Ο πυρηνικός σταθμός της πόλης Πακς στην Ουγγαρία αναγκάστηκε να μειώσει την παραγωγή του σε έναν από τους τέσσερις αντιδραστήρες, καθώς η θερμοκρασία του νερού στον ποταμό Δούναβη ξεπέρασε τα επιτρεπτά όρια εν μέσω πρωτοφανούς καύσωνα. Σύμφωνα με τον όμιλο MVM, που διαχειρίζεται τη μονάδα, η παραγωγή στον αντιδραστήρα 3 μειώθηκε κατά 243 MW.
Οι μετρήσεις που έγιναν το πρωί έδειξαν ότι η θερμοκρασία του νερού ψύξης κατάντη του σταθμού έφτασε τους 29,7°C, υπερβαίνοντας το όριο παρέμβασης των 29,5°C. Η υπέρβαση ενεργοποίησε το πρωτόκολλο ασφαλείας, με τους μηχανικούς να ξεκινούν τη μείωση της ισχύος στις 14.00 ώρα Γκρίνουιτς (17.00 ώρα Ελλάδας).
Η λειτουργία του σταθμού παρακολουθείται στενά, καθώς οι υψηλές θερμοκρασίες των ποταμών στην Κεντρική Ευρώπη αποτελούν κρίσιμο παράγοντα για την ψύξη πυρηνικών εγκαταστάσεων, ειδικά σε περιόδους παρατεταμένου καύσωνα.
Επιμέλεια: Συντακτική ομάδα
