Σερβία: Νέα μεγάλη διαδήλωση φοιτητών για τα 15 θύματα της τραγωδίας στον σιδηροδρομικό σταθμό

2 Μαρτίου 2025, 21:50
Χρόνος ανάγνωσης 2 λεπτά
People attend a protest triggered after a concrete canopy on a railway station in the northern city of Novi Sad collapsed on Nov. 1, 2024 killed 15 people, in Kragujevac, Serbia, Saturday, Feb. 15, 2025. (AP Photo/Darko Vojinovic)

Δεκάδες χιλιάδες φοιτητές και πολίτες συγκεντρώθηκαν στη Νις, στη νότια Σερβία, για να αποτίσουν φόρο τιμής στα 15 θύματα της τραγωδίας στον σιδηροδρομικό σταθμό του Νόβι Σαντ και να απαιτήσουν την απόδοση ευθυνών. Χθες συμπληρώθηκαν τέσσερις μήνες από την κατάρρευση του γείσου στον σταθμό, ένα δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή σε αθώους ανθρώπους.

Ήταν μία μεγαλειώδης συγκέντρωση φοιτητών οι οποίοι έφτασαν από διάφορες πόλεις πραγματοποιώντας πεζοπορία που σε κάποιες περιπτώσεις διήρκησε και 4 ημέρες.

Δεκάδες χιλιάδες ήταν και οι κάτοικοι του Νις που βγήκαν στους δρόμους, η πόλη αποκλείστηκε για 18 ώρες διοργανώθηκαν διάφορες  εκδηλώσεις με αποκορύφωμα την ανακοίνωση του «Διατάγματος των Φοιτητών» για ένα κράτος ελεύθερο, δημοκρατικό με ανεξάρτητη δικαιοσύνη και κοινωνική αλληλεγγύη. (σαφής υπαινιγμός στο διάταγμα των Μεδιολάνων μιας και η Νις ήταν η γενέτειρα του Μεγάλου Κων/νου).

Την ίδια στιγμή που συνέβαιναν όλα αυτά στην Νις ο πρόεδρος της Δημοκρατίας Αλ. Βούτσιτς μιλούσε σε υποστηρικτές  του στην πόλη Μπορ στην ανατολική Σερβία και συνεχίζει να επιμένει ότι οι φοιτητικές κινητοποιήσεις υποκινούνται από το εξωτερικό.

Η επόμενη μεγάλη διαδήλωση των φοιτητών θα διοργανωθεί στις 15 Μαρτίου στο Βελιγράδι.

 

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ