Η KTM βρίσκεται σε κρίσιμο σταυροδρόμι και κρατά επιφυλάξεις για το μέλλον της στο MotoGP, με το κόστος και τις αλλαγές να κρίνουν τις αποφάσεις της.
Η KTM έχει δεσμευτεί να παραμείνει στο MotoGP τουλάχιστον έως το τέλος του 2026, ωστόσο η συνέχεια παραμένει αβέβαιη. Ο CEO της εταιρείας, Γκότφριντ Νοϊμάιστερ, μιλώντας σε αυστριακά μέσα ενημέρωσης, ξεκαθάρισε ότι η συμμετοχή της KTM στο παγκόσμιο πρωτάθλημα θα κριθεί από τις οικονομικές δυνατότητες και τις συνθήκες που θα διαμορφωθούν με την επικείμενη είσοδο της Liberty Media ως νέου promoter.
«Υπάρχουν συμβόλαια που θα τιμήσουμε. Είμαστε φίλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού και προσωπικά πιστεύω ότι η είσοδος της Liberty Media θα φέρει πολλές αλλαγές στο MotoGP», ανέφερε ο Νοϊμάιστερ. Το ενδιαφέρον είναι ότι η νέα ιδιοκτήτρια των εμπορικών δικαιωμάτων αναμένεται να ακολουθήσει παρόμοια στρατηγική με αυτή που εφάρμοσε στη Formula 1, ανοίγοντας νέες αγορές, ιδίως στις Ηνωμένες Πολιτείες, που είναι ένας κομβικός προορισμός για την KTM.
Το ζήτημα παραμονής της KTM στο MotoGP μετά το 2026 παραμένει ανοιχτό. Οι τεχνικές προδιαγραφές αλλάζουν δραστικά το 2027, με τους κινητήρες να περιορίζονται στα 850cc και το κόστος συμμετοχής να βρίσκεται στο μικροσκόπιο. «Θα πρέπει να αξιολογήσουμε αν μπορούμε να το αντέξουμε οικονομικά. Η απόφαση να αποχωρήσουμε δεν μπορεί να παρθεί ελαφρά τη καρδία. Πρέπει να δούμε πώς θα είναι το νέο concept, ποιο θα είναι το κόστος και αν θα υπάρξει πλαφόν στους προϋπολογισμούς», δήλωσε ο Νοϊμάιστερ.
Από την άλλη, ο υπεύθυνος αγωνιστικών δραστηριοτήτων της KTM, Πιτ Μπάιρερ, τόνισε ότι δεν υπάρχουν σκέψεις περιορισμού της παρουσίας της KTM στο grid ούτε η δορυφορική ομάδα Tech3 έχει σχέδια αλλαγής κατασκευαστή: «Έχουμε συμβόλαιο με τέσσερις αναβάτες και συνεργασία με την Tech3 για έναν ακόμη χρόνο. Δεν υπάρχει σκέψη να μειώσουμε τη συμμετοχή μας. Το βλέμμα μας είναι στραμμένο στο παρόν και στη σταθεροποίηση».
Η αβεβαιότητα για το μέλλον της KTM συμπίπτει με μια περίοδο μεγάλων αλλαγών στο MotoGP. Με τη Liberty Media να προετοιμάζεται να αναλάβει, τις νέες τεχνικές προδιαγραφές να πλησιάζουν και τη συζήτηση για οικονομικό έλεγχο να φουντώνει, τα επόμενα χρόνια θα κρίνουν ποιοι κατασκευαστές θα παραμείνουν και ποιοι ίσως αποχωρήσουν από το σπορ.
