Ενεργειακός κόμβος η Ελλάδα μέσω των διασυνοριακών διασυνδέσεων

15 Φεβρουαρίου 2024, 10:56
Χρόνος ανάγνωσης 5 λεπτά

Την ανάπτυξη των διασυνοριακών διασυνδέσεων που καθιστούν την Ελλάδα ενεργειακό κόμβο για την περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, αλλά και την ενίσχυση του ηλεκτρικού δικτύου που εξυπηρετεί την ακόμα ταχύτερη διείσδυση των ΑΠΕ, επισήμανε η υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου, κατά την παρέμβασή της στην υπουργική διάσκεψη του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (ΔΟΕ) που πραγματοποιήθηκε στις 13 και 14 Φεβρουαρίου, στο Παρίσι.

Η διάσκεψη πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή των αρμόδιων υπουργών των κρατών – μελών του Οργανισμού και πολλών εκπροσώπων της βιομηχανίας, παρουσία της προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν και του Τζον Κέρι, ειδικού απεσταλμένου του Αμερικανού Προέδρου, για το Κλίμα.

Η κα Σδούκου μεταξύ άλλων τόνισε ότι σε τέσσερα μόλις έτη η Ελλάδα διπλασίασε την εγκατεστημένη ισχύ σταθμών ΑΠΕ στην Ελλάδα (που υπερβαίνει πλέον τα 12 GW) με το μερίδιό τους στην παραγωγή ηλεκτρισμού να ανέρχεται σε 50%, ενώ στόχος για το 2030 είναι να φθάσει το 80%.

Αναφέρθηκε επίσης στη σημασία της δημιουργίας και ανάπτυξης νέων αγορών, όπως τα Υπεράκτια Αιολικά Πάρκα, το οικοσύστημα δέσμευσης και υπόγειας αποθήκευσης CO2 (CCUS) και η παραγωγή πράσινου υδρογόνου.

Η υφυπουργός υπογράμμισε ότι ο χρόνος αδειοδότησης έργων ΑΠΕ στην Ελλάδα έχει μειωθεί, δραστικά, σε σχέση με το παρελθόν, ενώ εφαρμόζεται ένα διαφανές σύστημα δημοπρασιών, όχι μόνο για τις ΑΠΕ, αλλά και για τις μονάδες αποθήκευσης. Επισήμανε ότι η Ελλάδα δρομολογεί αποφασιστικά την απολιγνιτοποίηση, με ορίζοντα πριν το τέλος της δεκαετίας, διασφαλίζοντας παράλληλα τη δίκαιη αναπτυξιακή μετάβαση των λιγνιτικών περιοχών, αφού όπως τόνισε, σκοπός είναι να καταστούν οι περιοχές αυτές κόμβοι πράσινης ενέργειας και βιομηχανίας.

Εξήρε τον σημαντικό ρόλο του ΔΟΕ στην αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης και στην καθοδήγηση των κυβερνήσεων στην πορεία προς την κλιματική ουδετερότητα.

Η Διάσκεψη συνέπεσε με τον εορτασμό για τα 50 χρόνια από τη δημιουργία του ΔΟΕ, μετά την πετρελαϊκή κρίση του 1973 και σηματοδότησε την αλλαγή της μορφής της αποστολής του, καθώς πλέον, λόγω της κλιματικής κρίσης, εστιάζει στην ενεργειακή ασφάλεια, μέσω της μετάβασης προς καθαρές πηγές ενέργειας, με έμφαση στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) και στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης.

 

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Α. Σιάμισιης: στην επόμενη γενική συνέλευση τα αποτελέσματα της γεώτρησης στο «μπλοκ 2»

Αν πάνε όλα καλά, στην επόμενη γενική συνέλευση των μετόχων

Κάθετος διάδρομος: Ενδιαφέρον για εξαγωγές φυσικού αερίου σε έξι χώρες της ΝΑ Ευρώπης

Διεργασίες για προμήθεια φυσικού αερίου μέσω Ελλάδας με μακροπρόθεσμες συμφωνίες

Μάνος Μανουσάκης: Αλλάζει πίστα ο ΑΔΜΗΕ μετά την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου

Στην ολοκλήρωση της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου του ΑΔΜΗΕ, ύψους 1

Ενεργοποιήθηκε το δίκτυο διανομής φυσικού αερίου στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας

Στην ενεργοποίηση του δικτύου διανομής φυσικού αερίου στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας

Επαφές Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου στις ΗΠΑ για την ενεργειακή πολιτική στην Ανατολική Μεσόγειο

Σειρά συναντήσεων και συζητήσεων για την ενεργειακή πολιτική στην Ανατολική