Η McLaren W1 σπάει κοντέρ κι αυτό δεν αποτελεί υπερβολή. Η McLaren παρουσίασε την… σφαιράτη W1, που αποτελεί το γρηγορότερο και ισχυρότερο αυτοκίνητο για το δρόμο που έχει κατασκευάσει ποτέ η βρετανική μάρκα.
Η νέα ναυαρχίδα της McLaren εξοπλίζεται από υβριδικό σύστημα κίνησης, έχει πλήθος αεροδυναμικών στοιχείων στο «σώμα» της και θα παραχθεί σε μόλις 399 μονάδες την ώρα που το κόστος απόκτησης οριοθετείται στα 2 εκατομμύρια ευρώ!
Το νέο υβριδικό σύστημα κίνησης αποδίδει συνολικά 1.275 άλογα και 1.340 Nm ροπής, ισχύς η οποία κατευθύνεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς. Αποτελείται από έναν twin-turbo κινητήρα V8 4,0 λίτρων, έναν ηλεκτροκινητήρα και μία μικρή μπαταρία 1,384 kWh, η οποία προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία για μόλις 2,6 χλμ. Η μπαταρία και ο ηλεκτροκινητήρας χρησιμοποιούνται επίσης για την όπισθεν και την εκκίνηση του αυτοκινήτου και συνδυάζονται με ένα κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων. Την ίδια ώρα, το βάρος της W1 ανέρχεται στα 1.399 κιλά.
Όλα τα παραπάνω δίνουν τη δυνατότητα στην W1 να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 2,7 δλ., το 0-200 χλμ./ώρα σε 5,8 δλ., και το 0-300 χλμ./ώρα σε 12,8 δλ., πριν φτάσει την κορυφαία ταχύτητα των 350 χλμ./ώρα. H McLaren λέει πως η W1 καλύπτει από στάση τα 400 μέτρα σε περίπου 9,6 δλ., ενώ για να ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ./ώρα χρειάζεται 29 μέτρα και από τα 200 χλμ./ώρα 100 μέτρα. Υπεύθυνες για το φρενάρισμα είναι οι εξαπίστονες και τετραπίστονες δαγκάνες, μπροστά και πίσω, αντίστοιχα, συνδυαστικά με τους καραμικούς carbon δίσκους.
Όπως είναι φυσικό, εξωτερικά η McLaren W1 είναι άκρως αεροδυναμική, ως αποτέλεσμα των περισσότερων από των 350 ωρών που πέρασε μέσα στην αεροδυναμική σήραγγα. Στο πίσω μέρος η ενεργή αεροτομή, εμπνευσμένη από την F1 GTR του 1997, μειώνει την αντίσταση και αυξάνει την κάθετη δύναμη, ενώ λειτουργεί και ως αερόφρενο όταν ο οδηγός χρειαστεί να φρενάρει πιο δυνατά. Επιπρόσθετα, μπροστά και πίσω υπάρχουν πολλά αεροδυναμικά πτερύγια, συμβάλλοντας και αυτά με τον τρόπο τους προς την βελτίωση της αεροδυναμικής.
Στο εσωτερικό, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του οθόνη αφής 8,0 ιντσών με συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto, καθώς και υποδοχές USB-A και USB-C. Η σπορ σχεδίαση, τα καθίσματα και το τιμόνι είναι φυσικά μέρος της καμπίνας. Στα 2 εκατομμύρια ευρώ το κόστος
Η McLaren είπε πως η W1 θα κατασκευαστεί σε μόλις 399 μονάδες, με το κόστος απόκτησης να ορίζεται στα 2 εκατομμύρια ευρώ.