Οι Φρουροί της Επανάστασης προειδοποίησαν κατά οποιασδήποτε διέλευσης από τα Στενά του Ορμούζ χωρίς την άδειά τους

25 Ιουνίου 2026, 9:40
Χρόνος ανάγνωσης 5 λεπτά

Οι Φρουροί της Επανάστασης, το επίλεκτο σώμα του στρατού του Ιράν, προειδοποίησαν σήμερα τα πλοία που βρίσκονται στα Στενά του Ορμούζ να μην αποπειραθούν να το διασχίσουν χωρίς την άδειά τους και απείλησαν όσα πλοία δεν συμμορφωθούν με «κατάλληλα μέτρα».

Το μέλλον του Στενού του Ορμούζ, μια στρατηγικής σημασίας θαλάσσια οδός για το εμπόριο την οποία το Ιράν έχει αποκλείσει μετά το ξέσπασμα του πολέμου στις 28 Φεβρουαρίου, αποτελεί ένα ακανθώδες ζήτημα στις συνομιλίες Ουάσινγκτον – Τεχεράνης.

Το Ιράν εξετάζει το ενδεχόμενο επιβολής «τελών» για τη διέλευση από το Στενό, κάτι που δεν ίσχυε πριν από τον πόλεμο, ενώ οι ΗΠΑ είναι αντίθετες σε αυτό, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για «διεθνή θαλάσσια οδό», αν και τα ύδατα του στενού συνορεύουν με τις ιρανικές ακτές και αυτές του Ομάν.

«Η μόνη εξουσιοδοτημένη διαδρομή για διέλευση από το Στενό του Ορμούζ είναι αυτή που έχει ανακοινωθεί από την Ισλαμική Δημοκρατία του Ιράν», ανέφεραν οι Φρουροί της Επανάστασης. Οποιαδήποτε διέλευση χωρίς την άδεια του Ιράν θεωρείται «απαράδεκτη και επικίνδυνη» και θα ληφθούν «τα κατάλληλα μέτρα», τόνισαν σε ανακοίνωσή τους, στην οποία καταγγέλλουν «την ανακοίνωση από κάποιες αρχές μια νέας θαλάσσιας διαδρομής».

Το Ορμούζ είναι μια στενή πλωτή οδός, μήκους περίπου 30 χιλιομέτρων, που χωρίζει το Ιράν και το Ομάν. Οι μόνες διελεύσεις που επιτρέπονται από το Ιράν είναι μέσω ενός διαδρόμου που εκτείνεται κατά μήκος των ακτών του.

Το πρωτόκολλο συμφωνίας το οποίο υπέγραψαν Τεχεράνη και Ουάσινγκτον για τον τερματισμό του πολέμου προβλέπει τη διέλευση των εμπορικών πλοίων από το Στενό του Ορμούζ χωρίς τέλη «μόνο για 60 ημέρες». Το κείμενο προσθέτει ότι «η Ισλαμική Δημοκρατία του Ιράν θα λάβει μέτρα, στο μέτρο των δυνατοτήτων της, για να εγγυηθεί την ασφαλή διέλευση των εμπορικών πλοίων».

Την Τρίτη το Ιράν και το Ομάν ανακοίνωσαν ότι θα εξετάσουν το «ποσό» που θα μπορούσε να επιβάλλεται για τις υπηρεσίες που συνδέονται με τη διαχείριση του Στενού.

Από την πλευρά του ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο, που πραγματοποιεί περιοδεία στην περιοχή του Κόλπου, τόνισε την Τρίτη ότι η Ουάσινγκτον δεν θα δεχθεί την επιβολή διοδίων ή τελών στο Στενό του Ορμούζ.

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Βέλγιο: Ακυρώθηκε η αναπαράσταση της μάχης του Βατερλό λόγω του καύσωνα

H αναπαράσταση, αυτό το Σαββατοκύριακο, της μάχης του Βατερλό το

Μάχη με το χρόνο δίνουν τα σωστικά συνεργεία στη Βενεζουέλα – Τουλάχιστον 235 νεκροί και χιλιάδες τραυματίες

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται στη Βενεζουέλα, μεγάλη επιχείρηση έρευνας και διάσωσης μετά τους δύο ισχυρούς σεισμούς που

Βέλγιο: Ιστορικός καύσωνας με 40άρια, SMS – συναγερμό και «έμφραγμα» στις συγκοινωνίες – Έσβησαν τα κλιματιστικά στην Κομισιόν!

Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης βρίσκεται το Βέλγιο, καθώς ένα πρωτοφανές

Βενεζουέλα: Εφιάλτης με 50.000 αγνοούμενους από τον διπλό σεισμό – Τι είναι το φονικό φαινόμενο των «σεισμικών διδύμων»

Οι δύο κολοσσιαίοι και φονικοί σεισμοί που έπληξαν τη Βενεζουέλα

Ορμούζ: Το Ιράν επιμένει στο δικαίωμά του να ελέγχει τη ναυσιπλοΐα στα Στενά – Πιο αργές οι διελεύσεις τάνκερ μετά την επίθεση σε πλοίο

Το Ιράν επανέλαβε ότι έχει δικαιώματα στον έλεγχο της ναυσιπλοΐας