«Ξεπάγωμα» τριετιών: Πόσο θα αυξηθούν οι μισθοί, ποιους αφορά – Αναλυτικά παραδείγματα

17 Σεπτεμβρίου 2023, 10:13
Χρόνος ανάγνωσης 5 λεπτά

Το «ξεπάγωμα» των τριετιών από την 1η Ιανουαρίου 2024 και κάθε επιδόματος προϋπηρεσίας, που βρισκόταν σε αναστολή από το 2012, ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στην χθεσινή του ομιλία από το βήμα της 87ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ).

Σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, το πεδίο εφαρμογής αφορά όλους τους εργαζόμενους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα.

Συγκεκριμένα, ανοίγει η προσμέτρηση από 1/1/2024 και αφορά όλων των ειδών τις προσαυξήσεις της προϋπηρεσίας, δηλαδή τριετίες στον κατώτατο ή 3ετίες, 5ετίες ή άλλες κλίμακες, που ορίζονται σε ενεργές συλλογικές συμβάσεις.

Υπενθυμίζεται ότι, με την ΠΥΣ 6/2012, είχαν ανασταλεί, άρα, δεν «έτρεχαν» και δεν υπήρχε υποχρέωση καταβολής, μέχρι η ανεργία να πέσει κάτω του 10%.

Όμως, από την 1η Ιανουαρίου 2024:

Α. Για όσους εισήλθαν στην αγορά εργασίας, μετά τις 14/2/2012, θα αρχίσουν να χτίζουν το δικαίωμα επιδόματος για πρώτη φορά.

Επομένως, ένας εργαζόμενος που σήμερα αμείβεται με τον κατώτατο μισθό, από 1/1/2024, θα «τρέχει» ο χρόνος του και θα δικαιούται αναλόγως την προϋπηρεσία του 10% ανά τριετία.

Δηλαδή, 780 ευρώ από 0 ως 3 έτη, 858 ευρώ από 3 έως 6 έτη, 936 ευρώ από 6 έως 9 έτη, 1.014 ευρώ με πάνω από 9 έτη.

Β. Γι’ αυτούς που είχαν προσληφθεί, πριν από τις 14/2/2012:

1) Εργαζόμενος με πρόσληψη προ του 2012 και προϋπηρεσία 2 χρόνων: Το δικαίωμα ωρίμανσης της 1ης τριετίας ενεργοποιείται 1/1/2024 και καθίσταται πληρωτέο με τη συμπλήρωση τριετίας την 1η/1/2025, με αύξηση 10% επί του τότε ισχύοντος βασικού μισθού (π.χ. με σημερινές τιμές 780+780×0,1=858 ευρώ).

2) Εργαζόμενος με πρόσληψη προ του 2012 και προϋπηρεσία 5 χρόνων: Το δικαίωμα ωρίμανσης της 2ης τριετίας ενεργοποιείται 1/1/2024 και καθίσταται πληρωτέο με τη συμπλήρωση εξαετίας την 1η/1/2025, με αύξηση 20% επί του τότε ισχύοντος βασικού μισθού (π.χ. με σημερινές τιμές 780+780×0,2=936 ευρώ).

3) Εργαζόμενος με πρόσληψη προ του 2012 και προϋπηρεσία 8 χρόνων: Το δικαίωμα ωρίμανσης της 1ης τριετίας ενεργοποιείται 1/1/2024 και καθίσταται πληρωτέο με τη συμπλήρωση εννιαετίας την 1η/1/2025, με αύξηση 30% επί του τότε ισχύοντος βασικού μισθού (π.χ. με σημερινές τιμές 780+780×0,3=1.014 ευρώ).

Σε περίπτωση συλλογικών συμβάσεων, τα ανωτέρω όρια προσαρμόζονται ανάλογα με τον ισχύοντα σε επίπεδο βασικού μισθού και κλίμακας προσαυξήσεων.

Σε περίπτωση που οι εργαζόμενοι έχουν ήδη δει αυξήσεις στους μισθούς ενδιαμέσως από το 2012 έως το 2023 και υπερβαίνουν τα σημερινά ισχύοντα είτε στον κατώτατο είτε σε αυτά που ορίζονται στις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας (ΣΣΕ), τότε συμψηφίζονται με τα καταβαλλόμενα.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία του Πληροφοριακού Συστήματος «ΕΡΓΑΝΗ», ο μέσος μισθός στη χώρα μας είναι 1.190 ευρώ, δηλαδή 52% πάνω από τον κατώτατο.

Επίσης, το διάστημα μεταξύ 14/2/2012 έως 31/12/2023 δεν θα υπάρχει αξίωση για αναδρομικές αναζητήσεις διαφορών.

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Πετρέλαιο θέρμανσης: Κάτω από 1,70 ευρώ το λίτρο η τιμή με τη διπλή επιδότηση

Σημαντική αποκλιμάκωση στην τιμή του πετρελαίου θέρμανσης αναμένεται από τις

ΑΑΔΕ: Ο ΚΑΕΚ συμπληρώνεται αυτόματα στο Ε9 μέσω myPROPERTY

Ακόμη πιο απλή γίνεται η διαδικασία ενημέρωσης του Ε9 μετά

Χρηματοδότηση 8,5 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση ζημιών σε μνημεία σε Άγιο Όρος, Θεσπρωτία και Ιωάννινα που επλήγησαν από σεισμούς

Με απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκου

ΕΛΓΑ: Παράταση έως 30 Οκτωβρίου 2026 για την εξόφληση της Ειδικής Ασφαλιστικής Εισφοράς έτους 2025

Ο ΕΛ.Γ.Α. ενημερώνει σήμερα με γραπτό μήνυμα sms, τους ασφαλισμένους

Γ. Στουρνάρας: «Success story» η πορεία της Ελλάδας, προς νέο ρεκόρ στον τουρισμό το 2026

Η Ελλάδα αναπτύσσεται με ρυθμό περίπου 2%, σχεδόν διπλάσιο από