Συλλογική αγωγή της ΕΚΠΟΙΖΩ κατά της Εθνικής Τράπεζας για τη μονομερή τροποποίηση καταθετικών λογαριασμών και επιβολή αδικαιολόγητων χρεώσεων

18 Νοεμβρίου 2025, 14:15
Χρόνος ανάγνωσης 7 λεπτά

Αντιπροσωπευτική αγωγή (συλλογική αγωγή) κατά της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών κατέθεσε η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ).

Όπως ανακοίνωσε η ΕΚΠΟΙΖΩ, η αγωγή αφορά στη μονομερή μετατροπή των τραπεζικών λογαριασμών «απλού ταμιευτήριου/απλού τρεχούμενου», για τους οποίους δεν επιτρεπόταν καμία χρέωση, σε «λογαριασμό προνομίων», για τον οποίο προβλέπεται μηνιαία χρέωση 0,80 ευρώ.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι η Εθνική Τράπεζα απέστειλε επιστολή στους καταθέτες-κάτοχους των παραπάνω λογαριασμών, με την οποία τους ενημέρωνε ότι από τις 28/08/2025 θα μετέτρεπε αυτομάτως τους λογαριασμούς απλού ταμιευτηρίου που διατηρούσαν σε λογαριασμούς προνομίων, εκτός αν οι καταναλωτές δήλωναν την αντίθεσή τους για την εν λόγω μετατροπή στο διάστημα των δύο μηνών που μεσολαβούσε από την αποστολή της επιστολής. Επιπλέον, ενημέρωνε τους καταναλωτές ότι στον νέο λογαριασμό θα είχαν το προνόμιο να κάνουν χρήση ορισμένων υπηρεσιών, η χρέωση, ωστόσο, θα ήταν ανεξάρτητη από τη χρήση τους. Σημειώνεται, επίσης, ότι ορισμένα από τα δήθεν προνόμια αφορούν σε υπηρεσίες που ήδη παρέχονται δωρεάν από 20/01/2025.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ τονίζει ότι, έπειτα από καταγγελίες καταναλωτών και διερεύνηση του θέματος, ζήτησε από την Εθνική Τράπεζα να ανακαλέσει άμεσα τη συγκεκριμένη παράνομη πρακτική και να απέχει από κάθε ενέργεια που επιβαρύνει αδικαιολόγητα τους καταθετικούς λογαριασμούς. Η απάντηση της Εθνικής Τράπεζας ήταν προσχηματική και δεν ανταποκρίθηκε στο αίτημα της Ένωσης για ανάκληση της παράνομης πρακτικής της.

Τι προβλέπει η νομοθεσία

Όπως εκθέτει η ΕΚΠΟΙΖΩ στην αγωγή της, με βάση τη νομοθεσία, η τράπεζα δεν έχει το δικαίωμα, ακολουθώντας την παραπάνω διαδικασία, να προβαίνει σε αλλαγή των συμβάσεων των καταναλωτών. Δεν επιτρέπεται να θέτει μονομερώς προθεσμίες και να εκλαμβάνει τη σιωπή του καταναλωτή στη μονομερή συμπεριφορά της ως αποδοχή τέτοιων μεταβολών. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, μάλιστα, η Τράπεζα δεν επικαλέστηκε ούτε καν την ύπαρξη σχετικού όρου που να της δίνει το δικαίωμα να αλλάζει κατ’ αυτόν τον τρόπο τη σύμβαση. Άλλωστε και όροι που θα προέβλεπαν μία τέτοια δυνατότητα είναι, και έχουν κριθεί, ως καταχρηστικοί.

Τέλος, επισημαίνεται ότι η Ένωση, με την αντιπροσωπευτική αγωγή ζητάει να υποχρεωθεί η Εθνική Τράπεζα να σταματήσει την παραπάνω παράνομη συμπεριφορά της, να παύσει, δηλαδή, να επιβάλει τη μηνιαία χρέωση των 0,80 ευρώ στους καταναλωτές που διατηρούν σε αυτήν καταθετικούς λογαριασμούς «Απλού Ταμιευτηρίου» ή «Απλού Τρεχούμενου», καθώς η παραπάνω μετατροπή των συμβάσεων είναι παράνομη και καταχρηστική, η δε απόφαση που θα εκδοθεί να ισχύσει άμεσα.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ αιτείται, ακόμη, να επιβληθεί στην Τράπεζα αστική κύρωση (χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης) ύψους 130.000 ευρώ.

Σημειώνεται ότι η εκδίκαση της αγωγής έχει οριστεί για τις 3/12/2025.

Παράλληλα, η Ένωση δηλώνει ότι επιφυλάσσεται και για αποζημιωτική αντιπροσωπευτική αγωγή, σε περίπτωση που η Τράπεζα δεν επιστρέψει τις αδικαιολόγητες χρεώσεις στους καταναλωτές.

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

ΟΠΕΚΕΠΕ: Ένοχοι οι 57 από τους 58 κατηγορούμενους Κρητικούς αγρότες για παράνομες επιδοτήσεις – Δήλωναν εκτάσεις στην Καστοριά

Ένοχοι κρίθηκαν από το τριμελές πλημμελειοδικείο οι 57 από τους

Δίκη ΟΠΕΚΕΠΕ: Απολογήθηκαν οι Δημήτρης Μελάς και Αθανασία Ρέππα – «Επιχειρήθηκε δολοφονία χαρακτήρα σε βάρος μου» λέει ο πρώην πρόεδρος του Οργανισμού

Αρνούμενοι τις κατηγορίες που τους αποδίδονται, απολογήθηκαν ενώπιον του τριμελούς

Θεσσαλονίκη: Ελεύθερη υπό όρους η 29χρονη που τραυμάτισε με μαχαίρι τον σύντροφο της

Ελεύθερη με περιοριστικούς όρους αφέθηκε, μετά την απολογία της στον

Άδωνις Γεωργιάδης: «Ομόφωνα ΑΘΩΟΙ ο Σταμάτης Πουλής και η σύζυγός του – Οι ιστορίες Πολάκη για το ΚΕΕΛΠΝΟ τελείωσαν δικαστικά με την συντριπτική του ήττα»

Ο Άδωνις Γεωργιάδης έκανε αναφορά στη νέα πανηγυρική δικαίωση του

Θεσσαλονίκη: Καταδίκη τριών σωφρονιστικών υπαλλήλων με φόντο επισκεπτήριο, εν μέσω κορονοϊού, στις φυλακές Νιγρίτας

Τρεις σωφρονιστικοί υπάλληλοι καταδικάστηκαν σε ποινές φυλάκισης 3 και 4