Σοβαρές επιφυλάξεις για την ειλικρίνεια της αμερικανικής πλευράς εκφράζει η Τεχεράνη, κατηγορώντας την κυβέρνηση των ΗΠΑ για διφορούμενη στάση αμέσως μετά την επίτευξη της συμφωνίας για τον τερματισμό των πολεμικών εχθροπραξιών. Το ιρανικό υπουργείο Εξωτερικών υπογράμμισε ότι οι αλληλοσυγκρουόμενες τοποθετήσεις των αξιωματούχων από την Ουάσιγκτον το μόνο που καταφέρνουν είναι να βαθύνουν την καχυποψία και να φέρουν στη μνήμη παλαιότερες διπλωματικές δεσμεύσεις που δεν τηρήθηκαν ποτέ.
Ο εκπρόσωπος του ιρανικού διπλωματικού σώματος, Εσμαΐλ Μπαγαΐ, με δημόσια παρέμβασή του στην πλατφόρμα Χ, επεσήμανε ότι αυτές οι παλινδρομήσεις δεν πρόκειται να κάμψουν την εδραιωμένη δυσπιστία της χώρας του. Συμπλήρωσε, μάλιστα, ότι το Ιράν προσήλθε στις διαπραγματεύσεις με ειλικρινή διάθεση, όμως η κοινωνία και η ηγεσία της χώρας γνωρίζουν καλά ότι η εχθρότητα δεν εξαλείφεται αυτόματα με μια υπογραφή.
Σύμφωνα με τον κ. Μπαγαΐ, η Τεχεράνη θα συνεχίσει να κινείται με απόλυτη προσοχή, έχοντας ως οδηγό τα διδάγματα των τελευταίων πέντε δεκαετιών και κυρίως τα όσα δραματικά εκτυλίχθηκαν τον τελευταίο ενάμιση χρόνο. Κατέληξε δε με μια σαφή προειδοποίηση, τονίζοντας ότι και τα δύο κράτη πρέπει να εφαρμόσουν πιστά τα συμφωνηθέντα, μένοντας μακριά από αυθαίρετες ερμηνείες που αλλοιώνουν το ξεκάθαρο πνεύμα και το επίσημο κείμενο του μνημονίου.
Επιμέλεια: Συντακτική ομάδα


