Πρωτοφανείς θερμοκρασίες για την εποχή βιώνει η Ελβετία, καθώς το τρέχον κύμα ζέστης οδήγησε στην κατάρριψη ενός μετεωρολογικού ρεκόρ που κρατούσε για σχεδόν οκτώ δεκαετίες. Η πόλη της Βασιλείας, στο βόρειο τμήμα της χώρας, βρέθηκε στο επίκεντρο του καύσωνα, με τον υδράργυρο να σκαρφαλώνει σήμερα στους 38 βαθμούς Κελσίου.
Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση από την εθνική μετεωρολογική υπηρεσία MétéoSuisse, είναι η πρώτη φορά στην ιστορία των ελβετικών καταγραφών που ξεπερνιέται το φράγμα των 37 βαθμών Κελσίου κατά τον μήνα Ιούνιο. Το προηγούμενο ιστορικό υψηλό για τον συγκεκριμένο μήνα είχε σημειωθεί το μακρινό 1947 στην ίδια ακριβώς περιοχή, κοντά στα σύνορα με τη Γαλλία και τη Γερμανία, όταν ο υδράργυρος είχε σταματήσει στους 36,9 βαθμούς Κελσίου. Η ακραία αυτή άνοδος της θερμοκρασίας επιβεβαιώθηκε σε συνολικά έξι διαφορετικούς μετεωρολογικούς σταθμούς στον ελβετικό βορρά.
Η χώρα, ακολουθώντας την τάση που επικρατεί σε ολόκληρη την ευρωπαϊκή ήπειρο, δοκιμάζεται σκληρά τις τελευταίες ημέρες, με τις Αρχές να έχουν θέσει τη μισή επικράτεια σε κατάσταση συναγερμού επιπέδου 4 στην πεντάβαθμη κλίμακα, γεγονός που μεταφράζεται σε μεγάλο κίνδυνο για τον πληθυσμό. Τα εντονότερα προβλήματα εντοπίζονται στις βόρειες και δυτικές περιοχές.
Οι ειδικοί εκτιμούν ότι η υποχώρηση του φαινομένου θα ξεκινήσει από την προσεχή Δευτέρα για τις περιοχές βόρεια των Άλπεων, ενώ στα νότια η θερμοκρασία αναμένεται να εξομαλυνθεί από την Τρίτη. Ωστόσο, η μετεωρολογική υπηρεσία προειδοποιεί ότι οι κάτοικοι θα πρέπει να επιδείξουν ιδιαίτερη προσοχή κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, το οποίο αποτελεί και το τελευταίο δύσκολο εμπόδιο πριν από τη σταδιακή εκτόνωση του καύσωνα.
Επιμέλεια: Συντακτική ομάδα

