Hyundai Ioniq 5: Το premium EV crossover

H Hyundai έχει λανσάρει εδώ και μερικά χρόνια το όνομα IONIQ θέλοντας να καταδείξει την πορεία της προς το ηλεκτροκίνητο μέλλον. Επιστράτευσε πολλή ενέργεια, μέχρι και τους υπερ-διάσημους BTS, τη boy band της νέας γενιάς των οποίων ο τίτλος της δοκιμής είναι και τίτλος μιας από τις επιτυχίες τους. Κι ύστερα η κορεατική φίρμα μάς άφησε, με ένα 


ΤΟ ολικό restart του IONIQ, δημιούργησε ένα αυτοκίνητο  που εκπλήσσει φίλους και ανταγωνιστές. 

Το IONIQ 5, ένα μοντέλο βασισμένο στο παρελθόν της, αλλά συνάμα φρέσκο και ξεχωριστό.

Παρότι ανήκει στην κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλο ν είναι φαρδύ, μακρύ (μήκος 4.635 mm, πλάτος 1.890 mm και ύψος 1.605 mm), και με αρκετή απόσταση από το έδαφος στα 160 mm για να το βαφτίσει η Hyundai “crossover”. 

Δείχνει retro, αλλά είναι σύγχρονο.


Η καμπίνα είναι απρόβλεπτα καλαίσθητη και προβλέψιμα ευρύχωρη, καθώς με τόσο πλάτος και τέτοιο μεταξόνιο (3.000 mm) δεν μπορείς παρά να έχει αχανείς χώρους. Άφθονοι χώροι για γόνατα, τα πίσω διαιρούμενα καθίσματα κινούνται σε ράγιες κατά το διαμήκη άξονα αυξομειώνοντας ανάλογα με τις ανάγκες τους διαθέσιμους χώρους για επιβάτες και αποσκευές στάνταρ στα 537 lt (συρόμενη είναι και η κεντρική κονσόλα), ενώ εμπρός το ρηχό, χαμηλό παρμπρίζ δίνει εξαιρετική εποπτεία και συνάμα χώρους για μικροαντικείμενα.


Μια νέα πλατφόρμα αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο δημιουργίας αυτού του αυτοκινήτου. Η E-GMP του Hyundai Group έρχεται με πολλές καινοτομίες, και χωρητικότητα μπαταριών ιόντων λιθίου στις 77 kWh.

Το σύστημα πολλαπλής φόρτισης είναι, σύμφωνα με τη Hyundai, η πρώτη πατενταρισμένη τεχνολογία στον κόσμο με λειτουργία boost του συστήματος κινητήρα και μετατροπέα από τα 400 V στα 800 V για σταθερή συμβατότητα φόρτισης.

Με φορτιστή 350 kW, το IONIQ 5 μπορεί να φορτίσει από το 10% έως το 80% της μπαταρίας του σε 18 min, ενώ πέντε λεπτά φόρτισης εξασφαλίζουν 100 km αυτονομίας. 

Επίσης, το IONIQ 5 υποστηρίζει λειτουργία V2L (Vehicle to Load), η οποία επιτρέπει τη φόρτιση ηλεκτρικών συσκευών, ηλεκτρικών ποδηλάτων, σκούτερ ή εξοπλισμό κάμπινγκ –έως και 3,6 kW–, ενώ το αυτοκίνητο βρίσκεται εν κινήσει ή σταθμευμένο. 


Η αστική αυτονομία των 710 km που ανακοινώνει η εταιρεία και 507 km συνδυαστικά, όπως και η κατανάλωση των 16,9 kWh/100km, αποτελεί σίγουρα σημείο αναφοράς για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *