Το Suzuki Swift είναι ένα από τα πιο πετυχημένα μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας. Από την πρώτη μέρα που κυκλοφόρησε είχε ισχυρό ανταγωνισμό. Όμως έβαλε ψηλά τον πήχη και κατάφερε να πετύχει υψηλές πωλήσεις. Βελτιώθηκε σε όλους τους τομείς και έγινε ένα από τα πλέον αξιόπιστα μοντέλα της αγοράς.
Σήμερα στο ανανεωμένο Swift βλέπουμε μια νεανική φιλοσοφία. Οι διαστάσεις του είναι μικρές και ιδανικές για τις αστικές μετακινήσεις. Το μήκος του είναι μόλις 3,86 μέτρα, δηλαδή είναι κατά 20 χιλιοστά πιο μακρύ από τον προκάτοχό του, το πλάτος είναι 1,73 μέτρα και το ύψος είναι 1,49 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο παρέμεινε το ίδιο (2,45 μέτρα). Σημαντικό είναι ότι παρά το γεγονός ότι μεγάλωσε σε διαστάσεις, το βάρος του παρέμεινε χαμηλά (919 κιλά), γεγονός που μεταφράζεται σε ευελιξία και μείωση κατανάλωσης καυσίμου.
Εξωτερικά διακρίνονται τα νέας σχεδίασης φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, τα LED φώτα ημέρας και η μεγαλύτερη σε διάσταση μάσκα. Επίσης, τα πίσω φώτα έχουν σχεδιαστεί για να δίνουν τρισδιάστατη όψη όταν ανάβουν, ενώ οι πίσω χειρολαβές είναι κρυμμένες στις πίσω πόρτες.
Το ίδιο νεανικό και φρέσκο είναι το εσωτερικό. Η πρώτη και σημαντική αλλαγή αφορά στην ανοιχτόχρωμη επένδυση στο κάτω μέρος του ταμπλό και στα πλαϊνά των θυρών, η οποία σπάει τη μονοτονία του μαύρου και δίνει μια πιο ευχάριστη εικόνα στη καμπίνα. Το ταμπλό έχει ανασχεδιαστεί και έχει μία πιο οδηγοκεντρική προσέγγιση με την οθόνη αφής του infotainment να είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό. Η οθόνη αφής είναι 9″ και είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Έχει καλή απόκριση και έχει ασύρματη σύνδεση Apple Car Play και Android Auto. Τα υλικά είναι στην πλειονότητά τους σκληρά, αλλά με καλή ποιότητα και συναρμογή.
Το νέο Swift διατηρεί τα αναλογικά όργανα για το στροφόμετρο και το ταχύμετρο, καθώς και μια ψηφιακή οθόνη πολλαπλών ενδείξεων πίσω από το τιμόνι. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και ανεξάρτητα το σωματότυπό του, ο οδηγός δεν θα δυσκολευτεί να βρει τη θέση που τον βολεύει. Όσον αφορά τους πίσω επιβάτες και πάντα δεδομένων των κόμπακτ εξωτερικών διαστάσεων έχουν στη διάθεσή τους ικανοποιητικό χώρο για τα πόδια και το κεφάλι. Ο αποθηκευτικός χώρος είναι 265 λίτρα, που όμως θα μπορούσε να ήταν λίγο μεγαλύτερος.
Αν και αυτοκίνητο πόλης, δεν στερείται των συστημάτων ασφαλείας. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία προικίζει το μοντέλο της με ένα πλήρες πακέτο ADAS που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, Dual Sensor Brake Support II για την ανίχνευση οχημάτων, ποδηλάτων και πεζών εμπρός από το αυτοκίνητο, Lane Keep Assist (LKA), το οποίο συνεργάζεται με το adaptive cruise control, Driver Monitoring System (DMS) που εντοπίζει τυχόν σημάδια κόπωσης του οδηγού, καθώς και άλλα αντίστοιχα συστήματα υποβοήθησης, όπως Lane Departure Prevention (LDP), Adaptive Cruise Control (ACC), Traffic Sign Recognition (TSR). Blind Spot Monitor (BSM), Rear Cross Traffic Alert (RCTA).
Κάτω από το καπό υπάρχει ένας τρικύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης των 1,2 λίτρων, ο οποίος συνδυάζεται με ένα ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης «SHVS» που λειτουργεί με τάση 12V. Η ισχύς φτάνει στους 82 ίππους και η ροπή των 112 Nm. Η δύναμή του γίνεται εύκολα αντιληπτή από την πρώτη στιγμή, με τον κινητήρα να είναι ζωηρός από τις χαμηλές στροφες. Η συνεισφορά του μικρού ηλεκτροκινητήρα ο οποίος παίζει, επίσης, τον ρόλο και της μίζας, και της γεννήτριας (ISG) βοηθάει σημαντικά στη μείωση της κατανάλωσης, ενώ πολύ καλή είναι η κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων. Αυτό που μας άρεσε είναι η χαμηλή κατανάλωση, η οποία κυμάνθηκε στα 4,5 λίτρα. Αυτή μάλιστα δεν ανέβηκε πάνω από τα 6 λίτρα στον αυτοκινητόδρομο τηρώντας τα όρια ταχύτητας. Σε αυτή την περίπτωση ελέγχεται η ποιότητα κύλισης, καθώς μετά τα 120χλμ/ώρα εμφανίζονται δείγματα αστάθειας. Από την στάση μέχρι τα πρώτα 100χλμ/ώρα χρειάζεται 12,5 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα είναι 165χλμ/ώρα.
Το νέο Suzuki Swift παράγεται στην Ιαπωνία και προσφέρει απόχερα αυτά που χρειάζεται ο οδηγός για να κινηθεί άνετα εντός πόλης, αλλά και να κάνει μικρές εξορμήσεις εκτός αυτής. Η τιμή του νέου Suzuki Swift ξεκινά από τα 17.450 ευρώ.