Toyota Prius: Αποκλειστικά Plug-in Hybrid για την Ευρώπη

Στα χνάρια των διάσημων προκατόχων του με μια διαφορετική πρόκληση, το νέο Prius αποτελεί το παγκόσμιο μοντέλο αναφοράς στην υβριδική τεχνολογία και λειτουργεί, πλέον, ως «γέφυρα» μεταξύ θερμικής τεχνολογίας και ηλεκτροκίνησης.


Από τότε που έκανε ντεμπούτο στην αγορά το πρώτο Prius, το 1997, η Toyota έχει πουλήσει περισσότερα από 23 εκατομμύρια κομμάτια σε όλο τον κόσμο.

Περισσότερα από 5 εκατομμύρια από αυτά είναι Prius και Prius Plug-in Hybrid.

Το νέο Prius, παρέχει τη δυνατότητα αυτονομίας μόνο με ηλεκτροκινητήρα έως και 86 χλμ καθόσον η μπαταρία των 13,6 kWh το επιτρέπει αυτό στις περισσότερες καθημερινές διαδρομές.

Για μεγαλύτερες αποστάσεις ή όταν η φόρτιση δεν είναι εύκολη, το Plug-in Hybrid σύστημα νέας γενιάς της Toyota έχει συνδυαστική λειτουργία βενζίνης/ηλεκτρικής ενέργειας με βελτιωμένη απόδοση με CO2  WLTP 11 γρ/χλμ -τη χαμηλότερη από ποτέ για Prius.


Για μεγαλύτερες αποστάσεις ή όταν η φόρτιση δεν είναι εύκολη, το Plug-in Hybrid σύστημα νέας γενιάς της Toyota έχει συνδυαστική λειτουργία βενζίνης/ηλεκτρικής ενέργειας με βελτιωμένη απόδοση με CO2  WLTP 11 γρ/χλμ -τη χαμηλότερη από ποτέ για Prius.


Συγκεκριμένα, το υβριδικό σύστημα παρέχει περισσότερη ισχύ και μεγαλύτερη απόδοση. Ο κινητήρας TNGA 2,0 λίτρων αποδίδει 152 ίππους και συνδυάζει ένα νέο σύστημα μπροστά με κιβώτιο ταχυτήτων/διαφορικό 163 ίππων, ενισχύοντας τη συνολική ισχύ του συστήματος έως τους 223 ίππους.

Σε σύγκριση με τους 122 ίππους της προηγούμενης γενιάς σε Plug-in Hybrid διαμόρφωση, η αυξημένη απόδοση εξασφαλίζει ισχυρότερη και πιο άμεση επιτάχυνση.

Οφείλουμε να παραδεχτούμε πως αν και το Prius είχε πάντα μια ξεχωριστή εμφάνιση, η τελευταία γενιά είναι πολύ πιο κομψή.

Μοιάζει με κουπέ με χαμηλωμένο το συνολικό ύψος κατά 50 χλστ, «τραβώντας» την κορυφή της οροφής προς τα πίσω και υιοθετώντας ελαστικά μεγαλύτερης διαμέτρου, έως και 19 ίντσες.


Η σχεδίαση αυτή επιτυγχάνεται με το 50 χλστ μεγαλύτερο μεταξόνιο σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά. Ταυτόχρονα, το συνολικό μήκος μειώθηκε κατά 46 χλστ.

Η πίσω όψη τονίζεται από ένα τρισδιάστατο γραμμικό στοιχείο φωτισμού που δίνει έμφαση στην προοδευτική σχεδίαση και εστιάζει την προσοχή στο τολμηρό λογότυπο Prius.

Όσον αφορά το εσωτερικό, οι Ιάπωνες μας μιλάνε για μια ευρύχωρη καμπίνα με στόχο την άνεση και την πρακτικότητα, με πολύ ποιοτικά υλικά και συναρμογή, καθώς και πλήρη εξοπλισμό.

Νέος ο πίνακας οργάνων που δίνει προτεραιότητα στην καθαρή διάταξη για ελάχιστη απόσπαση από τη ματιά του οδηγού στο δρόμο.

Συνδυάζει μια διακριτική, χαμηλότερη κεντρική οθόνη για πρόσβαση στο πιο πρόσφατο σύστημα πολυμέσων της Toyota που βασίζεται σε cloud, ενώ λεπτά είναι τα χειριστήρια κλιματισμού.

Να σημειωθεί πως η απόδοση του υβριδικού συστήματος έχει βελτιωθεί μέσω αυξημένης χωρητικότητας μπαταρίας, από 8,8 kWh σε 13,6 kWh. Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα, παρέχοντας 50% μεγαλύτερη χωρητικότητα, αλλά χρησιμοποιώντας 30% λιγότερες κυψέλες, επιτρέποντας τη συντόμευση της μπαταρίας και την εγκατάσταση κάτω από το πίσω κάθισμα.

Η χρήση μπαταρίας μεγαλύτερης χωρητικότητας επιτρέπει επίσης την εισαγωγή του Regeneration Boost για ισχυρότερη επιβράδυνση και μεγαλύτερη ανάκτηση ενέργειας.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ένα από τα τρία διαφορετικά προγράμματα αναγέννησης – αργό, μεσαίο και δυνατό – για πιο ξεκούραστη οδήγηση, με έως και 80% περίπου της επιβράδυνσης να επιτυγχάνεται χωρίς να χρειάζεται να πατήσει το πεντάλ του φρένου.

Όταν είναι σταθμευμένος, ένας ενσωματωμένος φορτιστής 3,3 kW μπορεί να γεμίσει την μπαταρία από το τυπικό ηλεκτρικό δίκτυο 220 V από το μηδέν στο φουλ σε μόλις τέσσερις ώρες.

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *