Honda e:Ny1: Το πρώτο ηλεκτρικό SUV της ιαπωνικής εταιρίας

Το Honda e:Ny1, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό compact SUV της ιαπωνικής εταιρείας, διατίθεται πλέον και στην Ελλάδα σε δύο εκδόσεις, Elegance και Advance. Πρόκειται για το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα της Honda στην Ευρώπη και πρώτο στην κατηγορία των SUV. Συνδυάζει μία νέα σχεδιαστική προσέγγιση, με κορυφαία ποιότητα εσωτερικού και προηγμένη τεχνολογία.


Για να ξεχωρίζει ως αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, το e:Ny1 υιοθετεί ένα εκλεπτυσμένο στυλ που καθορίζεται από ομαλές, ρέουσες γραμμές. Ο κοντός εμπρός πρόβολος, οι μεγάλοι τροχοί και τα διευρυμένα μετατρόχια διαμορφώνουν μία SUV σιλουέτα γεμάτη αυτοπεποίθηση αποτελώντας καθοριστικά στοιχεία στην ιδιαίτερη αισθητική του.

Τα κομψά φωτιστικά σώματα είναι ενσωματωμένα με τάξη στη μετωπική επιφάνεια, ενώ το πάνελ της μάσκας παρέχει πρόσβαση στην κρυμμένη θύρα φόρτισης. Τα πίσω φώτα συνδέονται με μια φωτεινή μπάρα LED σε όλο το πλάτος της πίσω πόρτας, ενώ η παλέτα χρωματικών επιλογών περιλαμβάνει το νέο Aqua Topaz.

Στο πλάι, η σιλουέτα του e:Ny1 μοιάζει με αυτή του HR-V, με παρόμοια coupe γραμμή οροφής, αυστηρά καθορισμένες μεσαίες και χαρακτηριστικές γραμμές αλλά και λείες, απέριττες επιφάνειες.

Ως ένα ακόμα στοιχείο που αντικατοπτρίζει τη μοναδική του θέση στη γκάμα της Honda, το μοντέλο εισάγει μία νέα ταυτότητα EV. Το λευκό λογότυπο «H» μπροστά γίνεται το νέο σύμβολο της ηλεκτροκίνησης της Honda, μαζί με μια κομψή, νέα γραμματοσειρά για το όνομα της μάρκας στην πόρτα του χώρου αποσκευών.


Τα υψηλής ποιότητας υλικά της καμπίνας και τα πολυτελή καθίσματα συνθέτουν μια εξαιρετική ατμόσφαιρα στο εσωτερικό, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών και η μεγάλη κεντρική οθόνη αφής 15,1 ιντσών προβάλλουν μια ολοκληρωμένη γκάμα λειτουργιών που κρατούν τους επιβάτες συνδεδεμένους και ενημερωμένους εν κινήσει.


Τα μπροστινά καθίσματα έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα την άνεση και την πολυτέλεια.

Στις εκδόσεις Advance, μία πανοραμική οροφή επιτρέπει να εισέρχεται άπλετο φως στην καμπίνα και δημιουργεί μια ευάερη και ευρύχωρη αίσθηση, που παραπέμπει στην οδήγηση ενός κάμπριο. Το μπροστινό σκιάδιο και το ανοιγόμενο πίσω σκιάδιο δύο τμημάτων επιτρέπουν τον απόλυτο έλεγχο της ποσότητας του φωτός που εισέρχεται στην καμπίνα. Χάρη στη χειροκίνητη λειτουργία, δεν υπάρχει ανάγκη για ηλεκτρικά εξαρτήματα, γεγονός που μεγιστοποιεί τον χώρο για το κεφάλι των πίσω επιβατών και την επιφάνεια του κρυστάλλου.

Η πανοραμική οροφή χρησιμοποιεί, για πρώτη φορά σε μοντέλο Honda, ενεργειακό γυαλί νέας γενιάς αποκαλούμενο και ως γυαλί χαμηλής εκπομπής (low-E). Πρόκειται για ένα εξαιρετικά εξελιγμένο υλικό το οποίο φέρει επίστρωση μικροσκοπικών μεταλλικών οξειδίων, για τη βελτίωση της θερμικής απόδοσης, καθώς και για τη μείωση των επιπέδων υπέρυθρης και υπεριώδους ακτινοβολίας που μπορεί να περάσει στην καμπίνα, δημιουργώντας ένα πιο άνετο περιβάλλον για τους επιβάτες.

Το e:Ny1 χρησιμοποιεί το Honda Connect για την εύκολη διαχείριση της φόρτισης στο σπίτι ή σε σταθμό φόρτισης, από το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Το σύστημα κλιματισμού μπορεί να ρυθμιστεί και να ενεργοποιηθεί πριν από την αναχώρηση ή κατά την προγραμματισμένη ώρα εκκίνησης ενός ταξιδιού.


Στο πλαίσιο της παγκόσμιας στρατηγικής ηλεκτροκίνησης της μάρκας, η e:N Architecture F αποτελεί μια αρθρωτή προσέγγιση στο σχεδιασμό ηλεκτρικών οχημάτων (EV). Η θεμελιώδης αρχή είναι ότι τα κοινά αρθρωτά εξαρτήματα υποστηρίζονται από μια κατάλληλη, υψηλής ακαμψίας βασική δομή αμαξώματος για εξαιρετικά δυναμικές επιδόσεις. Στο e:Ny1, η ονομασία “F” (από το Front) της αρχιτεκτονικής υποδηλώνει την εγκατάσταση του κινητήρα μπροστά και την μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς υποστηρίζοντας τα μικρά και μεσαίου μεγέθους EV της Honda στο μέλλον.

Για την εφαρμογή στην πλατφόρμα F, η έξυπνη διάταξη του συστήματος κίνησης “τρία σε ένα”, η οποία περιλαμβάνει τη μονάδα μετάδοσης ισχύος, τον ηλεκτροκινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων, έχει συνολικό βάρος μόλις 77,4 kg και τοποθετείται πάνω από τον μπροστινό άξονα. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει ισχύ 204 PS και διαθέτει αποδοτικότητα που φτάνει 92%, παράγοντας ροπή έως 310 Nm. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h διαρκεί μόλις 7,6 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα του e:Ny1 είναι 160 km/h με τη χρήση περιοριστή. 

Η συμπαγής μπαταρία ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 68,8 kWh, που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του e:Ny1, παρέχει αυτονομία έως 412 km (WLTP), ενώ η δυνατότητα ταχείας φόρτισης επιτρέπει την επαναφόρτιση από το 10% στο 80% σε περίπου 45 λεπτά με τη χρήση ταχυφορτιστή DC και υποδοχή CCS. Αυτή η μέθοδος επιτρέπει την προσθήκη 100 km αυτονομίας σε μόλις 11 λεπτά.

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *