McLaren Artura Spider: Υβριδικό supercar 

Η McLaren αποκάλυψε το πρώτο της convertible υβριδικό supercar, τη νέα Artura Spider, η οποία δε διακρίνεται μόνο για την ανοιγόμενη οροφή της.


Ωστόσο θα ξεκινήσουμε από την οροφή, καθώς πρόκειται για τη βασικότερη ειδοποιό διαφορά σε σύγκριση με την coupe Artura. Σύμφωνα με τη βρετανική εταιρεία η σκληρή αναδιπλούμενη οροφή της νέας Artura Spider ανοιγοκλείνει ηλεκτρικά σε μόλις 11 δευτ., ακόμα και εν κινήσει, με ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα. Προαιρετικά διαθέσιμο στη νέα Artura Spider είναι το ηλεκτροχρωμικό πάνελ οροφής. Όπως είναι λογικό στην Artura Spider πραγματοποιήθηκαν κάποιες σχεδιαστικές επεμβάσεις για να φιλοξενείται η αναδιπλούμενη οροφή της.

Τόσο η νέα Artura Spider, όσο και η προυπάρχουσα Artura Coupe (έκανε πρεμιέρα πριν από δυο χρόνια) κερδίζουν περισσότερη ισχύ, έχουν καλύτερη απόδοση και είναι πιο οδηγοκεντρικές. Το προηγμένο τους plug-in υβριδικό τους σύστημα παράγει πλέον συνδυαστικά 700 ίππους, με την ισχύ δηλαδή να αυξάνεται κατά 20 ίππους, ενώ η ροπή παραμένει σταθερή στα 720 Nm.

H δύναμη προέρχεται από το συνδυασμό του V6 twin-turbo κινητήρα 3.0 λίτρων και του ηλεκτροκινητήρα. Η Artura με coupe και convertible αμάξωμα μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 3,0 δευτ., από 0-200 χλμ./ώρα εντός 8,4 δευτ., από 0-300 χλμ./ώρα εντός 21,6 δευτ. και η τελική τους ταχύτητα αγγίζει τα 330 χλμ./ώρα.

Σημειώνεται ότι η νέα Artura Spider ζυγίζει μόλις 1.457 κιλά, ενώ θεωρείται το ελαφρύτερο convertible supercar στην κατηγορία του, απέχοντας από τους ανταγωνιστές έως και 83 κιλά. Παράλληλα επιτυγχάνει εξαιρετική αναλογία ισχύος προς βάρος με 480 ίππους/τόνο.


Το αναβαθμισμένο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων υπόσχεται 25% ταχύτερες αλλαγές ταχυτήτων, ενώ μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς μέσω του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού. Ο οδηγός μπορεί από το τιμόνι να αλλάζει σχέσεις και να ρυθμίζει λειτουργίες μέσω ενσωματωμένων paddles και χειριστηρίων.


Η ηλεκτρική αυτονομία, χάρη στη μπαταρία χωρητικότητας 7.4 kWh, έχει αυξηθεί στα 33 χλμ., ενώ η McLaren ανακοινώνει εκπομπές C02 στα 108 γρ./χλμ. και κατανάλωση καυσίμου 4,8 λίτρα/100 χλμ.

Η μπάσα «μελωδία» που φτάνει στα αφτιά των επιβατών από την ανοιχτή οροφή ή το πίσω χαμηλωμένο παράθυρο προέρχεται από την επανασχεδιασμένη εξάτμιση. Στη λίστα με τα συστήματα ασφαλείας έχει προστεθεί ο έλεγχος «νεκρής» γωνίας, η ανίχνευση διασταυρούμενης κυκλοφορίας, ενώ στάνταρ είναι η αναγνώριση οδικής σήμανσης και η προειδοποίηση αναχώρησης από τη λωρίδα κυκλοφορίας.

Το βιβλίο των παραγγελιών για τη νέα Artura Spider και την αναβαθμισμένη Artura coupe έχει ανοίξει, ενώ οι πρώτες παραδόσεις θα ξεκινήσουν από τα μέσα του 2024.

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *