Maserati Bora: Δροσιά στον καύσωνα

Το ημερολόγιο έδειχνε 11 Μαρτίου του 1971 όταν η Maserati στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης τράβηξε το σεντόνι από τη Bora.


Το ντιζάιν του κομψού διθέσιου coupe ακόμα και σήμερα αποτελεί αντικείμενο μελέτης και θαυμασμού. Χαμηλό αμάξωμα, σφηνοειδές εμπρός τμήμα, μεγάλες γυάλινες επιφάνειας και αναδιπλούμενοι εμπρός προβολείς.

Προάγγελος της Bora ήταν η πρωτότυπη και μη λειτουργική Maserati Boomerang. Είχε κάνει ντεμπούτο επίσης το 1971 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο, έχοντας πάνω της τη διάσημη σχεδιαστική υπογραφή του Giorgetto Giugiaro.

Ένας από τους λόγους που έκανε τη Bora να ξεχωρίζει ήταν ότι απέκτησε τον τίτλο του πρώτου αυτοκινήτου παραγωγής της Maserati με τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο. O εν λόγω V8 κινητήρας των 4.700 κ.εκ. απέδιδε 310 ίππους, συνεργάζονταν με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, ενώ δυο χρόνια αργότερα η χωρητικότητα του αυξήθηκε στα 4.900 κ.εκ.

Η τελική ταχύτητα των 280 χλμ./ώρα ήταν εντυπωσιακή για τα δεδομένα εκείνης της εποχής. Παράλληλα η Bora ήταν η πρώτη Maserati με ανεξάρτητη ανάρτηση εμπρός-πίσω. Άνεση και ασφάλεια της εξασφάλιζε η υδραυλική ανάρτηση και τα δισκόφρενα αντίστοιχα.


Tην ίδια διάταξη κινητήρα ακολούθησε και η σύγχρονη MC20, με την οποία η Maserati εισήλθε σε μια νέα εποχή. Διαβάσετε πληροφορίες για την MC20 πατώντας εδώ. Να πούμε ακόμα ότι κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο είχαν επίσης οι αγωνιστικές Maserati Tipo 63 (1961) και MC12 (2004). Σύμφωνα με την ιταλική εταιρεία που έχει για έμβλημα την τρίαινα του θεού Ποσειδώνα μέχρι το 1978 κατασκευάστηκαν συνολικά 564 Βora.


Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *