Αυτό που φαινόταν αναπόφευκτο από την παρουσίασή του, στις αρχές του 2023, επιβεβαιώθηκε. Το νέο, 5θυρο, Suzuki Jimny δεν πρόκειται να κυκλοφορήσει στην Ευρώπη, τουλάχιστον ως επιβατικό όχημα.
Η εξέλιξη αυτή «ακολουθεί» τα δεδομένα που υπάρχουν για την 3θυρη έκδοση του Jimny, η οποία πωλείται στην Ευρώπη μόνο ως επαγγελματικό όχημα. Ο λόγος δεν είναι άλλος από τις εκπομπές ρύπων του αμιγώς θερμικού κινητήρα K15B 1,5 L των 105 PS και 134 Nm με τον οποίο εφοδιάζεται – 154 gr/km για το χειροκίνητο και 170 gr/km για το αυτόματο.
Μπορεί οι αριθμοί να μη φαντάζουν υπερβολικά υψηλοί, ωστόσο ξεφεύγουν αρκετά από το μέσο όρο των 95 gr/km που πρέπει να έχει συνολικά η γκάμα κάθε brand στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Γι’ αυτό το λόγο η Suzuki ελαχιστοποίησε την πώληση diesel μοντέλων της στη Γηραιά Ήπειρο πριν από μερικά χρόνια, ενώ ταυτόχρονα παρουσίασε περισσότερα μοντέλα με ήπια υβριδική τεχνολογία.
Εκτός από την Ινδία, στην οποία κατασκευάζεται, το 5θυρο Jimny αναμένεται να κυκλοφορήσει στη Λατινική Αμερική, τη Νότια Αφρική και σε όσες άλλες αφρικανικές και ασιατικές χώρες μπορεί να «εναρμονιστεί» με τα πρότυπα εκπομπών ρύπων.
Άλλωστε, ήδη στην Ινδία η Maruti Suzuki, θυγατρική της μητρικής εταιρείας, έχει πάνω από 30.000 προπαραγγελίες για την 5θυρη έκδοση, αν και ακόμα δεν έχει γίνει επίσημα γνωστή η τιμή της.
Πάντως, οι λάτρεις του Jimny μπορούν να κάνουν υπομονή λίγα χρόνια, καθώς η παγκόσμια στρατηγική ανάπτυξης της Suzuki μέχρι το 2030, που έγινε γνωστή στα τέλη του περασμένου Ιανουαρίου, προβλέπει την παρουσίαση 5 ηλεκτρικών μοντέλων στην Ευρώπη, ανάμεσα στα οποία θα είναι και το Jimny.