Με σταθερό ρυθμό συνεχίζεται η πτώση των πωλήσεων κινητήρων diesel στην Ευρώπη, σύμφωνα με εκτιμήσεις της LMC Automotive.
Η ανάλυση LMC δείχνει ότι σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο, η αγορά αυτοκινήτων diesel της Δυτικής Ευρώπης το Μάρτιο ήταν λίγο πιο αδύναμη, με μερίδιο 16%, βάσει των προσωρινών στοιχείων, που συνιστά το δεύτερο χαμηλότερο αποτέλεσμα από τότε που ξεκίνησε η γενικευμένη τάση πτώσης του diesel (το Δεκέμβριο του 2022 ήταν στο χαμηλότερο σημείο).
Σύμφωνα με τους αναλυτές, το εκτιμώμενο ποσοστό μείωσης του Μαρτίου για το μερίδιο diesel είναι της τάξης του 2,1% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι. Χαρακτηρίζεται, βεβαίως, μέτρια η πτώση του μεριδίου, αλλά υπογραμμίζει τον ήπιο και σταθερό χαρακτήρα της «εξόδου» του diesel από το μείγμα κινητήρων της περιοχής, με την πάροδο του καιρού.
Είναι φανερό ότι η ψυχολογία της αγορά έχει αρχίσει να μεταβάλλεται αφού τα περιβαλλοντικά μηνύματα υπέρ της ηλεκτροκίνησης σε συνδυασμό με τους σκοπούμενους περιορισμούς πώλησης συμβατικών αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες και τα χρονικά όρια που έχει θέση η ΕΕ, καθοδηγούν τους καταναλωτές σε νέες επιλογές.
Και, μπορεί τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα να είναι παντού ακριβά και οι υποδομές φόρτισης να μην έχουν διευρυνθεί σημαντικά, όμως προτάσσονται και άλλες λύσεις, όπως υβριδικά, PHEV, mild Hybrid κλπ, πιο «πράσινες», προετοιμάζοντας τη μετάβαση στα EV, οπότε «κόβουν» πωλήσεις από τα diesel.