Mazda MX-5: 35 χρόνια από την πρώτη γενιά

Ήταν 9 Φεβρουαρίου του 1989, όταν η Mazda  παρουσίασε το πρώτο MX-5, επανιδρύοντας την κατηγορία των roadster.


H απήχηση και η επιτυχία του MX-5 ήταν τόσο μεγάλη, που ίσως ούτε οι ιθύνοντες της ιαπωνικής εταιρείας δεν περίμεναν, αφού στη διάρκεια όλων αυτών των ετών, κατασκεύασε πάνω από 1.2 εκ. μονάδες, καθιστώντας το ένα από τα πιο δημοφιλή ανοιχτά αυτοκίνητα όλων των εποχών (βάσει πωλήσεων).

Το μεγαλύτερο μερίδιο των πωλήσεων αφορά στις αγορές της Β. Αμερικής, με την ονομασία Miata (περίπου 40% και 533.301 μονάδες), ενώ στην Ευρώπη έχουν πουληθεί 391.503 μονάδες.

Η επιτυχία του οφείλεται στην απλότητα της κατασκευής, στην κλασική διάταξη κινητήρα-κίνησης, στο χαμηλό βάρος και στο αναλογικά χαμηλό κόστος αγοράς, χωρίς φυσικά να ξεχνάμε την οδηγική ευχαρίστηση που προσφέρει.

Μπορεί οι κινητήρες του να μην ήταν τόσο ισχυροί όσο άλλων roadster, ωστόσο η ομοιογένεια και η συνολική του συμπεριφορά, κέρδιζε τον οδηγό, που απολάμβάνε ανοιχτές διαδρομές.


Πιστό στην ιαπωνική παράδοση «Jinba-Ittai» που βλέπει άλογο και αναβάτη σαν ενιαία οντότητα, η Mazda το εφάρμοσε στο MX-5, προσφέροντας ισορροπημένη και ακριβή οδική συμπεριφορά, σε όλες τις γενιές του, ΝΑ, ΝΒ, NC και τη σημερινή ND.


Εκτός από την κλασικές εκδόσεις με την υφασμάτινη οροφή, από το 2016 το MX-5 διατίθεται και με σκληρή, ηλεκτρικά ανοιγόμενη στις RF εκδόσεις.

Για να γιορτάσει τα 35 χρόνια του MX-5 η Mazda, ανανέωσε ελαφρώς τη σημερινή έκδοση, τοποθετώντας νέα φωτιστικά σώματα μπροστά και πίσω και, για να ενισχύσει τη φιλοσοφία «Jinba-Ittai» , τοποθέτησε νέο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στην κορυφαία έκδοση των 184 ίππων του 2λιτρου Skyactiv κινητήρα. Σε συνδυασμό και με το Track Mode, που ελέγχεται από το λογισμικό Kinematic Posture Control System, ενισχύει ακόμα περισσότερο τη συμμετοχικότητα και την ακριβέστατη οδική συμπεριφορά.

Η ανανεωμένη έκδοση του MX-5, διατίθεται και αυτή με σκληρή οροφή RF, με τη βασική έκδοση να εξοπλίζεται από τον Skyactiv κινητήρα των 1.5 λίτρων και ισχύ 132 ίππους.

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *