Τέλος εποχής για το πρακτικότερο μοντέλο της Mini.
Η βρετανική εταιρεία είχε προαναγγείλει το τέλος του, τον περασμένο Μάρτιο, όταν παρουσίασε τη συλλεκτική του έκδοση (σε μόλις 1.969 αντίτυπα), Final Edition.
Το τελευταίο Clubman κατασκευάστηκε στο εργοστάσιο της Οξφόρδης, με τους εργαζόμενους να χαιρετούν οριστικά τη συγκεκριμένη ιδιαίτερη εκδοχή του μοντέλου, καθώς δε θα υπάρξει άμεσος αντικαταστάτης. Χαρακτηριστικό του Clubman ήταν η διπλή πόρτα του χώρου αποσκευών, η οποία άνοιγε όπως ένα βιβλίο.
Για την ιστορία να πούμε ότι το Clubman αναβίωσε το 2007, ενώ η δεύτερη γενιά του έκανε πρεμιέρα το 2014. Το σύγχρονο Clubman σημείωσε 550.000 πωλήσεις, αν όμως συνυπολογίσουμε και τον πρόγονό του, ο οποίος γεννήθηκε το 1969, η συνολική παραγωγή του, εντός 55 ετών, ξεπερνά τα 1,1 εκατομμύρια οχήματα, τα οποία έχουν κυκλοφορήσει σε περισσότερες από 50 χώρες του κόσμου.
Διάδοχος του Clubman θα χριστεί το αμιγώς ηλεκτροκίνητο crossover Aceman, το οποίο θα κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στις 24 Απριλίου και θα είναι μια πεντάθυρη παραλλαγή του ηλεκτρικού τρίθυρου Cooper.
To Aceman θα παράγεται αρχικά στην Κίνα από την Spotlight Automotive, μια κοινοπραξία 50:50 ανάμεσα στο BMW Group και στην Great Wall Motor, ενώ το 2026 θα συναρμολογείται και στο εργοστάσιο της Οξφόρδης. Όπως έχει ανακοινώσει η Mini, από το 2030 σκοπεύει να διαθέτει στη γκάμα της μόνο αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα.