Η κοινωνική μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορεί να δώσει λύσεις φθηνής μετακίνησης σε οικογένειες χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων στην Ευρώπη

30 Μαΐου 2025, 23:20
Χρόνος ανάγνωσης 6 λεπτά

Έως και 3 εκατομμύρια νοικοκυριά με χαμηλά εισοδήματα στις πέντε μεγαλύτερες χώρες της Ευρώπης (Γερμανία, Ισπανία, Γαλλία, Ιταλία και Πολωνία) θα μπορούσαν να έχουν στην κατοχή τους ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2032 μέσω του κοινωνικού leasing. Αυτό το πρόγραμμα, το οποίο επιτρέπει τη μίσθωση οικονομικά προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων κάτω των 25.000 ευρώ, με μειωμένες μηνιαίες καταβολές (από 130 ευρώ και έως 215 ευρώ ανά μήνα), εφαρμόζεται ήδη στη Γαλλία και θα μπορούσε να εφαρμοστεί και από άλλες χώρες της ΕΕ.

«Τα ηλεκτρικά οχήματα παραμένουν ακριβά για τα νοικοκυριά μεσαίου εισοδήματος, ενώ οι επιδοτήσεις αγοράς πολύ συχνά ωφελούν όσους δεν τα χρειάζονται. Η κοινωνική μίσθωση μπορεί να κάνει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσιτά για εκατομμύρια ανθρώπους που σήμερα χρησιμοποιούν ακριβά ρυπογόνα οχήματα», τόνισε η ειδικός σε θέματα ηλεκτρικής κινητικότητας της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Περιβάλλοντος και Μεταφορών, Marie Cheron, η οποία ανέφερε ότι για τη χρηματοδότηση του προγράμματος, η ΕΕ θα μπορούσε να συμπεριλάβει την κοινωνική μίσθωση στα εθνικά σχέδιά της για το κλίμα, χρηματοδοτώντας την όλη προσπάθεια με τα έσοδα από την επέκταση της αγοράς άνθρακα από τις οδικές μεταφορές και τα κτίρια. Σύμφωνα με την ανάλυση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Περιβάλλοντος και Μεταφορών, έως και 16 δισεκατομμύρια ευρώ θα είναι διαθέσιμα στις πέντε χώρες που μελετήθηκαν για την υποστήριξη της κοινωνικής μίσθωσης έως το 2032. Ωστόσο, το 2026 το διαθέσιμο ποσό περιορίζεται στα 4 δισεκατομμύρια ευρώ.

Στις πέντε μεγαλύτερες χώρες της ΕΕ, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 65% του πληθυσμού της ΕΕ, περίπου 20 εκατομμύρια άτομα ανήκουν στην χαμηλή και μεσαία τάξη και μπορούν να επωφεληθούν από το πρόγραμμα, ενώ τώρα είναι εξαρτημένοι από τα υγρά καύσιμα. Αυτή η εξάρτηση καθιστά αυτούς τους ανθρώπους ευάλωτους στην αύξηση του κόστους των καυσίμων, αλλά και στην τιμή του καυσίμου, αφού η ηλεκτροκίνηση είναι σαφώς πιο συμφέρουσα.

Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Περιβάλλοντος και Μεταφορών, σημειώνει πως η κοινωνική μίσθωση έχει να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στο μέλλον. Τα προγράμματα κοινωνικής μίσθωσης θα πρέπει να σχεδιάζονται σε εθνικό επίπεδο ώστε να προσαρμόζονται στις τοπικές συνθήκες. Για να ορίσουν τους δικαιούχους, οι χώρες θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη διάφορα κριτήρια, όπως αν υπάρχει ιδιοκτησία αυτοκινήτου, το εισόδημα των ατόμων που ανήκουν στη χαμηλή και μεσαία τάξη και τον τόπο κατοικίας τους. Για παράδειγμα, μια γερμανική οικογένεια που ανήκει στο κατώτερο 40% των νοικοκυριών που ζουν στην ύπαιθρο, θα μπορούσε να είναι επιλέξιμη για κοινωνική μίσθωση.

Η ομοσπονδία επίσης εκτιμά, ότι η κοινωνική μίσθωση θα μπορούσε να ωφελήσει 1,5 έως 3 εκατομμύρια νοικοκυριά στις πέντε χώρες, ανάλογα με το επίπεδο των χορηγούμενων επιδοτήσεων. Αυτό θα έδινε την ευκαιρία σε αυτές τις οικογένειες να απεξαρτηθούν από τα υγρά καύσιμα, ενώ παράλληλα θα μπορούσε να δημιουργήσει ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα, συμβάλλοντας αποφασιστικά στην μείωση των ρύπων στο περιβάλλον.

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Η Κίνα κατακλύζει τον κόσμο με βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που δεν μπορεί να πουλήσει στην πατρίδα της

Η Κίνα κατακλύζει τον κόσμο με βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα

Το νέο Opel Frontera «σπάει το φράγμα» των 1.000 ταξινομήσεων στην Ελλάδα

Περίπου 1000 νέα Opel Frontera κυκλοφορούν σήμερα στους ελληνικούς δρόμους.

Νέες επιδοτήσεις 748 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» – Σήμερα θα πιστωθούν συνολικά 1.264.939,29 ευρώ

Σε νέα πληρωμή δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» προχωρά το

Η Piaggio έβαλε το Porter NPE στην πρίζα και έκανε το μοντέλο της και ηλεκτρικό

Η Piaggio έβαλε το Porter NPE στην πρίζα. Ένα από

Formula 1: Τα σενάρια για την ανάδειξη του παγκόσμιου πρωταθλητή

Μετά τη νίκη του Μαξ Φερστάπεν στο Grand Prix του