Η γαλλική CSIAM μέσω και της FEMA δημοσίευσε μία μεγάλη εργασία πάνω στα δίκυκλα και στα οφέλη τους, ως μέσο μετακίνησης. Πρόκειται για μία εκτεταμένη εργασία που καταπιάνεται με πολλές πτυχές της δίτροχης μετακίνησης, αναδεικνύοντας για άλλη μια φορά τα πλεονεκτήματα της.
Πιο συγκεκριμένα, η εργασία καταδεικνύει ξανά ότι οι μοτοσυκλέτες είναι μακράν το ταχύτερο μέσο για να μετακινείται κανείς, μιας και οι αναβάτες δικύκλων φτάνουν στον προορισμό τους, από 10 έως 18 λεπτά γρηγορότερα και κατά μέσο όρο σε σύγκριση με οδηγούς αυτοκινήτων, ποδηλάτες αλλά και χρήστες των μέσων μαζικής μεταφοράς. Άρα, υπολογίζεται ότι ο μέσος χρήστης δικύκλων, κάνοντας μία διαδρομή «σπίτι-δουλειά και πίσω» για έναν χρόνο, γλιτώνει περίπου 112 ώρες παραμονής στο δρόμο.
Παράλληλα, υπογραμμίζεται ότι τα δίκυκλα μολύνουν σημαντικά λιγότερο, σε σχέση με τα αυτοκίνητα – κατά μέσο όρο, τα δίκυκλα όλων των κυβισμών εκπέμπουν 125,3 gr CO2 ανά χιλιόμετρο, την στιγμή που τα αυτοκίνητα βενζίνης αγγίζουν τα 218, ενώ τα diesel τα 200. Μάλιστα, αξίζει να αναφερθεί ότι το 62% των δικύκλων που κυκλοφορούν στην Ευρώπη, είναι κυβισμού κάτω των 250 κυβικών ανά κύλινδρο, οι ρύποι των οποίων είναι ακόμη μικρότεροι: Μόλις στα 64 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Επίσης, σταδιακά μειούμενες είναι και οι καταναλώσεις καυσίμου των σύγχρονων δικύκλων σε σχέση με τα παλιότερα μοντέλα.
Όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση, έγινε επίσης μία αναφορά σημειώνοντας ότι ακόμα τα ηλεκτρικά δίκυκλα δεν πετυχαίνουν το ιδανικό ισοζύγιο άνθρακα που επιθυμούν, καθώς η μείωση ρύπων καταγράφεται μόλις το ηλεκτρικό δίκυκλο διανύσει πάνω από 18.500 χιλιόμετρα.
Οι μοτοσυκλέτες και τα δίκυκλα εν γένει, έχουν ως αποτέλεσμα και φθηνότερη μετακίνηση και μάλιστα σε σημαντικό βαθμό, σε σχέση με το αυτοκίνητο – Με ένα δίκυκλο χρειάζεσαι κατά μέσο όρο 5,7 ευρώ στα 100 χιλιόμετρα, ενώ για την ίδια απόσταση με αυτοκίνητο χρειάζεσαι 9,5 ευρώ.