Με αφορμή λοιπόν την 60η επέτειο της Elan, αξίζει να θυμηθούμε τους λόγους που την έκαναν τότε, αλλά και σήμερα να ξεχωρίζει. Η πρώτη της δημόσια εμφάνιση, ενώπιων κοινού, πραγματοποιήθηκε στο Εκθεσιακό Κέντρο Earl’s Court του Λονδίνου, στο πλαίσιο της Βρετανικής Έκθεσης Αυτοκινήτου.
H απάντηση βρίσκονταν στον 122E κινητήρα των 1.499 κ.εκ., με ισχύ 101 ίππων, τεχνολογίας Twin-Cam της Ford, ο οποίος παράγονταν στο Κεντ της Βρετανίας. Στη συνέχεια η χωρητικότητα του κινητήρα αυξήθηκε στα 1.558 κ.εκ. και η ισχύς στους 106 ίππους. Παράλληλα η Elan χρησιμοποιούσε κιβώτιο ταχυτήτων, διαφορικό και διάφορα άλλα μικρά εξαρτήματα της Ford.
Αρχικά η Elan εμφανίστηκε με roadster αμάξωμα, ένα χρόνο αργότερα προαιρετικά προσφέρονταν και με σκληρή οροφή (hardtop), ενώ το 1965 απέκτησε και coupe σιλουέτα.
Κατά το λανσάρισμα της η Elan ζύγιζε μόλις 640 κιλά. Οι καινοτομίες που έφερε για τα δεδομένα αφορούσαν το αμάξωμα από υαλοβάμβακα, τις ανεξάρτητες αναρτήσεις και τα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς. Το 1962 ακολούθησε η πρακτικότερη Elan +2, η οποία διέθετε δυο πρόσθετα πίσω καθίσματα. To 1973 η Elan Sprint ξεχώρισε με τις επιδόσεις της, καθώς μπορούσε να επιταχύνει από 0-96 χλμ./ώρα εντός μόλις 6,6 δευτ., χρόνος που έμοιαζε εντυπωσιακός εκείνη την εποχή.
Συνολικά η Lotus κατασκεύασε 17.392 Elan, η οποία δεν μεταμόρφωσε απλά τη βρετανική εταιρεία, αλλά ανέτρεψε τα δεδομένα στην παγκόσμια αγορά των σπορ αυτοκινήτων.