Lexus RZ: Πώς τα πήγε στις δοκιμές πρόσκρουσης

Το νέο Lexus RZ είναι το πρώτο μοντέλο της ιαπωνικής premium εταιρείας, το οποίο αναπτύχθηκε εξ’ αρχής ως αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτροκίνητο.


Αυτός όμως δεν είναι ο μοναδικός τίτλος που μπορεί να του αποδοθεί, καθώς κατάφερε να διακριθεί και για το κορυφαίο επίπεδο ασφαλείας που προσφέρει. Ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός EuroNCAP υπέβαλε το νέο Lexus RZ σε απαιτητικές δοκιμές πρόσκρουσης, ενώ μετά την ολοκλήρωσή τους, απένειμε στο ηλεκτρικό SUV την ύψιστη διάκριση των πέντε αστεριών για την ασφάλεια του.

Αναλυτικότερα, στη μετωπική πρόσκρουση ο θάλαμος επιβατών του Lexus RZ παρέμεινε σταθερός, ενώ καλή προστασία είχαν τα γόνατα και οι μηροί των εμπρός επιβατών. Η ανάλυση στο κινητό εμπόδιο της μετωπικής σύγκρουσης και της παραμορφώσιμης επιφάνειάς του, έδειξε ότι σε πραγματικές συνθήκες το Lexus RZ θα ήταν ένας μέτρια επικίνδυνος «αντίπαλος» για το άλλο όχημα. Στη μετωπική τώρα πρόσκρουση σε εμπόδιο πλήρους επιφάνειας, η προστασία για το θώρακα του πίσω επιβάτη κρίθηκε περιορισμένη, σύμφωνα με τις ενδείξεις συμπίεσης που δέχτηκε.

Στην πλευρική πρόσκρουση σε εμπόδιο η προστασία όλων των κρίσιμων περιοχών του σώματος ήταν καλή, όμως στην πιο απαιτητική πλευρική πρόσκρουση σε στύλο, η προστασία του θώρακα ήταν οριακή. Παράλληλα στην πλευρική πρόσκρουση διαπιστώθηκε, ότι η συγκράτηση εκτόξευσης του εμπρός επιβάτη προς την απέναντι εσωτερική επιφάνεια του οχήματος, ήταν καλή.

Το Lexus RZ διαθέτει κεντρικό αερόσακο, ο οποίος είναι τοποθετημένος στο κάθισμα του οδηγού, αποτρέποντας τα σώματα των εμπρός επιβατών να έρθουν σε επαφή σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης. Τα εμπρός και πίσω καθίσματα, μαζί με τα προσκέφαλά τους απέδειξαν ότι μπορούν να προστατέψουν από τραυματισμό την περιοχή του αυχένα, σε μια ενδεχόμενη οπίσθια σύγκρουση.


Τόσο στις μετωπικές όσο και στις πλευρικές προσκρούσεις όλες οι κρίσιμες περιοχές στα σώματα των ανήλικων επιβατών (6 και 10 ετών) είχαν καλή προστασία. Τονίζεται ότι το Lexus RZ είναι το πρώτο αυτοκίνητο που επιβραβεύει ο EuroNCAP για την τεχνολογία ανίχνευσης παρουσίας παιδιών στα πίσω καθίσματα. Το εν λόγω σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό όταν αναγνωρίζει ότι ένα παιδί ή βρέφος έχει μείνει μέσα στο αυτοκίνητο. Ο αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί για να επιτραπεί την τοποθέτηση παιδικού καθίσματος μπροστά, ενώ υπάρχει εμφανής σχετική ένδειξη που ενημερώνει τον οδηγό.


Από καλή έως επαρκής κυμάνθηκε η προστασία για το κεφάλι του πεζού και του ποδηλάτη, σε περίπτωση επαφής με το εμπρός καπό του Lexus RZ. Πιο επικίνδυνες κρίθηκαν, ως συνήθως, οι δύσκαμπτες κολόνες του εμπρός παρμπρίζ. Η λεκάνη και ο μηρός του πεζού έλαβαν καλή και επαρκή προστασία αντίστοιχα, ενώ κακή προστασία είχαν τα γόνατα και οι κνήμες.

Το σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης αναγνωρίζει εκτός από οχήματα και ευάλωτους χρήστες του δρόμου, όπως πεζούς, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές, ενώ σε κάθε περίπτωση η απόκρισή του ήταν καλή.

Τέλος, σε περίπτωση εισροής νερού στην καμπίνα, οι πόρτες και τα παράθυρα παραμένουν λειτουργικά, ώστε να επιτρέψουν την έξοδο των επιβατών. Ακολουθεί το βίντεο με τις δοκιμές πρόσκρουσης του Lexus RZ και η αναλυτική του βαθμολογία.

Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 87%


Προστασία παιδιών: 87%

Προστασία πεζών: 84%

Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 81%

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *