Nissan: Ο Κάρλος Γκον ζητάει αποζημίωση 1 δις δολάρια 

Για συκοφαντική δυσφήμιση, συκοφαντία και συκοφαντική δυσφήμιση και κατασκευή υλικών αποδεικτικών στοιχείων, κατηγορεί τη Nissan o Κάρλος Γκον, και ζητά αποζημίωση άνω του 1 δις δολαρίων. 


Ο άλλοτε κορυφαίος παράγων της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, συνελήφθη στην Ιαπωνία στα τέλη του 2018 και κατηγορήθηκε για οικονομικές ατασθαλίες.

Αρνήθηκε τις κατηγορίες και είπε, τότε, ότι η σύλληψή του ήταν μέρος μιας συνωμοσίας στελεχών της Nissan για να εμποδίσουν τη συγχώνευση με τον συνεργάτη της συμμαχίας Renault.

Ο ίδιος διέφυγε, περιπετειωδώς, στον Λίβανο, στα τέλη του 2019, κρυμμένος σε ένα κιβώτιο, με ιδιωτικό τζετ. Είχε δηλώσει, μάλιστα, ότι δραπετεύει από ένα «στημένο» σύστημα δικαιοσύνης στην Ιαπωνία.

Το πρώην στέλεχος κατέθεσε τις αξιώσεις του στον εισαγγελέα στο Ακυρωτικό Δικαστήριο του Λιβάνου, όπου ζει από τότε που διέφυγε από την Ιαπωνία.


Η μήνυση υποβλήθηκε στις 18 Μαΐου και μεταφράστηκε στα αγγλικά από τα αραβικά.


Η σύλληψη του Γκον, 69 ετών, προκάλεσε σοκ στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και αναταραχή στη Nissan που συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Επέκρινε τη Nissan και τις νομικές αρχές της Ιαπωνίας για την απομάκρυνσή του από τη μεγαλύτερη συμμαχία αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο.

Εξακολουθεί, βεβαίως, να αντιμετωπίζει ποινικές διώξεις στην Ιαπωνία για αυτό που οι εισαγγελείς περιγράφουν ως σχέδιο «υποδηλώσεων της αποζημίωσής του», καθώς και μια πολιτική αγωγή που υπέβαλε η Nissan σε δικαστήριο στη Γιοκοχάμα ζητώντας χρηματική αποζημίωση.

«Οι σοβαρές και ευαίσθητες κατηγορίες» εναντίον μου «θα μείνουν στο μυαλό των ανθρώπων για χρόνια», υποστήριξε ο Γκον στη μήνυση, λέγοντας ότι «θα υποφέρει από αυτές για το υπόλοιπο της ζωής του, καθώς έχουν επίμονες και μακροχρόνιες επιπτώσεις, ακόμη και αν βασίζονται με απλή υποψία».

Απαιτεί 588 εκατομμύρια δολάρια για απώλεια αποζημίωσης και κόστους, καθώς και 500 εκατομμύρια δολάρια σε τιμωρητικά μέτρα. Οι μέτοχοι της Nissan υπέστησαν επίσης απώλειες αφού η εταιρεία απώλεσε το πλεονέκτημα της πρωτοπορίας, σε σχέση με τα ηλεκτρικά οχήματα.


Ο Γκον δεν είναι πλέον μέτοχος της ιαπωνικής εταιρείας.

Στάλθηκε από τη Renault στην Ιαπωνία το 1999 για να αναδιατάξει τη Nissan, η οποία δυσκολευόταν πριν λάβει μια ένεση μετρητών από τη γαλλική εταιρεία.

Αργότερα έγινε διευθύνων σύμβουλος και των δύο εταιρειών και πρόεδρος της συμμαχίας.

Να σημειωθεί πως το 2020, μια επιτροπή του ΟΗΕ διαπίστωσε ότι η κράτηση του Γκον σε μια ιαπωνική φυλακή για περισσότερες από 100 ημέρες δεν ήταν ούτε αναγκαία ούτε λογική και παραβίαζε τα δικαιώματά του.

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *