Renault Clio: Τα συστήματα ασφαλείας

Μια «αόρατη ασπίδα» έχει δημιουργήσει η Renault γύρω από το ανανεωμένο Clio, καθώς εξοπλίζεται με συνολικά 20 προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης.


Αυτά χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες, οι οποίες είναι η στάθμευση, η οδήγηση και η ασφάλεια.

Οι ελιγμοί κατά τη διάρκεια του παρκαρίσματος, ακόμα και σε στενή θέση, γίνονται «παιχνιδάκι» με το ανανεωμένο Clio. Ο οδηγός έχει ορατότητα 360 μοιρών γύρω από το αυτοκίνητο, χάρη στις τέσσερις εξωτερικές κάμερες.

Το «παρών» δίνουν επίσης αισθητήρες στάθμευσης, ενσωματωμένοι στον πίσω, αλλά και στον εμπρός προφυλακτήρα, ευημερώντας τον οδηγό με ηχητικά σήματα και οπτικές ενδείξεις για την απόσταση.

Με τον ίδιο τρόπο αισθητήρες εντοπίζουν εμπόδια στις πλευρικές επιφάνειες του οχήματος. Επιπλέον στην κεντρική οθόνη αφής εμφανίζεται η εικόνα που καταγράφει η κάμερα οπισθοπορείας, όταν ο οδηγός βάζει όπισθεν.


Ειδική μνεία αξίζει στο σύστημα παρκαρίσματος hand free. Το ανανεωμένο Clio εντοπίζει μόνο του την κατάλληλη θέση και αναλαμβάνει να εκτελέσει όλες τις μανούβρες στο τιμόνι. Ο οδηγός του μόνο που έχει να κάνει είναι να ελέγχει την ταχύτητα.


Αιχμή του δόρατος στην κατηγορία αυτή αποτελεί το προσαρμοζόμενο cruise control, αυξομειώνοντας αυτόματα την απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα στον αυτοκινητόδρομο. Στο μποτιλιάρισμα, η λειτουργία stop&go ξεκινά και πάλι αυτόματα το αυτοκίνητο.

Ο περιοριστής ταχύτητας διασφαλίζει ότι δε θα υπερβείτε το όριο που έχετε ορίσει, ενώ το cruise control μπορεί να διατηρεί σταθερή την επιθυμητή ταχύτητα χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να έχει το πόδι του στο γκάζι.

Η προειδοποίηση απόστασης ενεργοποιεί μια οπτική και ηχητική προειδοποίηση όταν ο μπροστινός αισθητήρας αναγνωρίσει ότι η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα έχει μειωθεί επικίνδυνα.

Ευκολότερη εκκίνηση σε δρόμους με κλίση άνω των 3 μοιρών εξασφαλίζει το σύστημα που διατηρεί το φρένο ενεργοποιημένο για 2 δευτ. όταν ο οδηγός απομακρύνει το πόδι του μέχρι να προλάβει να το μεταφέρει στο γκάζι, ώστε το αυτοκίνητο να παραμείνει ακινητοποιημένο.


Η αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης προειδοποιεί και βοηθά τον οδηγό να αποφύγει τη σύγκρουση με πεζό, ποδηλάτη ή προπορευόμενο αυτοκίνητο. Για να αποφευχθεί η σύγκρουση, το σύστημα, ενισχύει τη δύναμη πέδησης, εφόσον η αντίδραση του οδηγού είναι πολύ αργή.

Σε ταχύτητες άνω των 15 χλμ./ώρα αναγνωρίζεται η παρουσία αυτοκινήτου σε σημείο εκτός του πεδίου ορατότητας του οδηγού, και ενεργοποιεί μια προειδοποιητική φωτεινή ένδειξη. Κάμερα εντοπίζει και προβάλει στον πίνακα οργάνων τα όρια ταχύτητας, ενώ υπάρχει και προειδοποίηση όταν αυτά ξεπερνιούνται.

Η προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας βοηθάει ιδιαίτερα όταν ξεπαρκάρετε από κάθετη θέση στάθμευσης. Όταν τo ανανεωμένο Clio αποκλίνει από τη διαγράμμιση της λωρίδας κυκλοφορίας (χωρίς να έχει ενεργοποιηθεί πρώτα φλας) ενημερώνει τον οδηγό, ενώ επεμβαίνει διακριτικά στο σύστημα διεύθυνσης (σε ταχύτητες άνω των 70 χλμ./ώρα). Ανάλογα με τις συνθήκες κυκλοφορίας και φωτισμού του δρόμου γίνεται η αυτόματη εναλλαγή φώτων πορείας-προβολέων.

To ανανεωμένο Renault Clio διατίθεται στην ελληνική αγορά, από 20.570 ευρώ.

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *