Porsche Panamera: Αποκάλυψη τώρα

Μετά από μια μακρά περίοδο δοκιμών, η Porsche προχώρησε στην παρουσίαση της 3ης γενιάς της Panamera. Η παγκόσμια πρεμιέρα της πραγματοποιήθηκε στη Σαγκάη.


Το νέο μοντέλο αποτελεί μια σοφιστικέ εξέλιξη και όχι επανάσταση της τρέχουσας γενιάς, όπως τονίστηκε στη διάρκεια της παρουσίασης. Συνδυάζει τη λειτουργικότητα και τις επιδόσεις ενός sports car αλλά και την πολυτέλεια ενός sedan, που μπορεί να ικανοποιήσει ακόμα και τον πιο απαιτητικό επιχειρηματία.

Με μήκος 5.052 mm (5.202 mm για την Executive), πλάτος 1.937 mm και ύψος 1.423 mm (1.428 mm η Executive), ενσωματώνει τη μοντέρνα σχεδίαση αλλά χωρίς να θυσιάζει το σπορ χαρακτήρα. Διαθέτει νέα φωτιστικά σώματα LED Matrix, μάσκα και προφυλακτήρα, με επιπλέον εισαγωγή αέρα εμπρός, πιο έντονα φτερά, νέα σχεδίαση στα παράθυρα, καθαρό design με αρκετά ξεκάθαρες λεπτομέρειες και πίσω μέρος στο οποίο δεσπόζουν τα νέα φωτιστικά σώματα, που ενώνονται μεταξύ τους καταλαμβάνοντας όλο το πλάτος του αυτοκινήτου.

Στο εσωτερικό κυριαρχεί η πολυτέλεια, αλλά και η sport ατμόσφαιρα. Τα υλικά είναι υψηλής ποιότητας, ενώ τα πάντα είναι επικεντρωμένα στον οδηγό. Όλα τα χειριστήρια είναι κοντά στο τιμόνι, για να μην αποσπάται η προσοχή του και να μπορεί εύκολα και γρήγορα να έχει πρόσβαση στις βασικές ρυθμίσεις.

Ο επιλογέας ταχυτήτων έχει φύγει από την κεντρική κονσόλα και είναι δεξιά από το τιμόνι, πάνω στο οποίο υπάρχει η δυνατότητα επιλογής των drive modes. Υπάρχουν τρεις οθόνες, που παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,6 ιντσών, που χαρακτηρίζεται από κυρτή και ανεξάρτητη σχεδίαση και διαθέτει τρεις περιοχές εμφάνισης πληροφοριών, πλήρως διαμορφώσιμες και συνδυάζει ψηφιακά και αναλογικά στοιχεία. Η κεντρική οθόνη του συστήματος infotainment είναι 12,3 ιντσών, ενώ και ο συνοδηγός έχει στη διάθεσή του οθόνη 10,9 ιντσών, η οποία έχει μία ειδική επίστρωση ώστε να μην αποσπά την προσοχή του οδηγού.


Η Porsche υπόσχεται κορυφαίο συνδυασμό άνεσης και σπορ οδηγικής απόλαυσης, χάρη στο νέο σύστημα ενεργητικής ανάρτησης Porsche Active Ride που διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός στις E-Hybrid PHEV εκδόσεις. Ενσωματώνει όλες τις τελευταίες τεχνολογίες και ανά πάσα στιγμή προσφέρει τη μέγιστη ακρίβεια, απόλυτο έλεγχο στον οδηγό αλλά και υψηλά επίπεδα άνεσης για τους επιβάτες.


Όσον αφορά τους κινητήρες, στα τρία plug-in hybrid σύνολα (E-Hybrid) της απερχόμενης 2ης γενιάς προστέθηκε και ένα τέταρτο. Όλα τους έχουν μεγαλύτερες επιδόσεις, καλύτερη απόδοση και μεγαλύτερη αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία, που μπορεί να φτάσει έως τα 93 km. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η νέα Turbo E-Hybrid έκδοση, που διαθέτει αναβαθμισμένο V8 κινητήρα 4,0 L και καινούριο ηλεκτροκινητήρα 190 PS, ενώ συνδυάζεται με 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PDK. Έτσι, προκύπτει συνδυαστική ισχύς 680 PS με ροπή 930 Nm.

Τα 0-100 km/h έρχονται σε 3,2 sec. ενώ η τελική ταχύτητα είναι 315 km/h. Η μπαταρία του PHEV συστήματος έχει μεγαλύτερη ενεργειακή χωρητικότητα (25,9 kWh έναντι 17,9 kWh στη δεύτερη γενιά), με αποτέλεσμα να προκύπτει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 91 km σε συνδυασμένο κύκλο WLTP και έως 93 km εντός πόλης. Ο νέος on-board φορτιστής AC 11 kW επιτρέπει τη φόρτισή της σε 2 ώρες και 39 λεπτά.

Ο V6 κινητήρας 2,9 L αποδίδει πλέον 353 PS και 500 Nm, αριθμοί αυξημένοι κατά 23 PS και 50 Nm, αντίστοιχα. Έτσι, τα 0-100 km/h έρχονται σε 5,1 sec και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 272 km/h. Από την πλευρά της, η τετρακίνητη Panamera 4 χρειάζεται 4,8 sec. για τα 0-100 km/h και επιταχύνει μέχρι τα 270 km/h.

Υπάρχουν πάνω από 1.000 αποκλειστικές επιλογές Manufaktur που μπορεί ο ιδιοκτήτης να επιλέξει, όπως για παράδειγμα να τοποθετήσει το σήμα της εταιρείας στα προσκέφαλα των καθισμάτων. Για την Panamera υπάρχουν 175 διαφορετικά χρώματα αμαξώματος, ενώ για παράδειγμα, συνολικά οι επιλογές για τη σχεδίαση, τα χρώματα και τα υλικά κατασκευής των κλειδιών είναι χιλιάδες!


Η νέα Porsche Panamera είναι άμεσα διαθέσιμη για παραγγελίες σε ορισμένες χώρες, όπως η Γερμανία, όπου η τιμή της βασικής έκδοσης ξεκινά από 107.800 ευρώ. Η τετρακίνητη Panamera 4 έχει αρχική τιμή 111.900 ευρώ, ενώ η Panamera Turbo E-Hybrid ξεκινά από 192.500 ευρώ. Οι παραδόσεις στην Ευρώπη θα αρχίσουν από τον Μάρτιο του 2024.

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *