάτι περισσότερο από γείτονες, είναι δύο έθνη που συνδέονται γεωγραφικά, ιστορικά, πολιτισμικά και ανθρώπινα. Σημείωσε ότι τα τελευταία τρία χρόνια, αναζωογονήθηκαν οι δίαυλοι διαλόγου, αυξήθηκαν οι επαφές υψηλού επιπέδου και πραγματοποιήθηκαν αρκετές συναντήσεις. Έκανε λόγο για “πραγματική πρόοδο στον τομέα του εμπορίου, των επενδύσεων, του τουρισμού και του πολιτισμού” και είπε ότι πέρυσι, περισσότεροι από 1,2 εκατομμύρια Τούρκοι πολίτες επισκέφθηκαν την Ελλάδα, ενώ πάνω από 700.000 Έλληνες ταξίδεψαν στην Τουρκία και αυτή “η θετική τάση συνεχίζεται και φέτος”.

Και προσέθεσε: “Είμαι βέβαιος ότι η διατήρηση αυτής της δυναμικής θα αποφέρει ακόμη μεγαλύτερα αμοιβαία οφέλη και θα καλλιεργήσει ένα εποικοδομητικό κλίμα για την αντιμετώπιση των μακροχρόνιων προβλημάτων μας.

Με αυτό το πνεύμα, ανυπομονούμε να καλωσορίσουμε τον πρωθυπουργό Μητσοτάκη στην Τουρκία για την επόμενη συνάντηση του Συμβουλίου Υψηλού Επιπέδου Συνεργασίας”.

Τέλος αναφέρθηκε στις πρόσφατες δηλώσεις του Τούρκου υπουργού Εξωτερικών Χακάν Φιντάν, ο οποίος είπε ότι Ελλάδα και Τουρκία μπορούν να κάνουν εφικτή την ειρήνη στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο και ότι όλα τα εκκρεμή ζητήματα μεταξύ των δύο χωρών μπορούν να επιλυθούν μέσω ειλικρινούς και ουσιαστικού διαλόγου, βασισμένου στο διεθνές δίκαιο και την καλή γειτονία.

“Ως στενοί γείτονες και σύμμαχοι στο ΝΑΤΟ, το πραγματικό μας συμφέρον έγκειται στη συνεργασία, όχι στην αντιπαράθεση” είπε ο κ. Ερτσιγιές.

Να σημειωθεί ότι έπειτα από αρκετά χρόνια υπηρεσίας στην τουρκική πρεσβεία στην Αθήνα, αναχωρεί για την Άγκυρα η επικεφαλής του γραφείου Τύπου Ντοϊγκού Λέλογλου.

Παρούσες στην εκδήλωση της τουρκικής πρεσβείας ήταν μεταξύ άλλων, η υφυπουργός Εξωτερικών Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου, η πρώην υπουργός Εξωτερικών και βουλευτής της ΝΔ Ντόρα Μπακογιάννη, καθώς και ξένοι και Έλληνες διπλωμάτες και στρατιωτικοί.

Επιμέλεια: Συντακτική ομάδα

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Politico: Εξοπλιστικά δισεκατομμυρίων και ευρωπαϊκό «μπλοκ» 70 δισ. για την Ουκρανία στη σύνοδο του ΝΑΤΟ

Σε τροχιά σημαντικών αποφάσεων για την ενίσχυση της στρατιωτικής του

Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός: Αναστολή της επιχείρησης εκκένωσης στα Στενά του Ορμούζ μετά από επίθεση σε φορτηγό πλοίο

Την προσωρινή αναστολή της επιχείρησης απομάκρυνσης των εγκλωβισμένων πλοίων και

Μακρόν και Μελόνι προωθούν πολυεθνικό συνασπισμό για τον Λίβανο μετά τη λήξη της FINUL

Μια νέα κοινή πρωτοβουλία για τη σταθερότητα στον Λίβανο ανακοίνωσαν

Κίεβο: Συναγερμός και εκρήξεις στην πρωτεύουσα της Ουκρανίας από ρωσικούς βαλλιστικούς πυραύλους

Ισχυρές εκρήξεις συγκλόνισαν απόψε το Κίεβο, λίγα μόλις λεπτά μετά

Michelin: Κλείνει έως το 2028 το εργοστάσιο της στην Αλαμπάμα – 1.200 θέσεις εργασίας σε κίνδυνο

Σημαντικές αναταράξεις προκαλεί στη βιομηχανία ελαστικών η απόφαση της Michelin