Πώς ο ΕΦΚΑ θα πάψει να είναι ο πιο προβληματικός οργανισμός εξηγεί ο Χατζηδάκης

            Ο Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας στο 27ο Απολογιστικό Καταστατικό Συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Εργαζομένων ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, έστειλε το μήνυμα ότι «το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και οι υπάλληλοι του ΕΦΚΑ έχουμε μια κοινή υποχρέωση: να κάνουμε καλύτερο τον Οργανισμό και καλύτερη την εξυπηρέτηση των πολιτών». Όπως επισήμανε, για να διευκολυνθεί η προσπάθεια αυτή, αλλά και να γίνει καλύτερη η καθημερινότητα των υπαλλήλων έχουν υιοθετηθεί από την Κυβέρνηση 5 διαφορετικά μέτρα τους τελευταίους μήνες. Ο κ. Χατζηδάκης, αφού παρουσίασε τα μέτρα αυτά, σημείωσε ότι θα έρθει μία συνολική νομοθετική παρέμβαση για τον ΕΦΚΑ, που θα τον μετατρέψει σε έναν σύγχρονο, περισσότερο αποτελεσματικό και λιγότερο γραφειοκρατικό Οργανισμό.


            Κατά την τοποθέτησή του, ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εξήγησε πως ο ΕΦΚΑ είναι μετρημένα ο πιο προβληματικός Οργανισμός του Δημοσίου. «Είναι ενδεικτικό ότι στην επίσημη έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη του 2020 οι βάσιμες αναφορές που αφορούν στον ΕΦΚΑ, από τους πολίτες, είναι το 48% του συνόλου των αναφορών!» (για ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ, Οργανισμούς τους ευρύτερου Δημόσιου Τομέα και Ανεξάρτητες Αρχές), ανέφερε.

            Ωστόσο, εδώ και αρκετούς μήνες έχουν γίνει κινήσεις που είναι τόσο προς την κατεύθυνση του εκσυγχρονισμού του ΕΦΚΑ, όσο και προς όφελος των ίδιων των υπαλλήλων. Ο κ. Χατζηδάκης απαρίθμησε τα μέτρα που ελήφθησαν:

– Ο Ενιαίος Αριθμός Εξυπηρέτησης 1555. Είναι μια κίνηση που δεν κάνει μόνο καλύτερη την καθημερινότητα των πολιτών, αλλά διευκολύνει και τους υπαλλήλους, ώστε να κάνουν καλύτερα τη δουλειά τους, οργανώνοντας με έναν καλύτερο και διαφορετικό τρόπο την επικοινωνία με τους πολίτες.

– Η μονιμοποίηση των ηλεκτρονικών ραντεβού. Ήδη έχουν γίνει 750.000 τέτοια ραντεβού και η επαφή με τους πολίτες σε αυτό το επίπεδο έχει γίνει καλύτερη και για τους πολίτες και για τους υπαλλήλους.


– Η προμήθεια 3.000 ηλεκτρονικών υπολογιστών και η πρόσθεση άλλων 3.000 σε μερικούς μήνες.


– Θεσπίστηκαν bonus τόσο για τους υπαλλήλους που αμείβονται περισσότερο αν βγάζουν περισσότερες συντάξεις, όσο πλέον και για τους υπαλλήλους που είναι στο υποστηρικτικό γραφείο του τηλεφωνικού κέντρου.

– Η εισαγωγή του μέτρου για τους πιστοποιημένους δικηγόρους και λογιστές, που επιλέγονται με αυστηρά κριτήρια, με εξετάσεις σοβαρές και αντικειμενικές, έγιναν με σκοπό να βοηθηθούν οι πολίτες ώστε να πάρουν μια ώρα αρχύτερα τη σύνταξή τους. Αυτό βοηθά τους πολίτες, αλλά βοηθά και τους υπαλλήλους, καθώς αφαιρεί ένα τμήμα από τον όγκο της δουλειάς.

            Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων δεν μένει μόνο σε αυτές τις παρεμβάσεις και όπως ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης «σύντομα θα παρουσιάσουμε ένα νομοσχέδιο το οποίο θα επιχειρεί να κάνει τον ΕΦΚΑ λιγότερο γραφειοκρατικό, περισσότερο σύγχρονο, περισσότερο αποτελεσματικό», Σημείωσε δε ότι “με απτά παραδείγματα δείχνουμε πώς στεκόμαστε δίπλα σας και προσπαθούμε με ένα ρεαλιστικό και σύγχρονο τρόπο να κάνουμε τον Οργανισμό πιο σύγχρονο και την καθημερινότητά σας καλύτερη. Θέλω να υπολογίζετε ότι με αυτό τον τρόπο θα κινηθούμε κι από εδώ και πέρα. Δεν είμαι της σχολής της κολακείας απέναντι σε κανέναν. Αλλά είμαι βέβαιος είμαστε από την ίδια πλευρά του λόφου, ώστε να κάνουμε καλύτερο τον ΕΦΚΑ και καλύτερη την εξυπηρέτηση των πολιτών. Και προσπαθούμε να το κάνουμε μέσα από πρακτικές που έχουν δοκιμαστεί σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και τις οποίες θέλουμε να μεταφέρουμε κι εδώ», κατέληξε ο υπουργός Εργασίας. 

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *